• Egalia
    Äldre 22 Jan 17:31
    5968 visningar
    10 svar
    10
    5968

    Toppform på 3 månader?

    Tjillivipp!

    Tror ni det är rimligt att komma i toppform på tre månader?

    Jag har efter en väldigt lång och tragglig period av förkylningar och halsfluss inte tränat regelbundet på kanske två månader. Nu skulle jag vilja komma igång igen. Eftersom jag gifter mig om 3 månader skulle jag helst vilja komma i mitt livs bästa form. Men hur ska man göra det och hur ska man börja? (utan att bli sjuk igen!)

    Hur har ni andra gjort? Vad har ni för träningsplan och mål? Vad tränar ni?

    Hoppas på lite inspiration Glad

  • Svar på tråden Toppform på 3 månader?
  • Egalia
    Äldre 22 Jan 17:55
    #1

    Jag funderar antingen på det här

    iform.se/traning/traningsprogram/ga-dig-smal-traningsprogram

    och lägga till träning på gym 2 gånger i veckan

    eller bara köra det här

    iform.se/traning/traningsprogram/fran-5-km-till-halvmara

    Eller tror ni det bli för tufft? (finns det ingen träningskunnig här? Glad)

  • karrot­t
    Äldre 22 Jan 18:59
    #2

    jag rekommenderar fitnessfighten på worldofshape.com men det en utmaning men man mår så bra :)

  • Egalia
    Äldre 22 Jan 20:36
    #3

    Wow! Det verkar ju superhäftigt.Jag undrar hur jag skulle kunna se ut Drömmer

    MEN jag har lärt mig att när något verkar för bra för att vara sant brukar det också vara det. (Sist jag försökte mig på någon sådan där bootcamp åkte jag på en rejäl skada som jag fortfarande känner av, ett år senare...)

    Har du testat det själv?

  • Äldre 22 Jan 20:42
    #4

    Sist jag var på biblioteket såg jag faktiskt en bok i hyllan som hette Toppform på 12 veckor. Eller nåt. Alltså tre månader. Det var Blossom Tainton som hade gjort boken. Vet inte alls om det är bra eller dåligt. Klickade på tråden mest för att jag trodde att det gällde den boken ;)

  • Äldre 22 Jan 20:44
    #5

    Hittade den på Bokus nu. Den verkar vara slut men kanske finns på nåt bibliotek. http://www.bokus.com/bok/9789185015825/i-topptrim-pa-12-veckor-med-blossom/ 

  • Egalia
    Äldre 22 Jan 20:47
    #6
    snowstars skrev 2012-01-22 20:44:17 följande:
    Hittade den på Bokus nu. Den verkar vara slut men kanske finns på nåt bibliotek. www.bokus.com/bok/9789185015825/i-topptrim-pa... 
    Men det är ju perfekt, tack! Glad

    Men jag är också sugen på att testa den där 30 dagars grejen som Karott nämnde. Kanske i mars. Någon annan här som gjort det?
  • karrot­t
    Äldre 22 Jan 22:10
    #7

    jag gör det just nu :) man mår verkligen bra, är fastare :D har inte vägt eller mätt mig än, det gör jag efter 30 dagar men folk har gått ner runt 8 cm runt magen på 20 dagar genom att göra det här så det verkar vara bra :) det handlar om att man äter mindre portioner men oftare och tränar minst en timme om dagen enligt vad de ger en! lycka till om du kör! nästa start är 1 feb :D

  • sabz
    Äldre 26 Jan 22:53
    #8

    Jag rekommenderar denna:

    cdon.se/film/jillian_michaels%27_30_day_shred_%28import%29-14113276

    Man ska dock lägga till lite extra cardio för extra effekt men den där är nice och man har känner att man har tränat även om det bara är 20min/dag. Om man vill kan man lägga in denna också ca 2 dagar/vecka

    cdon.se/film/jillian_michaels%3a_banish_fat%2c_boost_metabolism_%28import%29-14113310

    Älskar jillians träning. Min PT körde ungefär likadant och jag tappade 15cm (runt hela kroppen) på 20 dagar.

    Du har även detta som tydligen ska ge riktigt bra resultat, www.worldofshape.se
    En kompis är med och kör nu (www.inas.se), hon har tappat 46,5cm på 22 dagar. Helt otroligt.

    Lycka till!

  • Jolin
    Äldre 26 Jan 23:52
    #9
    sabz skrev 2012-01-26 22:53:24 följande:
    Du har även detta som tydligen ska ge riktigt bra resultat, www.worldofshape.se
    En kompis är med och kör nu (www.inas.se), hon har tappat 46,5cm på 22 dagar. Helt otroligt.

    Lycka till!
    46,5 cm?! Hur "stor" var hon från början i så fall? Förvånad
    Jag vill också tappa så mkt på 22 dagar, hihi Tungan ute
  • Jolin
    Äldre 26 Jan 23:58
    #10
    Jolin skrev 2012-01-26 23:52:05 följande:
    46,5 cm?! Hur "stor" var hon från början i så fall? Förvånad
    Jag vill också tappa så mkt på 22 dagar, hihi Tungan ute
    Aaaaah, nu såg jag blogginlägget och det var ju inte så som jag trodde! Det vore ju för konstigt om hon tappat 46,5 cm i MIDJAN! Drömmer
Svar på tråden Toppform på 3 månader?