• daniiel

Hjälp med val av skor!

Jag är i behov av nya, billiga, varmfodrade skor att ha till/från och i skolan. Jag vill att de ska vara fina, bekväma, men får gärna vara med lite klack. Nu vet jag dock inte vilka jag ska välja, står mellan de nedan. Rösta gärna och/eller lämna en liten kommentar.

1. Med 6cm klack.

2. Med 8cm klack.

3. Med 4cm klack.

4. Med 4,5cm klack.

Ni behöver inte göra er besvär att visa andra skor, för det är något av dessa paren jag kommer köpa.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 12:54

Ja, nu är det klart.. det blev skor nr.1 och skor nr.3 :) Förhoppningsvis passar båda bra :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp med val av skor!
  • daniiel

Ja, jag är precis likadan. Kan också få för mig att göra så ibland och det är ju egentligen rätt dumt... De bruna går nog bort då. Får bli en annan gång :) hehe

Just nu står det nog mellan nr.1 och nr.3, ska höra med maken vad han tycker också :P haha 

• Jane

Har man fri retur på skopunkten?
    Då kanske du kan beställa båda paren, se, känna, klämma osv. Och skicka tillbaka det par du inte gillar

• daniiel

Nej, dessvärre har dom ju inte det. Har 500kr och maken har hittat sig ett par skor där också och de har ju sådär att köper man 2 par, så får man billigaste paret för halva priset, köper man 3 par, så får man billigaste paret på köpet. Måste ju matcha in det också :P

• JesFre

Jag skulle sattsat på 3 eller 4, om du ska gå mycket. (men tänk på att skorna kan läcka om de inte har gortex i sig, men det gäller ju alla skor så det vet du säkert) Har själv ofta liknade kängor till både kläning eller enklare byxor. GIllar variationen man kan få. De kanske inte är lika varma men det har ju inte varit en otroligt kall vinter så jag tror inte att det är något problem. Blir det kallt får du väl ta på tjockare strumpor Flört

• Norrskensflamman

1:an eller 2:an. Tvåan är ju snyggast i mitt tycke, men hur sköna är de att gå i? Jag går själv gärna i högklackat men jag vet inte hur det är med dig.

• daniiel

Jag går ju nu i mina kilklack på 8cm och det går bra, men de är lite för kalla. Vi har nu kring -15 ute. Jag känner dock att ska jag köpa ett par nya skor nu, så vill jag nog ha något lägre klack. Optimalt hade varit 5cm, men jag känner ju då att 4cm eller 6cm, ja, det är ju inte så jättestor skillnad.

Jag är dock inte jättesmal och har dessutom blivit välsignad med väldigt breda fötter och jag tycker kanske att par nr.1 ser lite bredare ut över foten? De har dessutom lägre skaft, vilket är skönt, då man har breda vader som jag :P Meeeen... jag tycker ändå om par nr.3 som sagt.

Jag pratade med maken nu och han tyckte att jag skulle köpa båda paren, så okejdå.. jag offrar mig och köper två par skor ;D haha

• moonlightgirl

Innan jag läste att du promenerar en sådan sträcka hade jag röstat redan på sko nr2. Jag har de skorna själv och är inte van att gå i högklackat men de är verkligen jättesköna. Men kanske inte att rekomendera när man ska gå så mycket. Det är som du säger att alla skor är snygga och det är svårt att välja. Sorry att jag inte var till någon hjälp. Men hade jag varit som du och redan har högklackat så hade jag valt ett par skor som har låg klack som du kan gå dessa stäckor i.  =)

• daniiel

Ja, nu är det klart.. det blev skor nr.1 och skor nr.3 :) Förhoppningsvis passar båda bra :)

• daniiel

Haha jag valde de paren som fått lägst antal röster.. nåväl.. så kan det vara :P

• Sebastiána

Det beror lite på vilka andra kläder man har på sig. Om man har en jacka/kappa som går åt det bruna hållet passar det bäst med nr.4. Annars röstar jag på nr.1.

• lilly7

Jag gillar inte något av paren.

• daniiel
    Sebastiána skrev 2012-01-13 13:41:40 följande:
    Det beror lite på vilka andra kläder man har på sig. Om man har en jacka/kappa som går åt det bruna hållet passar det bäst med nr.4. Annars röstar jag på nr.1.
    Precis och jag kom fram till att jag har inget annat som skulle passa med de bruna, så valde bort dom.
  • daniiel
    lilly7 skrev 2012-01-13 14:32:19 följande:
    Jag gillar inte något av paren.
    Nehepp, jahopp?
Svar på tråden Hjälp med val av skor!