• smultron 74

Vigselring i titan (gärna bilder!)

Hej!
    Jag och min älskling ska gifta oss i maj i år. Vi har varsin förlovningsring i titan och kollar nu frenetiskt efter fina vigselringar i samma material. Jag vill gärna ha tre diamanter i min... Mannens ska vara slät.

Har ni någon bild på er vigselring i titan så lägg gärna upp den och berätta lite om ringen. Har ni köpt den i butik, via nätet, designat själva eller något annat som är kul att berätta.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vigselring i titan (gärna bilder!)
  • daniiel

Vi beställde en ring till min make från denna sidan, www.coititanium.com, och är väldigt nöjda :) Smidigt med betalning, kontakt och leveransen gick hyffsat snabbt. Ringen var ännu finare i verkligheten än på bilden :) Det enda man kan tänka på om man ska beställa där, är att mäta noga och ta en storlek mindre, då de är något stora i storlekarna.

Här är en bild från hemsidan

På min makes hand på bröllopsdagen :)

• Gwennie

Vi har raka borstade titanringar, Titanium 3D. Min man valde att behålla förlovningsringen (han tyckte att han sträckte sig långt nog när han gick med på att ha EN ring på sig... ;), en 6mm  och jag har en 3mm förlovningsring och en 2 mm vigselring med sju små diamanter. Alla ringarna inköpta på Axel Ohlson. Vi är jättenöjda med ringarna och jag tycker att märket var bra på så vis att man beställer en slät ring och sedan kan man i princip välja helt själv hur många stenar man vill, i vilken infattning och vilket antal. De sa att leveransen skulle dröja en vecka, men det tog i själv verket bara ett par dagar.

Lycka till med ringjakten!

• Dolly P

Denna har jag valt, fast med tre stenar i.
    http://www.brollopstorget.se/hem/dolly_p/gallery/phpbsm6fo.jpg

• Shaii

Nu är detta visserligen våra förlovningsringar men jag visar dem ändå. Jag har ännu inte bestämt om jag ska ha en ring till eller inte. I så fall blir det en slät titanring. Vi köpte våra på titanringar.com
  • Doofie

Söker också efter passande vigselring i titan. Tittar mest på titanringar.com där våra förlovningsringar också är ifrån. Är mest sugen på denna för tillfället, men med tre diamanter istället.

• Pertinax

Letar också vigselring i titan. Har som förlovningsring en titanting med en liten sten från TCOL. Tittar i pricip bara på titanringar.com och väger mest mellan dessa två.

• smultron 74

Hej! Superfina ringar allihop!! Några fastnade jag extra för... DollyP: vad fin, skulle också vilja ha tre stenar, får jag fråga vad den kostar? Vad är det för stenar, jag är helt novis vad gäller diamanter... Hur bred är den? Pertinax: Den översta är superfin! Undrar samma där vad den kostar och vad det är för stenar? Hur bred är den? Tack för alla svar, superkul att se era ringar!

• smultron 74

Gwennie- Samma frågor som i ovanstående inlägg, verkligen jättefin. Har tänkt mig tre stenar men det var mycket fint med så många också!,

• Dolly P
    smultron 74 skrev 2012-01-14 16:18:10 följande:
    Hej! Superfina ringar allihop!! Några fastnade jag extra för... DollyP: vad fin, skulle också vilja ha tre stenar, får jag fråga vad den kostar? Vad är det för stenar, jag är helt novis vad gäller diamanter... Hur bred är den? Pertinax: Den översta är superfin! Undrar samma där vad den kostar och vad det är för stenar? Hur bred är den? Tack för alla svar, superkul att se era ringar!
    Hmm vi fick ge 1800kr för både min och sambons ring. Han ska bara ha en slät ring. 6mm är den. Vet faktiskt inte vad det är för stenar. Vanlig diamant? hihi
  • smultron 74

Dolly P- Bra pris! Vart har ni köpt dem?

• Dolly P
    smultron 74 skrev 2012-01-14 19:18:34 följande:
    Dolly P- Bra pris! Vart har ni köpt dem?
    Albrekts guldSkrattande
  • Dolly P

Men det är för att dom har 25%rabatt nu, Januari ut. Annars hade vi fått ge lite mer.

• smultron 74

Aha.. Får spana in på det direkt då! När gifter ni er?

• Pertinax
    smultron 74 skrev 2012-01-14 16:18:10 följande:
    I just det där utförandet är den 5 mm bred, mittenstenen 0,07ct i fyrkantig infattning och sidostenar 6x0,01ct och går på ca 6000 kr. Men det fina med titanringar.com är att man kan välja mellan olika bredd (4-10 mm), 0,04-0,11 ct på mittstenen (finns även i svart), rund eller fyrkantig infattning, 4-10 sidostenar, plan eller kupad ring osv. White Me A Line heter den.
  • Dolly P
    smultron 74 skrev 2012-01-14 19:52:21 följande:
    Aha.. Får spana in på det direkt då! När gifter ni er?
    Vi gifter oss den 19:e MajSkrattande
  • Pertinax

Har även upptäckt den här ringen nu. 0,11 ct sten till en inte allt för dyr peng.

• Doofie
    Pertinax skrev 2012-01-22 19:46:56 följande:

Har även upptäckt den här ringen nu. 0,11 ct sten till en inte allt för dyr peng.

Har också tittat på den där. Velar mellan den och den jag lade upp i tidgare inlägg :) Tur att man har ett tag på mig att välja ;)
  • smultron 74

Hej! Den var ju också superfin, hjälp vad det finna mycket att välja på... Finns den också på titanringar.com ?? Vad kostar den, bredd, sten mm??

• Pertinax
    smultron 74 skrev 2012-01-23 08:41:45 följande:
    Hej! Den var ju också superfin, hjälp vad det finna mycket att välja på... Finns den också på titanringar.com ?? Vad kostar den, bredd, sten mm??
    Ja, titantingar.com även den. Enklast är ju att själv gå in på sidan och titta ;). Den heter Between. I det där utförandet som på bilden är den 5 mm bred och 0,11 ct sten. Du kan välja 3-10 mm bred, och 0,07-0,11 ct. Landar på strax över 4000 kr.
  • smultron 74

Jag hittade den, tack! Undrar dock om den är lika snygg i smalare modell.. Min förlovningsring är 6 mm bred och jag skulle helst vilja behålla den som den är men då blir ju vigselringen inte så bred, vill ju gärna kunna böja på fingret ;) 3 eller högst 4 mm tror jag skulle funka! Får klura på det här...

Svar på tråden Vigselring i titan (gärna bilder!)