• Kia82

Ring-budget

Min drömring

Min förlovningsring

Hur mycket kommer du/ni att lägga på dina ringar?

Min förlovningsring gick på drygt 6000 kr och nu har jag fallit för en vigselring som kostar 19000 kr och jag bara undrar om det är rimligt att en ring kan kosta så mycket och om man våga ha den på sig sen? Lite konstig fråga kanske men när jag visade den för min blivande man så sa han att det var inga problem men för mig  personligen känns det som att det är en ganska stor summa.

Vad tycker ni för övrigt om denna ringkombinationen?
  • Svar på tråden Ring-budget
  • nica83a
    Kia82 skrev 2012-01-30 14:53:32 följande:

Hur tror ni att den här fast i vitt guld skulle se ut ihop med min förlovningsring?
    Hehe va roligt vi har exakt samma förlovningsring och jag har köpt en alliansring i vitguld som ser ut som den på bilden :) Är faktist väldigt nöjd med kombinationen. Vigselringen kostade 11.000kr men fick 30% rabatt! Längtar till bröllopet i Maj :)
  • Kia82
    nica83a skrev 2012-01-30 22:27:41 följande:
    Hehe va roligt vi har exakt samma förlovningsring och jag har köpt en alliansring i vitguld som ser ut som den på bilden :) Är faktist väldigt nöjd med kombinationen. Vigselringen kostade 11.000kr men fick 30% rabatt! Längtar till bröllopet i Maj :)
    Åhh vad kul!Glad I vilken butik köpte du vigselringen?

Har du möjlighet att lägga upp en bild på den ringkombinationen?
  • nica83a

Köpte alliansringen i samma butik som förlovningsringen, allbrekts guld

• SofieGog

Om ni har rad med det sa tycker jag att det ar ok. Som nagon sa tidigare ska man ha dem pa sig varje dag i resten av livet sa kan man val kosta pa sig lite? Min forlovningsring har en stor diamant och jag var lite nervos att ha pa mig den i borjan pa grund av vardet pa den samt ran risk och sa men om jag ska vara arlig sa verkar de flesta inte lagga marke till den. Dessutom ar min forsakrad vilket jag starkt rekommenderar.

• Toktjejen

allbrekts guld har grymt mycket fina ringar, där köpte ja våra förlovningsringar.... Nu víll jag även köpa min vigsel ring där och har sett ut en för 6000 ca och skulle passa min förlovningsring bra....

• lorelei
    Kia82 skrev 2012-01-30 21:08:54 följande:
    Hittade den här bilden bara som ett litet smakprov och det ser väl inte helt fel ut?

Detta tyckte jag var väldigt fint! Tror att du själv måste känna och prova för att se om det stämmer in på dig..
  • Fästmön

Jag tycker att det är helt OK att lägga pengarna på en ring! Den tappar ju inte lika mkt i värde som exempelvis en klänning.

• Beccastina

Jag tycker inte det är särskillt dyrt men sen är det ju en smaksak oxå, jag har inga problem med att bära min ring även om den kostade strax över 30.000  min vigselring kommer kosta 13.000 så tillsammans blir det mycket pengar på ett finger ;) min m2b kommer ha ringar för ca 16.000.

vi känner lite såhär, ringarna ska vi ta sådana vi verkligen gillar för dem ska vi ha på oss alla dagar livet ut. ex en brudklänning har jag enbart en dag så den kommer jag bet max 5.000 för medans andra lägger 20.000 på klänningen och mindre på ringarna.

gör det som känns rätt för dig!! :D

• HaLiAn

Hej! Hans förlovningsring kostade 12.000kr och min 9.000kr Min vigselring kommer kosta ca 24.000kr Vi kommer ha ett billigare bröllop och har valt att lägga pengarna på ringarna som vi ska ha på oss dagligen resten av våra liv. Tycker absolut inte ditt är för dyrt! Jättesnygga variationer du valt!

• AnnLi

Den ring jag fastnat för kostar 17' och mannens ca 9'. Vi har inga förlovningsringar utan det blir bara dessa vigselringar.

• Pagnie

Jag hittade min drömring till vår förlovning som jag verkligen ville ha men den var dyr så jag kollade på billigare alternativ. Dock kändes det inte alls rätt och min M2B sa att jag ska ju ha den hela livet så kör på. Och det är ju sant. har man pengar ska man absolut köpa den man vill ha oavsett pris,
    Min förlovningsring kostade 23 000 och då har jag inte ens köpt vigselring än. Så det där med pris är ju en idividuell fråga från person till person.
    Och jag vet att hade jag inte tagit den ringen så hade jag ångrat mig efteråt.

Nu gjorde jag om denna lite och satte en blå safir som mittensten istället då jag älskar blått.

• rosasten

Ja, det är inga problem att våga ha på sig den, även fast den är dyrbar. Jag kommer också ha en dyr ring, men tänkte också ha ett halsband på mig med ett knäppe så jag kan sätta fast ringen där i nödfall om jag måste ta av mig den nån gång.

• Pagnie
    rosasten skrev 2012-04-09 00:36:48 följande:
    Ja, det är inga problem att våga ha på sig den, även fast den är dyrbar. Jag kommer också ha en dyr ring, men tänkte också ha ett halsband på mig med ett knäppe så jag kan sätta fast ringen där i nödfall om jag måste ta av mig den nån gång.
    jo men precis så tänker jag också. Ett halsband är bra att ha för ibland måste man ju ta av sig den. Som jag till exempel får ju inte ha den på mig när jag jobbar. Så då är det ju bra. Men då gäller det ju att man har ett bra som inte går sönder.
Svar på tråden Ring-budget