Beslut
Hej!
Jag skriver här, för att jag har läst många bra trådar på bröllopstorget och jag vill egentligen bara höra vad andra tycker om min situation. Jag är i ett fast förhållande sedan 2 år tillbaka. Nu kommer den roliga delen. Han är en sjöman, han är rysk och bor i Riga. Jag själv kommer från Ryssland, så vi har en del gemensamt där. Han är äldre än jag och har avslutat universitet och jag har precis börjat. Vi har haft en distansförhållande ganska länge. Men vi bodde tillsammans i några månader under sommaren. Vi älskar varandra och han vill förlova sig.
Det är också så att jag inte trivs med det jag studerar nu. Jag tänkte åka till Riga och plugga där till tandläkare. De verkar ha en bra medicinsk universitet där. Den enda minuset är att det kostar en hel del.
En sådan beslut innebär mycket risk. Och även om jag vill säga att han är den enda för mig, så vet jag hur sällan drömmar blir verkligheten.
Som jag sa är han en sjöman och han tjänar en del pengar, men är borta i 4-5 månader. Vi har inte sett varandra, sedan han åkte i oktober.
Han är en fantastisk kille. Han är snäll, rolig och letar efter en kvinna som han kan dela sitt liv med. Han även pratade om att betala för min utbildning om familjen accepterar inte mitt beslut. Jag kan prata om honom i timmar, men det är kanske inte en rätt plats.
Han kommer inte flytta till sverige, för att han har hela familjen och vänner där. Han kommer att behöva studera språket också. Jag har inget emot att bo i riga, jag har ganska få vänner här och inte så många familjemedlemmar.
Har någon här varit med om något liknande? Elles skriv bara era tankar. Ska man följa sitt hjärta eller är det bättre att låta bli?