• evigtk­är
    Äldre 5 Feb 20:16
    2209 visningar
    10 svar
    10
    2209

    Någon mer som ska gifta sig i hemlighet? (forts. på tidigare tråd)

    Det blev något knas med min förra tråd med samma rubrik. Hoppas ni som skrivit där hittar hit i stället så vi kan fortsätta tippsa varandra och stötta när det behvös i alla val som ska göras i hemlighet.


    Nu har jag i alla fall äntligen hittat en bröllopsklänning! Det fick bli en bröllopsklänning efter att jag spenderade över 5tim i går i Gbg. Jag var helt säker på att jag skulle kunna hitta en "vanlig" vit klänning i alla de butiker som finns i centrala gbg. Men icke... inte en enda vit klänning (om man bortser i från de 2 svindyra jag hittade på NK).


    Så nu har jag köpt både skor och klänning, wohooo! Men känns så tråkigt att jag inte kan visa den för någon. Funderar på att visa den för min sambo dock :) Han måste ju ändå öva eftersom det är han som ska snöra åt den på mig... Kan ju vara bra om han inte står och fipplar på vår bröllopsdag för att få den PÅ mig :) Vad tycker ni, är det tabu att visa den för hono,... betyder det verkligen otur och hur allvarligt tar vi på den där skrocken... ?

  • Svar på tråden Någon mer som ska gifta sig i hemlighet? (forts. på tidigare tråd)
  • Lommil­a1
    Äldre 5 Feb 20:21
    #1

    Va skoj att du hittat klänning! Vi vill ju se den (såklart!;)) Och var hittade du den?
    Jag har visat åt sambon i alla skeden-söka-köpa-pröva-fota. Tror int så mycket på dendär skrocken inte...
    Så jag säger visa den!

  • evigtk­är
    Äldre 5 Feb 20:37
    #2

    Vi pratade igenom det där med klänning i går kväll när jag hade ett bryt över mitt misslyckande på stan. Och kom fram till att det var värt att lägga en peng på en riktig bröllopsklänning. Så jag åkte till en högtidsaffär som hade söndagsöppet. Men först rusade jag runt i alla skoaffärer jag hittade i jakt på vita finskor.... nästan lika svårt att hitta som en vit klänning. Men jag lyckades. Sedan in i högtidsaffären och en snäll tjej hjälpte mig. Första hon visade mig fastnade jag väldigt för men vi plockade fram 5-6 klänningar till. Gissa vilken det blev... japp den första. den satt perfekt och behvödes inte sys in/ut eller läggas upp. Jag prutade ner den 10% också eftersom de inte behövde ändra något på den. Visade sig att skorna var lite för höga dock, så brände förbi två sko affärer på vägen hem. Lämnade tillbaka och köpte det andra paret jag kikat på som inte hade så mkt klack :) Så oturen som jag hade i går vände till tur idag!


    Tror nog jag ska visa den för sambon, är sååå sugen :)

  • evigtk­är
    Äldre 8 Feb 09:03
    #3

    Visade klänningen för sambon och han tyckte jag var så fin! Och det var tur att vi fick öva lite på knytningen för det tog tid :)


    Nu har jag beställt tid för att sätta upp håret. Tydligen är det skillnad på vanlig håruppsättning och bruduppsättning. Det tar längre tid enligt frisören att sätta upp bruduppsättningen... Hmmm varför?


    Har även pratat med fotograf. Men hua vad dyrt... jag vill ju få rättigheterna till bilderna så jag kan göra mina egna album... men such vad mkt pengar! Nu funderar vi på om vi ska fråga en fotograf vi känner men då innebär det att vi måste släppa in någon utomstående i vår hemlighet... Eftersom vi inte har några gäster som fotar oss under dagen så ville vi ha en fotograf med under cermonin och lite före och efter. Men det verkar inte fungera, besviken.


    Förutom problemet med fotograf så är det bara buketten kvar att beställa :)

  • Lommil­a1
    Äldre 8 Feb 13:48
    #4
    evigtkär skrev 2012-02-08 09:03:34 följande:

    Visade klänningen för sambon och han tyckte jag var så fin! Och det var tur att vi fick öva lite på knytningen för det tog tid :)


    Nu har jag beställt tid för att sätta upp håret. Tydligen är det skillnad på vanlig håruppsättning och bruduppsättning. Det tar längre tid enligt frisören att sätta upp bruduppsättningen... Hmmm varför?


    Har även pratat med fotograf. Men hua vad dyrt... jag vill ju få rättigheterna till bilderna så jag kan göra mina egna album... men such vad mkt pengar! Nu funderar vi på om vi ska fråga en fotograf vi känner men då innebär det att vi måste släppa in någon utomstående i vår hemlighet... Eftersom vi inte har några gäster som fotar oss under dagen så ville vi ha en fotograf med under cermonin och lite före och efter. Men det verkar inte fungera, besviken.


    Förutom problemet med fotograf så är det bara buketten kvar att beställa :)


    Koj! har du inga bilder så vi andra nyfikan också får se klännignen...

    Gällande frisyrsen så är mitt svar att nej det är ingen skillnad, spec i i våra fall där man inte direkt skall fira hejvilt dygnet runt... Men om ngt heter brud- kan man ta betydligt mer betalt!  Det samma gäller blommorna så om du har lite is i magen så kan du betsälla en bukett och inte en brudbukett

    Min kusin,och min frisör i vanliga fall, disskuterade jag dethär med brudfrisyer  i allmänhet och om sade att skillnaden främst låg i att brudarna vill ha sin perfekta frusyr där allt skall tajma= större press på frisörenoch det tar längre tid än fest uppsättningen. På hennes sälong sålde därför ett brudpaket som kostade xxkr och det var vad de i första hand erbjöd brudar. Då det gällade festfrisyrer så betalde man per halvtimme.
    Vet inte om detta är vanligt men så fungerade det där... Jag har bokat frisör+ sminkning för fest nämnde inget om bröllop.. det var i övrigt skillnad i smiket på brud och fest makeup också.. hmm?

