• Anonym (Jippie!!)

Wiiiiii!!! Vi fick drömhuset!!

I december förra året var vi och tittade på ett hus. Båda två föll direkt, huset i sig är inte så vackert men huset har sjötomt och huset har potential att bli såååå fint!! Massa jobb dock. Vi la ett bud på huset och efter nån dag ringde mäklaren och sa att de inte accepterat budet, de tyckte det var för lågt. Vi kände att vi inte ville lägga mer eftersom det är mycket att göra på huset. Så, jag gav upp tanken på att det skulle bli vårt. Sen,kom jag  hem igår kväll och då berättar min blivande man att mäklaren hade ringt och sagt att huset är vårt!! De hade funderat (ityp över en månad) och bestämt sig för att ta vårat bud!
    Grejen är att vi gifter oss i maj, stort bröllop med 97 st bjudna. Ekonomiskt inga problem, bröllopet är redan ihop sparat, men jag tänkte tidsmässigt. Hur fasen ska vi få till detta, vårt befintliga hus ska säljas, vi ska ta över det nya och mitt i detta BRÖLLOP!! Shhhiiiitttt!!
    Var bara tvungen att skriva av mig. Vi har inte talat om detta för några ännu ( att vi fick huset) eftersom inga papper är skrivna ännu.

• Svar på tråden Wiiiiii!!! Vi fick drömhuset!!
  • MrsSilfverblad2b

Stort grattis!!! Nja, kanske inte bästa tajmingen men vafasen! Det blir kanske tufft ett par månader men det får det väl vara värt!

"Måste" ni flytta innan ni gifter er? att vänta till efter bröllopet hade väl kanske varit det bästa eftersom ni då "slipper" lägga tid på att flytta, packa upp och flyttstäda. Annars får ni väl ta hjälp av alla som ni bara kan hitta!

Lycka till och grattis!

12-05-12
  • Anonym (Jippie!!)
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-02-16 08:39:51 följande:

Stort grattis!!! Nja, kanske inte bästa tajmingen men vafasen! Det blir kanske tufft ett par månader men det får det väl vara värt!

"Måste" ni flytta innan ni gifter er? att vänta till efter bröllopet hade väl kanske varit det bästa eftersom ni då "slipper" lägga tid på att flytta, packa upp och flyttstäda. Annars får ni väl ta hjälp av alla som ni bara kan hitta!

Lycka till och grattis!

12-05-12
    Tack tack!!  Det lär bli tufft...men, men Flört Vi vet inte när vi måste flytta, det beror ju på när vårat bef.hus säljs oxå. Det antas vara lättsålt men man vet ju aldrig.
    Grejen med det nya huset är att det är ett äldre par som bor där som redan halvt flyttat ut....så de vill ju säkert bli av med det så fort som möjligt.
    Det är mycket pengar involverat så att leva med två hus- kostnader  är inte att tänka på. Hm......forhoppningvis löser det sig på bästa sätt1
  • Vaniljmousse

Grattis :)

Ni kommer klara allt ta en dag i taget.

• Anonym (Jippie!!)
    Vaniljmousse skrev 2012-02-16 10:22:08 följande:

Grattis :)

Ni kommer klara allt ta en dag i taget.

Tack :)
  • moonlightgirl

Grattis. Vilken lycka det måste vara att ha hittat eran dröm. Vad spännande. Jag förstår att det blir mycket kring er nu med bröllop, husköp och försäljning av erat hus ni bor i nu.
    Är det mycket att göra med nya huset?? Är det mycket ni vill göra om eller går det att bo i huset och göra om det på samma gång? Jag vet att det är lättare att renovera när man inte bor i huset men eftersom du sa att det tillåter inte ekonomin.
    Vet inte vad jag skulle skriva mer för det råkade jag glömma bort. Men är glad för er skull, hoppas att allt går bra.  =)

• Anonym (Jippie!!)
    moonlightgirl skrev 2012-02-16 11:38:55 följande:
    Grattis. Vilken lycka det måste vara att ha hittat eran dröm. Vad spännande. Jag förstår att det blir mycket kring er nu med bröllop, husköp och försäljning av erat hus ni bor i nu.
    Är det mycket att göra med nya huset?? Är det mycket ni vill göra om eller går det att bo i huset och göra om det på samma gång? Jag vet att det är lättare att renovera när man inte bor i huset men eftersom du sa att det tillåter inte ekonomin.
    Vet inte vad jag skulle skriva mer för det råkade jag glömma bort. Men är glad för er skull, hoppas att allt går bra.  =)
    Tusen tack! Jo det är endel att göra på huset, köket går helt klart att leva med, en tid iaf. Badrummen var ganska slitna och ofräsha så det måste vi göra ganska fort. Sen är det väggar som ska rivas, väggar som ska byggas. Fönsterna är i bra skick (tyvärr, jag vill byta dom) och fasaden är ok( ny färg dock). Taket behöver ev. läggas om(vi väntar på besiktning).  Så endel, men allt måste ju inte göras på en gång. Tyvärr är jag ju sån som helst vill göra ALLT på stuts, men den här gången måste jag lära mig leva med skavanker på huset Obestämd
Svar på tråden Wiiiiii!!! Vi fick drömhuset!!