• lilja01

Ni som haft sjöjungfru-klänningar, konstig fråga!

Nu har jag en kanske märklig, men praktisk fråga:

Hur gör man med en sjöjungfru-klänning när man vill kissa?
    En vanlig A-linje kan man ju lyfta upp, men om det sitter åt kring höfterna och låren..
    Ja, hur bär man sig åt!?

• Svar på tråden Ni som haft sjöjungfru-klänningar, konstig fråga!
  • Jenny 03

Ha ha vilken rolig fråga och tanken slog mig oxå.... Hur i helskotta gör man?? Det logiska måste ju tyvärr vara att man får skala av sig klänningen uppifrån och ner.. Eller?

• lilja01

Precis, det hela blir lite jobbigare om man ska ha någon med sig som hjälper en av och på med klänningen varje gång - min blåsa är nämligen minimal.. :)

• daniiel

Klänningen måste ju sitta så pass löst över lår och rumpa att den går att dra upp, annars kan man nog inte sitta i den heller. Sitter den så tight att det inte går, då bör man nog köpa en större storlek, sy ut den eller välja en annan klänningsmodell kanske :)

• daniiel

Fast det beror kanske lite på modellen av sjöjungfrumodellen också.

Tex sånna här modeller, som inte är jättetight över knäna, borde ju verkligen gå att dra upp.

Men har man en sådan som är väldigt snäv i kjolen, så får man nog krypa ur klänningen när man går på toaletten :) Typ dessa.

• lilja01

De två översta är jättefina! Var hittade du dem?

Klänningen jag har fastnat för är ju tyvärr en lite snävare modell:

• pulmonate

Jag har köpt en mermaid klänning och jag ska säga er detta...tanken slog mig inte alls innan jag köpte den!!
    Men när jag fick hem den och provade den tänkte jag "hur i hela friden ska jag ens kunna sitta?". Och lätt är det inte! Min är just nu för stor runt midjan, men det måste sys in annars ser det jätte dumt ut med pösigt tyg runt midjan. Som det är nu får man lyfta upp klänningen så att delen som är störst (den som går över gumpen) kommer upp på midjan. Annars går det inte! Min "fena" börjar ganska så högt uppe (vid mitten på låret ungefär) så det är inte lika svårt som om det hade varit en sån som är tajt enda ner till vaden.
    Skulle tipsa om att ni går till en brudbutik och provar lite mermaid klänningar innan bestämmer er! Och gör sittprovet!! Det gjorde inte jag!
    En kompis till mig sa om jag kanske borde sitta på en barstol under middagen *ler* kanske inte så dum idé..hahah. Att man inte tänkte på det innan! Men dem är ju såååå snygga!!!!!!! 

Svar på tråden Ni som haft sjöjungfru-klänningar, konstig fråga!