• Jeram

Ska jag köpa den? Deperat efter råd!

Har nu hittat en ring som ser precis ut som den jag vill ha! Kan inte så mycket om kvalité på stenar och så, och bryr mig inte så mycket mer än att jag vill att ringen ska hålla, stenarna inte ska trilla ut etc. Den jag hittat finns på Indo Nordic (den finns tyvärr ej på deras hemsida). Den är i vitt guld (18 k) och med 19 st diamanter 0,2 ct. Det står i annonsen att diamanterna är "Wesselton SI med god slipning", vad nu det betyder? Står också att äkthetsintyg medföljer.

Bor långt från en butik så jag måste i så fall beställa den på nätet.

Priset var bra också (4998 kr). Har hört lite både och om Indo Nordic. Vad tror ni andra om att köpa ring därifrån? Jag kan ju ingenting om smycken så jag vet inte ens vad jag ska fråga eller kolla innan jag köper.  Jag bryr mig ju inte så mycket mer än att jag vill tycka om ringen (vilket jag gör) och vill att den ska hålla.

Råd?
  • Svar på tråden Ska jag köpa den? Deperat efter råd!
  • Fjärilen

Har alla 19 diamanter 0,2 ct styck eller är det totalt 0,2 ct? Om det är små stenar mindre än 0,03 ct så ser man inte några inneslutningar.

• daniiel

Jag har inte köpt diamantringar därifrån, så kan inte svara på något angående det, men vi köpte två släta silverringar med gravyr och en helallians i silver med CZ-stenar. Vi är väldigt nöjda med företaget, de skickade varorna snabbt (hade ringarna hemma inom en vecka) och de var jättefina när de kom :)

• Jeram

Jag skulle tro att det är totalt 0,2 ct för det är många små stenar i rad nedsänkta liksom i ringen.

• TheD

Då går diamanterna hela vägen runt dvs. Min mittsten är 0,20 och mina sex sidostenar är 0,02...

Svar på tråden Ska jag köpa den? Deperat efter råd!