• annapanna01

    Morgongåva till honom

    Har nu surfat runt för att få idéer vad man kan ge sin nyblivna man som morgongåva, men dock utan resultat. Han är inte mycket för bling och jag har aldrig sett honom bära klocka. Att ta lättklädda foton hos en fotograf var också populärt, men då jag bor i en mindre stad finns det inte någon sån fotograf i närheten.

    Så nu ber jag om all hjälp jag kan få. ALLA tips är välkomna!!!

  • Svar på tråden Morgongåva till honom
  • annapanna01
    malin martin skrev 2012-02-06 21:13:46 följande:
    Jag beställde den från danmark och betalade ca 800kr för den med frakt. Hade den hem i brevlådan inom en vecka. Jättebra service...kommer handla från dem igen
     
    Kollade deras sida. Fanns riktigt bra grejer där. Om jag nu mot förmodan inte skulle hitta en morgongåva där kan jag ju alltid spana in örhängena ;)
    Tack för tipset!
  • sanys

    är det någon som vet en bra sida där man kan hitta morgongåvor för honom?

  • juliamightbewrong

    Kolla etsy.com, men morgongåva är ju ett svenskt koncept så testa att söka på "valentine gift for him" eller bara "for him", då hittar man mkt fint.
    Ett extremt bra tips är annars Wade Creations rakset med borste och rakhyvel i en vacker trälåda som man kan gravera in med några fina ord. Även borsten och hyveln kan graveras in. http://www.etsy.com/listing/93457898/shaving-set-double-edge-razor-walnut
    Det är ett kanongulligt par som driver den etsy-affären, och de är väldigt måna om sina kunder.
    Men, det finns ju alltid en risk att man måste betala svensk tull (ca en tredjedel av inköpspriset), och man måste vara ute i lite god tid.

  • Misswert

    Jag snubblade över denna sidan, http://muggarmm.blogspot.com/ Har hittat massa fina saker. Kan göras väldigt personliga. Har en liten tanke på att köpa två tallrikar med namn och datum och smuggla in de i köket så att vi får vår mat severade på dem....

  • Olaulin
    Misswert skrev 2012-03-05 12:33:34 följande:
    Jag snubblade över denna sidan, muggarmm.blogspot.com/ Har hittat massa fina saker. Kan göras väldigt personliga. Har en liten tanke på att köpa två tallrikar med namn och datum och smuggla in de i köket så att vi får vår mat severade på dem....
    Å, vilka fina saker! Och vilken rolig idé! Jag gifter mig först 2013 och har bara börjat fundera lite lätt på bröllopet, men nu känns det som jag har en sak klar iaf ;)
  • yorkstacy

    hoppas att det är okay att jag hakar på denna tråd och även om TS skrev att det inte gällde klockor för henne undrar jag om någon har tips på bra och snyg klocka som man kan gravera in på baksidan (och nej...tyvärr har jag inte Carrie Bradshaws plånbok så jag kan gravera in ett vintage-Rolex ) 

    Jag skall även kolla igenom all andra tips här på sidan. Vilken himla bra tråd med massa inspiration.  

  • annapanna01
    juliamightbewrong skrev 2012-03-04 14:51:46 följande:
    Kolla etsy.com, men morgongåva är ju ett svenskt koncept så testa att söka på "valentine gift for him" eller bara "for him", då hittar man mkt fint.
    Ett extremt bra tips är annars Wade Creations rakset med borste och rakhyvel i en vacker trälåda som man kan gravera in med några fina ord. Även borsten och hyveln kan graveras in. www.etsy.com/listing/93457898/shaving-set-dou...
    Det är ett kanongulligt par som driver den etsy-affären, och de är väldigt måna om sina kunder.
    Men, det finns ju alltid en risk att man måste betala svensk tull (ca en tredjedel av inköpspriset), och man måste vara ute i lite god tid.
    Tack tack tack!!! Jag har varit inne på etsy och handlat nu. Det blev en tvål gjord av bl a Irish Stout :) Tror min m2b kommer bli jätteglad över den!
  • Blivande fru S L
    yorkstacy skrev 2012-03-05 13:44:14 följande:
    hoppas att det är okay att jag hakar på denna tråd och även om TS skrev att det inte gällde klockor för henne undrar jag om någon har tips på bra och snyg klocka som man kan gravera in på baksidan (och nej...tyvärr har jag inte Carrie Bradshaws plånbok så jag kan gravera in ett vintage-Rolex ) 

    Jag skall även kolla igenom all andra tips här på sidan. Vilken himla bra tråd med massa inspiration.  
    Hej,
    Jag tycker triwa har snygga klockor, men jag har inte bestämt mig än, vet att min m2b skulle bli riktigt glad för lite exklusivare variant, men det känns lite riskabelt att gravera en dyrare klocka om den inte blir bra... och skulle verkligen vilja gravera något..

    En annan fråga angående morgongåvor. När ska ni ge den?
    Som jag förstått är traditionen att ge den morgonen efter bröllopet, men det skulle vara så kul o ge morgonen inför bröllopet.. Hur gör ni?
  • FelizLane

    Jag vill bara tipsa om denna hemsida som man kan designa en helt egen klocka åt sin blivande.. Både dam och herr! Har gjort en åt min blivande man med personlig text på urtavlan och gravering på baksidan :)  http://www.fewsome.com/shop/?campaign=1

  • Annan brud

    Såg på http://alskadebarn.se/Herrsmycken att det finns både slipsnålar och manschettknappar med namn och gravyr.

    Annars är kanske fem (eller nåt) flaskor vin vore nåt? En för varje  - närmsta - kommande årsdagar att fira!? 

  • annapanna01

    Nu har jag kommit på den ultimata morgongåvan :) En tatuering. Frågan är nu bara vad själva motivet ska vara... Har fått en del förslag, men tar gärna emot fler :)

Svar på tråden Morgongåva till honom