• Maria7­802
    Äldre 12 Feb 03:13
    2033 visningar
    4 svar
    4
    2033

    Tärnor?

    Jag ska gifta mig i sommar och min sambo har tre barn och jag två. Kan de vara tärnor och gå med oss in i kyrkan? De är 10,11,12,13 och 17 år. Fyra flickor och en pojke.

  • Svar på tråden Tärnor?
  • Äldre 12 Feb 07:42
    #1

    De mindre barnen får väl vara brudnäbbar, men självklart kan de vara brudfölje.

  • Anneli­256
    Äldre 12 Feb 08:40
    #2

    Vet inte vart i ålder pojken kommer men om d kanske är den äldsta så kan han ju kanske vara bestman.. eller en av två bästmän. Personligen tycker jag själv att brudnäbbar är lite yngre än dina flickor... men det är ju en smaksak. Jag hade nog valt att ha tjejerna som tärnor.Glad

  • Äldre 12 Feb 08:53
    #3
    Anneli256 skrev 2012-02-12 08:40:35 följande:
    Vet inte vart i ålder pojken kommer men om d kanske är den äldsta så kan han ju kanske vara bestman.. eller en av två bästmän. Personligen tycker jag själv att brudnäbbar är lite yngre än dina flickor... men det är ju en smaksak. Jag hade nog valt att ha tjejerna som tärnor.Glad
    Som en liten detalj måste jag få inflika att man bara kan ha en bestman.
    Men man kan ha flera marskalkar och på TS låter det ju som att paret ska gå in tillsammans enligt svensk tradition och då är det ju marskalkar och näbbar man har i brudföljet.

    Sedan kan jag hålla med om att barnen befinner sig lite på gränsen mellan näbb ochh tärna i ålder, så man får väl göra lite som man själv känner där. 
  • Äldre 12 Feb 11:21
    #4

    Jag tycker faktiskt att de är så pass gamla flickorna att det kan vara tärnor, inte näbbar, allihopa. För mig är nog näbbar barn upp till den åldern ungefär. Pojken kan ju vara marskalk alltså :)


Svar på tråden Tärnor?