• evigtkär

    Någon mer som ska gifta sig i hemlighet?

    Vi har varit tillsammans i 13år och ska nu gifta oss. Men vi har bestämt oss för att strunta i det klassiska bröllopet och lägga pengarna på en resa och på vårt nya hus. Vi kommer därför gifta oss i rådhuset tillsammans med våra barn. När vi väl är på vår semester (som vi åker på ett dygn efter vigseln) ska vi skicka ett sms till våra familjer och berätta hur bra vi har det på vår BRÖLLOPSRESA! Vet att de flesta kommer bli jätte glada för vår skull om än lite förvånade :)


    Någon mer som valt att gifta sig i "smyg"?

  • Svar på tråden Någon mer som ska gifta sig i hemlighet?
  • evigtkär

    Vi kommer ju skicka ett sms i från vår bröllopsresa. Men funderar även på att sätta in en annons i tidningen under tiden vi är borta. Men det blir nog svårt att få med ett foto där, bilderna hinner ju inte bli klara innan vi åker...


    Hur har ni andra gjort när ni letat klänning? Det känns lite konstigt att gå in i en "bröllopsbutik" ensam, har fått bilden att tjejer brukar ha med mamma eller en tärna... Men det kanske är vanligare än man tror att prova ensam?!


    Vi gifter ju oss om två veckor men jag har ingen klänning. Ska i väg i helgen och leta. Kan man ens få tag på en bröllopsklänning med så kort varsel? Jag är ju inte sådan som planerar i 6mån innan. utan vi bestämde oss, bokade rådhus och resa för lite över en vecka sedan :)


    I dag ska jag ringa och boka tid för att fia naglarna och försöka hitta en frisör som kan sätta upp mitt hår lite lagom mkt.


    Efter vigseln ska vi åka hem. Vi funderade på att gå på restaurang men med små barn insåg vi att det bli inte nögonb kvalitet på det ändå. Så bättre att äta något gott hemma. Tänkte duka och så innan vi åker i väg så det är klart när vi kommer hem. Hade varit bäst att ha någon färdigt och bara värma. Men jag kommer inte på något som är riktigt gott som man kan köpa färdigt? Och då är ju inte pizza ett alternativ :) Man kan bla beställa brickor med kallskuret, fläskfile, kyckling, skinka m.m. Men känns inte heller riktigt kul. Någon med förslag?


    När barnen somnat ska vi sätta oss och äta lite räkor + läsa våra egna löften för varandra. Vi tänkte även dansa, ska bara hitta någon lagom romantisk låt att dansa till. Vill att den ska vara speciell!

  • smultron 74

    Hej! Vi gifter oss i Las Vegas i början av maj i år! Tre personer vet om det bara, min mamma, min bästa kompis och min M2B's kompis som kommer vara där samtidigt som oss (ska dock inte närvara under cermonin). Vi kände att vi ville göra "vår" grej så våra barn 2 och 5 år gamla och alla kompisar, familj och släkt får reda på det när de läser annonsen i tidningen dagen efter... Ska bli mest spännande att höra alla reaktioner! Den officiella versionen är att vi ska på semester i New York! ;)

  • Lommila1
    evigtkär skrev 2012-02-02 11:56:44 följande:

    Vi kommer ju skicka ett sms i från vår bröllopsresa. Men funderar även på att sätta in en annons i tidningen under tiden vi är borta. Men det blir nog svårt att få med ett foto där, bilderna hinner ju inte bli klara innan vi åker...


    Hur har ni andra gjort när ni letat klänning? Det känns lite konstigt att gå in i en "bröllopsbutik" ensam, har fått bilden att tjejer brukar ha med mamma eller en tärna... Men det kanske är vanligare än man tror att prova ensam?!


