• evigtk­är
    Äldre 31 Jan 22:07
    4920 visningar
    32 svar
    32
    4920

    Någon mer som ska gifta sig i hemlighet?

    Vi har varit tillsammans i 13år och ska nu gifta oss. Men vi har bestämt oss för att strunta i det klassiska bröllopet och lägga pengarna på en resa och på vårt nya hus. Vi kommer därför gifta oss i rådhuset tillsammans med våra barn. När vi väl är på vår semester (som vi åker på ett dygn efter vigseln) ska vi skicka ett sms till våra familjer och berätta hur bra vi har det på vår BRÖLLOPSRESA! Vet att de flesta kommer bli jätte glada för vår skull om än lite förvånade :)


    Någon mer som valt att gifta sig i "smyg"?

  • Svar på tråden Någon mer som ska gifta sig i hemlighet?
  • loving­you
    Äldre 3 Feb 13:52
    #21

    Hej! Vi gifter oss i hemlighet i juli! Vi ska ha med våra barn och två vittnen! Vi kommer ha kaffe/tårta hemma efteråt.


    Jag har lite problem med att hålla det hemligt, fast det är vad vi vill, men är så glad Vill ju att alla ska veta! Hur hanterar ni andra det? ELler ni kanske inte har det problemet? :)

  • evigtk­är
    Äldre 3 Feb 20:54
    #22
    smultron 74 skrev 2012-02-03 13:35:18 följande:
    Tipsar om www.bridal-outlet.se . De har både butik och så kan man beställa via nätet!
    Tack för tippset. Har kikat där nu och det står att klänningar som finns i lager skickar de inom en vecka :) Bara ett problem, det står ju ingenstans om klänningarna finns i lager eller inte... Suck, alltid är det något!
  • Lurad2­012
    Äldre 3 Feb 23:08
    #23

    Vi planerar att gifta oss på min 30-årsfest som vi har här hemma på midsommarafton! Överraskning så klart!
    Har dock inte planerat nåt förutom kontaktat vigselförättaren.
    Vet inte vart jag ska börja . Det är ju så svårt att hålla tungan i styr :) 
    Sen är det ju lite riskabelt med att ha ett överraskningsbröllop också såklart. Flera kanske inte tycker att en 30årsfest är så viktigt. Tillika att det är midsommarafton.
    Vårat kompisgäng brukar turas om att ha midsommarafton hemma så det passar ju bra.

    Vi vill inte ha nåt stort pampigt, utan med våra närmaste vänner och familj. Men såklart ska det vara lite extra!
    Festen kommer vi att ha i ett gammat magasin på vår gård. I mina tankar kommer det bli superbra, hoppas bara det är genomförbart också!!

    Lite orolig över att sambo är lite för mycket tidsoptimist ibland.. Hoppas på det bästa !!

  • Ängsbl­omman
    Äldre 3 Feb 23:25
    #24

    En till hänger på tråden! Fredagen den 2 mars planerar vi en borgerlig vigsel. I nuläget vet endast två personer om det, en gemensam vän och en kompis till min blivande som vi ändå tänkt ha som fotograf som nu även får agera vittne. Ytterst lite är fixat men planen är att på eftermiddagen åka till London tillsammans, sonen ska vara bortlämnad över helgen, det officiella är att vi behöver komma bort lite bara vi två efter en tuff höst.

    Toksvårt att inte berätta nåt för någon!

    Evigtkär, om du bor i nån storstad har ju Åhlens city en del snygga märken och säkert också klänningar, kan ju vara värt att kolla!

  • helhel
    Äldre 4 Feb 15:36
    #25

    Har köpt klänning(ar)  på tradera, en ny som såg ut PRECIS som jag ville ha den. Men när den kom var kvalitén kass o ser inte alls ut på mig som det gör på tjejen på bilden;(
    Har köpt begagnade oxå, 3 närmare bestämt, alla för undr 50 lappen. Men alla är VILA klänningar. kanske bor nära en sån butik, om du har samma smak som jag;)...
    Vill se enkel ut jag=)

  • evigtk­är
    Äldre 4 Feb 17:46
    #26
    Evigtkär, om du bor i nån storstad har ju Åhlens city en del snygga märken och säkert också klänningar, kan ju vara värt att kolla!

    Jag åkte till götebrog idag. Där om något finns ju mängder av affärer! I 5timmar gick jag in och ut i varenda klädbutik i centrala gbg. Inga vita klänningar. Jo på NK fanns några få men att betla över 4000kr för en klänning som inte ens var fin gör jag inte :S


    Gick till två högtidsaffärer. Den första hade inget fint. Den andra hade ju jätte många fina klänningar men att betala mellan 4500kr -över 100000kr för en klänning som jag ska ha på mig en dag, nepp det gör jag bara inte. Hade kunnat tänka mig att köpa en för ca 2000kr men det fanns ju inte och inte hyrde dem ut klänningar heller.


