Hej! Jag är lite i samma situation här, vi ska ha ett svenskt/kroatiskt bröllop. Vårt blir också i september och vi har inte heller planerat så mycket :) Vi tänkte ha en buffé med blandat svensk och kroatisk mat, som vi ska laga mycket själva av med hjälp av min sambos mamma och syster. Har inte riktigt gått igenom vilka rätter man kan ha, men ska fråga svärmor så kan jag återkomma om jag får några bra förslag :) Låter bra det som KhiraLii skriver annars att bjuda på lite korv och sånt till minglet, eller kanske som förrätt? Det är ju vanligt både på bröllop/fest och när man bjuder hem folk att man ställer fram en bricka med olika sorters korv, kött och ost. Stämmer också att helstekt gris är en stor tradition och om man har möjlighet att ha det så kan jag rekommendera det för det är jättegott :)
Jag funderar också lite på musiken, är inne lite på samma sak här att ha först ett band som spelar balkan-musik och sen kanske en dj eller nåt som spelar disco/dans men för vår del så kanske det kan bli för dyrt att ha både och..
KhiraLii hur ska ni göra, är det ett annat band som ska spela sen eller har ni egen musik?
Visst kan det bli svårt att få igång svenskarna om de inte känner igen musiken men det kan faktiskt funka med bara balkan-musik också, med tanke på att det är sån go stämning och alla dansar hela tiden.
Det är svårt att inte ryckas med :)
Ja, inte hade jag så jättemycket förslag men tänkte att det kan vara kul att diskutera lite iaf :)