    Vi gifter ju oss om två veckor men jag har ingen klänning. Ska i väg i helgen och leta. Kan man ens få tag på en bröllopsklänning med så kort varsel? Jag är ju inte sådan som planerar i 6mån innan. utan vi bestämde oss, bokade rådhus och resa för lite över en vecka sedan :)


    I dag ska jag ringa och boka tid för att fia naglarna och försöka hitta en frisör som kan sätta upp mitt hår lite lagom mkt.


    Efter vigseln ska vi åka hem. Vi funderade på att gå på restaurang men med små barn insåg vi att det bli inte nögonb kvalitet på det ändå. Så bättre att äta något gott hemma. Tänkte duka och så innan vi åker i väg så det är klart när vi kommer hem. Hade varit bäst att ha någon färdigt och bara värma. Men jag kommer inte på något som är riktigt gott som man kan köpa färdigt? Och då är ju inte pizza ett alternativ :) Man kan bla beställa brickor med kallskuret, fläskfile, kyckling, skinka m.m. Men känns inte heller riktigt kul. Någon med förslag?


    När barnen somnat ska vi sätta oss och äta lite räkor + läsa våra egna löften för varandra. Vi tänkte även dansa, ska bara hitta någon lagom romantisk låt att dansa till. Vill att den ska vara speciell!


    jag prövade klänning ensam ( förståss hehe...) och sprag runt i alla butiker i stan ( gansk amånga, och hittade inget trevligt som inte kostade lika mycket som en begangnad bil) så sist o slutligen beställde jag från kina.
    Av erfarenhet från mitt butiks spring så var flera nog ensamma men vissa hade hla släktet med, vilket jag tyckte var störande sdå utrymmena int e är SÅ stora
    ett tips är att boka tid före iaf till brudbutikerna annars blir de ofta irriterade, ett annat tips är att söka på blocket ect.

    Nog kan man väl chartra mat för bara några personer också?
  • evigtkär
    Lommila1 skrev 2012-02-02 16:09:33 följande:
    jag prövade klänning ensam ( förståss hehe...) och sprag runt i alla butiker i stan ( gansk amånga, och hittade inget trevligt som inte kostade lika mycket som en begangnad bil) så sist o slutligen beställde jag från kina.
    Av erfarenhet från mitt butiks spring så var flera nog ensamma men vissa hade hla släktet med, vilket jag tyckte var störande sdå utrymmena int e är SÅ stora
    ett tips är att boka tid före iaf till brudbutikerna annars blir de ofta irriterade, ett annat tips är att söka på blocket ect.

    Behöver man boka tid för att prova bröllopsklänningar? Trodde bara man kunde valsa in en de olika affärerna... Suck vad jobbigt det blev nu.


    När du beställde i från Kina, hur lång tid tog det innan du fick klänningen och hur gick du till väga? Finns det någon spec. hemsida? Jag har ju bara 2veckor på mig nu så antar att det inte finns så många ställen att beställa ifrån och faktiskt hinna få klänningen i tid.

  • ewamarie
    evigtkär skrev 2012-02-02 11:56:44 följande:

    Vi kommer ju skicka ett sms i från vår bröllopsresa. Men funderar även på att sätta in en annons i tidningen under tiden vi är borta. Men det blir nog svårt att få med ett foto där, bilderna hinner ju inte bli klara innan vi åker...


    Hur har ni andra gjort när ni letat klänning? Det känns lite konstigt att gå in i en "bröllopsbutik" ensam, har fått bilden att tjejer brukar ha med mamma eller en tärna... Men det kanske är vanligare än man tror att prova ensam?!


    Vi gifter ju oss om två veckor men jag har ingen klänning. Ska i väg i helgen och leta. Kan man ens få tag på en bröllopsklänning med så kort varsel? Jag är ju inte sådan som planerar i 6mån innan. utan vi bestämde oss, bokade rådhus och resa för lite över en vecka sedan :)


    I dag ska jag ringa och boka tid för att fia naglarna och försöka hitta en frisör som kan sätta upp mitt hår lite lagom mkt.