    Så nu är jag hemma igen, helt slut i ben och fötter och såååå besviken! Hade tänk få köpt allt idag...

  • evigtk­är
    Äldre 4 Feb 17:48
    #27
    helhel skrev 2012-02-04 15:36:06 följande:
    Har köpt klänning(ar) på tradera, en ny som såg ut PRECIS som jag ville ha den. Men när den kom var kvalitén kass o ser inte alls ut på mig som det gör på tjejen på bilden;(
    Har köpt begagnade oxå, 3 närmare bestämt, alla för undr 50 lappen. Men alla är VILA klänningar. kanske bor nära en sån butik, om du har samma smak som jag;)...
    Vill se enkel ut jag=)
    Har kikat på VILA men inga vita klänningar där heller...
  • Lommil­a1
    Äldre 4 Feb 17:56
    #28
    evigtkär skrev 2012-02-04 17:46:46 följande:

    Jag åkte till götebrog idag. Där om något finns ju mängder av affärer! I 5timmar gick jag in och ut i varenda klädbutik i centrala gbg. Inga vita klänningar. Jo på NK fanns några få men att betla över 4000kr för en klänning som inte ens var fin gör jag inte :S


    Gick till två högtidsaffärer. Den första hade inget fint. Den andra hade ju jätte många fina klänningar men att betala mellan 4500kr -över 100000kr för en klänning som jag ska ha på mig en dag, nepp det gör jag bara inte. Hade kunnat tänka mig att köpa en för ca 2000kr men det fanns ju inte och inte hyrde dem ut klänningar heller.


    Så nu är jag hemma igen, helt slut i ben och fötter och såååå besviken! Hade tänk få köpt allt idag...


    Äsch då, va trist:/ då rekomenderar jag blocket! man får en massa klänningar billigt om man bara orkar söka

    kikade lite på malmö; och hittade flera fina runt 2000 kr. Sen vet jag ju förståss inte var exakt du bor och vilken stil du vill ha :)
    www.blocket.se/malmo%E4nning&st=s&st=u&st=b&l=0&ca=23_11&sp=1

    sen finns ju också asos

    www.asos.com/Women/Dresses/Cat/pgecategory.aspx%3D5%2C20&parentID=-1&pge=6&pgeSize=20&sort=-1
  • evigtk­är
    Äldre 4 Feb 19:01
    #29

    Vad tror ni om den här?


  • Darlin­g Daisy
    Äldre 4 Feb 20:40
    #30
    evigtkär
    Ang klänning: Kolla på köp & sälj här på BT!!! Där finns det ofta många fina klänningar för en vettig peng! Jag köpte min klänning av en tjej här en vecka innan bröllopet!  
    Den hann fram i tid, passade perfekt och kostade under 1000 kr!
  • evigtk­är
    Äldre 4 Feb 22:26
    #31

    Oj, vet inte riktigt vad som hände där. Blev ju lite överdrivet stor bild :O

  • Brumme­lisa
    Äldre 9 Feb 21:34
    #32
    Lommila1 skrev 2012-02-01 20:20:15 följande:
    ok! Hur gjorde ni med de på mannens sida då? Jag antar ni kommer från ngn mindre ort då ni had det i tidningen eller?  Och vad skrev ni? Hade ni foto i tidningen också?

    Vi har funderat lite på en anons dagen efter ( lördag) då vi gift oss på fredag, och ngt i stil med igår gängade vi oss i två vittnens närvaro och sen bara förnnamn...
    Vi bor i huvudstaden men största delen av släktet bor i ett mindre samhälle och alla känner alla... Jag tycker inte hela nejden behöver veta vem det handlar om... ett foto vore ju najs men jag kollade lite priser och annonserna var ju svin dyra:/ borde kanske hitta på e plan b..

    Hur tänker ni andra då?
    Så här skrev vi i annonsen:
    Efter elva år tillsammans har det äntligen skett,
    XXX & XXX har nu blivit ett.
    Det som började på nätet är nu verklighet,
    för den 14 oktober skedde ju det.
    I en hemlig ceremoni fick prinsessan sin prins,
    nu vill vi dela glädjen med alla som finns...

    Ja - vi hade foto också - en stor bild!

    Till min mans släkt skickade vi ett kort till hans mamma, mormor och syster.
Svar på tråden Någon mer som ska gifta sig i hemlighet?