• Oleana

    När fotografering?

    Hej!

    Jag undrar.. När har man fotograferingen? Före vigseln eller mellan vigseln och festen?

    Tacksam för svar!
    Mvh
    Jennie 

  • Svar på tråden När fotografering?
  • soffia

    Det gör man ju som man vill, men vi kommer ha den före och sen bara 30 minuter efter med bilen som vi ska ha som transport, festlokalen ligger endast 100m bort från kyrkan så vi kommer åka iväg en kortis efteråt och sen anlända till mottagningen.


    Detta just för att det drar ut på tiden så väldigt med foto efter vigseln, vi kommer ha middagen redan vid 17,30-18,00 och vigseln börjar 14:45, och jag är sån som tycker det är lite trist att stå och vänta på att brudparet annländer, visst kan man underhålla under tiden man väntar men då blir det inte middag förens 19-20 tiden kanske...Jag vet inte men det är så vi tänker iaf

  • Nikkita

    Vi kommer att fotografera oss innan vigseln, dels för att då är man precis fixad (hår & smink sitter där det ska) Flört & dels för att det inte ska bli någon väntan för gästerna efter vigseln, vi har vigsel, middag & fest på samma ställe! Vi gifter oss 16.00, skål/mingel med gästerna precis efter & sedan middag 17.00.  

  • MalinH84

    Vi har inte riktigt bestämt oss än, men förmodligen blir det efter vigseln. Min kompis är fotograf och ska såklart fota oss. Innan hon och jag pratade hade jag nog tänkt fota innan och sen bara en kortis efter, men hon övertygade mig om att göra det efter med motiveringen att stämningen vid kyrkan blir sååå speciell om man inte träffats innan. Hon har ju varit på en hel del bröllop genom sitt jobb, så jag litar på hennes omdöme =) Jag kommer dessutom inte sova hemma natten innan, utan antingen på hotell eller hos min syster, förmiddagen innan vigseln kommer jag sedan spendera med mina tärnor. Då kommer fotografen komma och fota oss, ev kommer även hennes man som också är fotograf åka och fota min m2b och hans bestman...

    Jag tror det kommer bli väldigt bra, men förstår oron över att det blir stressigt och gästerna får vänta. Vi vigs kl 14 och har 15 min med bil till lokalen. När gästerna kommer finns våra toastmasters vid gården tillsammans med serveringspersonalen som bjuder på champagne och snittar. Det kommer även finnas någon sorts aktivitet att göra, förmodligen en tipsrunda med frågor om mig och min m2b. Eftersom det endast är vår närmaste familj och vänner (ca 50 st), så tror jag de kommer att roa sig väldigt bra utan oss. Vi kommer runt 17-17.30, skålar och minglar en stund och sedan sätter vi oss till bords och börjar middagen!!!

  • Pertinax
    MalinH84 skrev 2012-01-17 21:19:09 följande:
    Vi har inte riktigt bestämt oss än, men förmodligen blir det efter vigseln. Min kompis är fotograf och ska såklart fota oss. Innan hon och jag pratade hade jag nog tänkt fota innan och sen bara en kortis efter, men hon övertygade mig om att göra det efter med motiveringen att stämningen vid kyrkan blir sååå speciell om man inte träffats innan. Hon har ju varit på en hel del bröllop genom sitt jobb, så jag litar på hennes omdöme =) Jag kommer dessutom inte sova hemma natten innan, utan antingen på hotell eller hos min syster, förmiddagen innan vigseln kommer jag sedan spendera med mina tärnor. Då kommer fotografen komma och fota oss, ev kommer även hennes man som också är fotograf åka och fota min m2b och hans bestman...

    Jag tror det kommer bli väldigt bra, men förstår oron över att det blir stressigt och gästerna får vänta. Vi vigs kl 14 och har 15 min med bil till lokalen. När gästerna kommer finns våra toastmasters vid gården tillsammans med serveringspersonalen som bjuder på champagne och snittar. Det kommer även finnas någon sorts aktivitet att göra, förmodligen en tipsrunda med frågor om mig och min m2b. Eftersom det endast är vår närmaste familj och vänner (ca 50 st), så tror jag de kommer att roa sig väldigt bra utan oss. Vi kommer runt 17-17.30, skålar och minglar en stund och sedan sätter vi oss till bords och börjar middagen!!!
    Vi har inte heller bestämt oss. Man är ju som snyggast när man är nysminkad och inte har hunnit stå och storgrinat framför vigselförrättaren, men samtidigt är jag lite traditionell på det sättet att jag inte vill att min sambo ska se mig i klänningen före vigsel och sådär. Så vi får se hur det blir...
  • Sebastiána

    Vi fotograferades innan i lugn och ro. Det blev två mysiga timmar med bara oss två, och fotografen (men han stod ju en bit bort). Underbart!

    Om man fotograferas efteråt är tipset att fotograferas i närheten av festplatsen alternativt kyrkan och att man tar en kort session så att inte gästerna behöver vänta så länge. Jag har själv varit på bröllop där man väntat närmare två timmar på brudparet. Trist.

  • Mela01

    Vi kommer fotas oss innan vigseln då allt sitter o är på plats som det ska, plus att vi vill inte låta gästerna vänta på oss i närmare 2 timmar. 

  • gbg2012

    vi ska ha både innan vigsel med tärnor och marshalkar och sedan ensamma efter vigsel. Vi kommer att ha en tipspromenad under tiden gästerna väntar på oss. =)

  • daniiel

    Vi fotades efter vigseln och skulle jag göra om allt, så skulle jag välja det igen. Vi hade en tidig vigsel, kl.13.00 och hade vi fotats innan, så hade jag fått stiga upp ännu tidigare för att hinna och det räckte gott och väl med att stiga upp vid 06.30, jag var trött ändå på kvällen :P

    Sedan är man ju mer avslappnad efteråt, inte lika pirrig och nervös. Lycklig också, alldeles nygift :D


  • Vingilot

    Vi tar det före vigseln. Har som gäst på bröllop aldrig gillat den där väntetiden mellan vigsel och mat och tänkte inte "utsätta" vårt lilla sällskap för det.Flört Dessutom tror jag att jag inte kommer att kunna äta så bra under dagen och jag är en sån som inte funkar utan mat, och eftersom vigseln är ganska sent på em känns det bra att kunna sätta sig till bords nästan direkt efteråt. tror jag nog att nerverna tillåter mig att äta, då när vi blivit gifta.Glad

  • Lissie84

    Jag vill nog helst ta (par)fotograferingen efter vigseln eftersom det är då man är gift. Vi kommer ha en fotograf under hela dagen så det kommer ju finnas massa bilder både före och efter. Men de officiella bröllopsbilderna vill jag nog ta efter annars känns det fejk låter det helt konstigt?

  • Pertinax
    Lissie84 skrev 2012-01-18 19:47:34 följande:
    Jag vill nog helst ta (par)fotograferingen efter vigseln eftersom det är då man är gift. Vi kommer ha en fotograf under hela dagen så det kommer ju finnas massa bilder både före och efter. Men de officiella bröllopsbilderna vill jag nog ta efter annars känns det fejk låter det helt konstigt?
    Är därför jag är så tveksam till hur jag vill göra med våra bilder. Vill vara nyfixad och snygg, men känns helt fel att ha vigselringen på sig före vigseln osv... Vi har supernära mellan vigselplats och festplats så det lutar nog ändå mot att bli efteråt. Kommer också fotograf hela dagen.
Svar på tråden När fotografering?