• fairlight

Mannens ring

Hur har ni gjort med mannens ring? min blivande vill inte ha någon vigselring alls, utan bara en ring, förlovningsringen då antar jag..
    Ska han ta av sig den innan vigseln?  en ring för honom kan väl vara både förlovningsring och vigselring, eller brukar man köpa en ny ring?

Många frågor, om något förvirrande - får skylla på min dunderförkyldning.

• Svar på tråden Mannens ring
  • Fiaa

Min gubbe nöjer sig också med en ring, förlovningsringen. Då den är så stor får han ju plats att gravera nytt i den också. Hehe, vi kollade idag, han har typ lite mer än halva ringen (inuti) till godo ;)

• ClaraH

Vi gjorde som på svenskt traditionellt sätt att bara jag hade vigselring. Vi hade båda på oss förlovningsringarna. I svenskt vigselakt välsignar man kvinnans ring, jag vet inte om man även kan göra det med mannens, jag har aldrig varit med om det på något bröllop jag varit på.

• fairlight

Tack för era svar!
    Jag hoppas han har kvar lite plats i sin ring så man kan gravera in. Ska kolla sen när han slutar. :p
    Så det är inget konstigt om bara kvinnan har vigselring då alltså?

• daniiel

Min make har bara en ring, men vi köpte dock en ny i samband med vigseln. Han hade dock på sig den när vi gick in i kyrkan, så det var bara min vigselring som välsignades :) Gick alldeles utmärkt och som jag förstått det, så är det vad som är (åtminstone har varit) det vanligaste.

• fairlight

Tack för era svar! mannen hade plats i sin ring, så han bestämde sig för att gravera in datumet och sådant sedan. :)

• LoJ

Min man har två ringar fast den ena har inget med giftermålet att göra för den är hans ingenjörsring

• Lilique

Min man vill ha både förlovningsring och vigselring på sig, så det blev en sådan också.

Svar på tråden Mannens ring