• Joanna Marie

    Tårtfigurer

    Hej!
    Är det någon som känner eller hört talas som någon som gör egna figurer? Jag vill ha en tårtfigur som man kan spara (inte ätbar) och som är specialgjord. En vän till oss har ritat en bild av mig och min m2b som är mycket omtyckt och vi vill att figuren ska se ut precis som på bilden.

    Någon som har gjort detta kanske? Eller känner nån? :)

  • Svar på tråden Tårtfigurer
  • daniiel

    Detta kanske kunde vara ett alternativ?
    www.etsy.com/listing/79860713/personalize-engraved-photo-acrylic-heart&sref=&ga_search_submit=&ga_search_query=cake+topper+photo&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

    Eller en sån här?
    www.ebay.com/itm/Acrylic-Heart-Photo-Picture-Holder-Wedding-Cake-Topper-5off-EA-ADDT-ITEM-cDETLS-/400178196561&hash=item5d2c7ab051


  • Joanna Marie

    Figurerna är jättefina och det jag är ute efter är mer att få sådanna figurer men med specifika kläder och frisyrer :)
    Så jag mailade hon som gör dem och frågade om det är möjligt, skadar inte att fråga

  • rosasten
    Joanna Marie skrev 2012-01-23 13:03:48 följande:
    Hej!
    Är det någon som känner eller hört talas som någon som gör egna figurer? Jag vill ha en tårtfigur som man kan spara (inte ätbar) och som är specialgjord. En vän till oss har ritat en bild av mig och min m2b som är mycket omtyckt och vi vill att figuren ska se ut precis som på bilden.

    Någon som har gjort detta kanske? Eller känner nån? :)
    Här är en tjej som gör sockerfigurer:
    www.marimilocakedesign.se/galleri/
  • På rosa moln

    Fast de göra i och för sig figurerna efter fotografier så det kanske inte är intressant för er oavsett (å andra sidan borde man kunna få dem precis hur man vill för det priset så...)

  • pulmonate

    Jag gjorde våra idag. Det är första gången jag försöker att arbeta med Cernit och det gick rätt bra tyckte jag. Du kanske kan prova själv? 
    Cernit, Fimo, mm är typ lera som man kan arbeta med hur många gånger man vill tills att man bakar dem i ugnen 30min i 120 C. 
    Var färg kostar ca 30kr. Jag använde 5 paket sammanlagt och de är ca 12cm höga. 
    Annars tipsar även jag om Etsy!




  • BlackWIngedAngel
    BlackWIngedAngel skrev 2012-04-09 09:33:04 följande:
    Annars kan man göra själv i modelleringspasta och flowerpaste. Då kan du ju forma det precis hur du vill. :)
    Missade att den inte skulle vara ätbar i och med att sockerpasta går att spara, men ska den inte vara ätbar är ju cold poreclain bättre.
  • Joanna Marie

    Ok, det här var ett tag sen, haha!

    Jag kontaktade hon som har La boutique Creafantaisie och hon skapar jättefina personliga figurer. Kostar en bit men detta är något jag vill spara i många år så... Hon har en massa bilder på facebook av de figurer hon gjort.

    Jag vill inte göra själv, känner inte att det skulle bli så fint som jag vill ha det och figurerna ska vara så lika som möjligt min profilbild här vilket jag tror jag får. Gör man själv, samt de på festingen, tycker jag ser lite klumpiga ut.

Svar på tråden Tårtfigurer