• Doris

    Gröna tärnklänningar?

    Skulle behöva hjälp att hitta gröna (typ ljus olivgrön) klänningar till mina tärnor. Det verkar svårt.... Den ena tärnan är 11 år och den andra 28 år.

  • Svar på tråden Gröna tärnklänningar?
  • Doris

    Oj vad fina! Tyvärr har jag inte sådan tur att någon kan sy dem till mig. De var verkligen supersöta.

  • N blir B

    Puffar lite då vi också är på jakt efter gröna tärnklänningar.

  • nagu
    daniiel skrev 2012-01-21 12:49:07 följande:
    Haha ja, jag beställde två exakt likadana tärnklänningar från Kina till mina tärnor ;P


    Vart ifrån beställde du dem?
    Är det någon som har bra tips på sida för klänningar till tärnorna som ej kostar skjortan?
  • daniiel
    nagu skrev 2012-03-06 15:02:31 följande:
    Vart ifrån beställde du dem?
    Är det någon som har bra tips på sida för klänningar till tärnorna som ej kostar skjortan?
    Jag köpte dom av en säljare på DHgate :) Betalade ca 350kr/st.
  • Nudax
    Doris skrev 2012-01-21 12:32:43 följande:
    Tack! Bra tips att beställa frpn Kina. Jag vet dock inte om jag vågar, tycker det är svårt när man inte kan se klänningarna i förväg. Jag tycker absolut att de kan ha olika modeller, det viktigaste är att de känner sig fina och bekväma. Ja jag antar att det blir svårt att hitta i samma nyans.

    Hur gör ni andra då när ni väljer tärnklänningar?
    Vi ska inte ha tärnor, men näbbar (8 och 10år gamla) och kommer istället låta dem ha vita klänningar med grönt sidenband i midjan. D.vs. detaljerna är gröna, men klänningarna vita. Det kanske gör det enklare? Men nu har vi ju både grönt och vitt som temafärger... det kanske inte ni har förståss =)
  • nagu

    Hej på er!

    har ni hittat några gröna tärnklänningar som ni gillar och kan tipsa om?
    Funderade på dessa, vad tycker ni?

    


  • suewy
    SaJo1981 skrev 2012-02-09 20:22:10 följande:
    Här är mina tärnor=) min svägerska (nr 1 från vänster) har sytt dem 


    PRECIS den färgen jag letar efter till min tärna!!! :( Finns ju inte och få tag i "vanliga" klädaffärerna! :(
  • suewy
    Estelle skrev 2012-02-26 14:58:44 följande:
    Vart kan man hitta dessa??
Svar på tråden Gröna tärnklänningar?