    Jag vet att fotograf är svindyrt!! Vi valde det svindyra alternativet för att vi just ville ha en utomstånde och samtidigt proffs fotograf, men ingne fotar själva akten, tänkte att vigselförrättaren kan ju ta ett kort på oss där på stället med vår egen kamera:)

    Vem är fotografen du känner? en kompis släkting? Har du försökt googla? iaf på lite större orter borde det vara helt möjligt att hitta en neutral hobbyfotograf?!
  • evigtk­är
    Äldre 8 Feb 15:14
    #5

    Försökt hitta en bild på nätet som jag kan visa här... hittar ingen. Fortsätter leta! Har inte fotograferat mig när jag provade den tyvärr.


    Tack för alla tipps kring fisyr och bukett. precis som jag anade. Jag har sagt att jag ska ha en vanlig festfrisyr, har inte nämnt att jag är bruden :)


    Tänkte också vänta med buketten och antingen köpa samma dag eller dagen innan. Jag är inte så kräsen där, vill ha en enkel med några vita blommor bara. Visst en brudbukett knyts ju så att man ska kunna hålla den bekvämt, inte bli grön i händerna tex eller sticka sig m.m.


    Fotografen är en mkt nära släkting, därför känns det lite fel då vi bestämt att ingen ska få vara med. Men visst den personen är proffs fotograf och vi får förmodligen bilderna helt gratis. Men det känns som att vi bryter lite det vi täntk oss... Så svårt... ¨


    Jag funderar på om vitnena på rådhuset kanske kan fotografera med vår kamera under vigseln. De står väl bara där ändå...? :)

  • blivan­defrug­an
    Äldre 8 Feb 21:11
    #6

    Hej, vad kul, jag har inte hittat någon tråd som passar tidigare. Vi ska också gifta oss i hemlighet. Har dock invigt två vänner som skall hjälpa oss med barnen under fotograferingen och som skall dirigera gästerna från vår "fest" till kyrkan. :) Det känns ju lite konstigt när man bara bubblar av längtan att få prata prata prata om klänning, ring, blommor osv med någon, men inte kan. Får kväka lite här tror jag. :)

  • vanill­a girl
    Äldre 10 Feb 14:17
    #7

    Vi ska gifta oss i hemlighet imorgon. Vi kommer se varandra innan vigseln, jag har designat min egen ring, kommer göra buketten, sminket och håret själv.

    En vän kommer ta bilder på oss efteråt :)

    Är det i Göteborg ni ska gifta er? Isf skulle jag och ev min vän (båda med goda foto-kunskaper och bra kameror) kunna fota er, eller iaf ses och prata om hur ni skulle vilja ha bilderna och se ifall det klaffar :) Jag är inte företagare, tar några hundralappar och ni får alla bilder helt för er själva isf.

    Hör av dig om det låter intressant.

  • evigtk­är
    Äldre 10 Feb 20:33
    #8
    blivandefrugan skrev 2012-02-08 21:11:43 följande:
    Hej, vad kul, jag har inte hittat någon tråd som passar tidigare. Vi ska också gifta oss i hemlighet. Har dock invigt två vänner som skall hjälpa oss med barnen under fotograferingen och som skall dirigera gästerna från vår "fest" till kyrkan. :) Det känns ju lite konstigt när man bara bubblar av längtan att få prata prata prata om klänning, ring, blommor osv med någon, men inte kan. Får kväka lite här tror jag. :)
    Vad roligt att du hittade hit :) Visst är det jobbigt när det enda man tänker på är just det man INTE får prata om. Tycler det är sååå jobbigt att prata med min mamma nu. Hon frågar vad vi gjort och det hänt något spec. den sista tiden. Får ju bita mig hårt i tungan för att inte försäga mig!
  • evigtk­är
    Äldre 10 Feb 20:35
    #9
    vanilla girl skrev 2012-02-10 14:17:30 följande:
    Vi ska gifta oss i hemlighet imorgon. Vi kommer se varandra innan vigseln, jag har designat min egen ring, kommer göra buketten, sminket och håret själv.

    En vän kommer ta bilder på oss efteråt :)

    Är det i Göteborg ni ska gifta er? Isf skulle jag och ev min vän (båda med goda foto-kunskaper och bra kameror) kunna fota er, eller iaf ses och prata om hur ni skulle vilja ha bilderna och se ifall det klaffar :) Jag är inte företagare, tar några hundralappar och ni får alla bilder helt för er själva isf.

    Hör av dig om det låter intressant.

    Vad roligt. Hoppas att allt går fint imorgon! Är det pirrigt ikväll? :)


    Vi har faktistk löst problemet med fotograf. Vi har bestämt oss för att låta vår släkting få vara med, hon är ju ändå proffs fotograf och allt blir gratis. När vi bestämde att hon skulle få reda på att vi ska gifta oss bestämde vi oss också för att låta två vänner få vara med som vittnen. Dels för att de kan hjälpa oss med barnen och för att det blir lite personligare och festligare :)

  • 04 09 23
    Äldre 10 Feb 22:10
    #10

    Hej
    Vi ska med gifta oss i hemlighet.
    Vi ska gifta oss i samband med vårt kommande barn.
    Ska fråga ett kompispar om de vill bli gudföräldrar/bestman o brudtärna så jag ¨får nån att ventilera o prata med

Svar på tråden Någon mer som ska gifta sig i hemlighet? (forts. på tidigare tråd)