    Efter vigseln ska vi åka hem. Vi funderade på att gå på restaurang men med små barn insåg vi att det bli inte nögonb kvalitet på det ändå. Så bättre att äta något gott hemma. Tänkte duka och så innan vi åker i väg så det är klart när vi kommer hem. Hade varit bäst att ha någon färdigt och bara värma. Men jag kommer inte på något som är riktigt gott som man kan köpa färdigt? Och då är ju inte pizza ett alternativ :) Man kan bla beställa brickor med kallskuret, fläskfile, kyckling, skinka m.m. Men känns inte heller riktigt kul. Någon med förslag?


    När barnen somnat ska vi sätta oss och äta lite räkor + läsa våra egna löften för varandra. Vi tänkte även dansa, ska bara hitta någon lagom romantisk låt att dansa till. Vill att den ska vara speciell!


    Jag provade, och köpte, min klänning själv. Jag gick till Milagro för att prova lite och se vad jag passade i. Tanken var att jag skulle få reda på vad jag passade i och sedan sy upp i Thailand för vi skulle åka dit ett par veckor senare. 
    Det slutade med att jag köpte första klänningen jag provade. Den var så supersnygg och satt jättebra och det var 50% på den (blev 3950 för klänningen, tillkommer lite för intagning och underkjol). Jag fällde ett par tårar när jag såg mig i spegeln med klänningen så ja, det var väl rätt klänning .
    Hoppas alla andra oxå tycker det 
  • annapanna88
    evigtkär skrev 2012-02-02 11:56:44 följande:

    Vi gifter ju oss om två veckor men jag har ingen klänning. Ska i väg i helgen och leta. Kan man ens få tag på en bröllopsklänning med så kort varsel? Jag är ju inte sådan som planerar i 6mån innan. utan vi bestämde oss, bokade rådhus och resa för lite över en vecka sedan :)


    Det beror nog på vilken butik man besöker. När jag köpte min klänning fick jag med den hem på en gång. Men då satt den som gjuten också.
    Du får väl föklara läget för dom i butiken, att du behöver en klänning snabbt. Om dom måste betälla hem och det tar lång tid att få den så får du gå till nästa affär!
  • Lommila1
    evigtkär skrev 2012-02-02 20:30:15 följande:

    Behöver man boka tid för att prova bröllopsklänningar? Trodde bara man kunde valsa in en de olika affärerna... Suck vad jobbigt det blev nu.


    När du beställde i från Kina, hur lång tid tog det innan du fick klänningen och hur gick du till väga? Finns det någon spec. hemsida? Jag har ju bara 2veckor på mig nu så antar att det inte finns så många ställen att beställa ifrån och faktiskt hinna få klänningen i tid.


    Det är beroende på butik och butik. I vissa är det ingen skillnad medan vissa inte släpper en genom dörren om man inte har bokat tid... Så om det är ett par butiker du tänkte besöka skulle jg nog rekomendera att du ringde före och kollade så du inte står där o drar i dörren. Kinaklänningne tog 4-5 v. det finns ju snabbare kina-alt men du börjar no ha lite för tajt schema är jag rädd...
  • evigtkär

    Hade ett bryt i går, känns inte alls roligt att leta klänning. Vi vill ju gifta oss enkelt men ändå ska det ju vara en speciell dag. Jag hade liksom inte tänk på vad jag ska ha på mig. Maken har ju kostym och barnen är enkelt, snygga byxor och skjorta. Men jag då... Ok bestämde mig för en vanlig lite finare klänning. Letade i hjäl mig på alla internett sidor, lindex, hm, kappahl, odd molly, vermo moda.... alllt! Alla är super korta, somriga eller svarta. Så nu hänger det på att jag hittar en lagom bröllopsklänning. Men har liksom ingen lust för att prova bröllopsklänningar... Jag ska leta lite i affärer som inte har någon hemsida och sedan får det bli högtidsbutikerna....

Svar på tråden Någon mer som ska gifta sig i hemlighet?