• Vilse

Lite "fräckare" låt att dansa vals till...

Brudvalsen - bröllopsdansen..

Vilken låt hade passas oss tror ni?

Krav:
    * Lite "kräm" i den - inte för snabb - men lite mer "bastant" eller vad man kan kalla det - kanske någon rockballad? (Inte nothing else matters - metallica, ett par vänner hade den förra året på sitt bröllop.)

* Bör vara en hyffsad lätt takt att följa då jag inte har någon taktkänsla (Tyst) och gubben min nog kommer vara mer än nervös Tungan ute

* Gör inget om där är text - men det måste ju självfallet vara en text som passar då (tema kärlek)

Varken jag eller M2B har dansat vals innan - började träna lite för en vecka sedan.
    Men har nästan 8 månader på oss att träna - så vi borde hinna träna in något bra ;)

Någon som har något tips?

• Svar på tråden Lite "fräckare" låt att dansa vals till...
  • KakanMackan

Vi ska spexa till vår "vals" (som så många andra, om man kollar på Youtube) med att först dansa "fint" till någon lugn låt, för att sedan mitt i skojsa till det mitt i Blir nog "You're the one that I want" från filmen Grease...

• daniiel
    Brudiframtiden skrev 2012-01-22 20:32:49 följande:
    Gillar också Amanda jenssenlåten! Vårt största problem är att ingen av oss kan dansa vals..undrar om det egentligen är så viktigt att man dansar riktig vals..
    Nejdå, vi dansade inte riktig vals. Vi hade tänkt lära oss, men fanns ingen chans att maken skulle hinna det på de veckorna som var kvar. Vi dansade något lite halv-valsigt à la högstadiedisco :P Vem dansar man för egentligen? Jo, sig själva :) Jag tycker inte det är någon uppvisning i danskunskap.
  • Sebastiána
    Brudiframtiden skrev 2012-01-22 20:32:49 följande:
    Gillar också Amanda jenssenlåten! Vårt största problem är att ingen av oss kan dansa vals..undrar om det egentligen är så viktigt att man dansar riktig vals..
    Nej det måste man inte! Jag föreslog att vi skulle dansa foxtrot eftersom jag är usel på att dansa och det är den enda dans jag klarar hjälpligt, men det blev vals. Min make är väldigt dansant och lyckades lära mig!

Vi hade en låt med Svante Thuresson och Annelie Rydé.
  • Vilse

Någon som kan takt.

Curly sue - Takida

Är det något man kan dansa vals till?

• daniiel

Vi dansade ju till Amanda Jenssen - I Choose you
    open.spotify.com/track/3VbN9MbSLWmGxFGrJgH9dS

Men tvåa på vår lista var Lifehouse - You and me
    open.spotify.com/track/4T2SmVJPtDdugk5j5xV1d5

och trea Imelda May - Falling in love with you again
    open.spotify.com/track/3Gjlc9eVzb4huW6gmWCZ1n

och på fjärde plats hade vi Celine Dion - Right next to the right one
    open.spotify.com/track/7nUy3k7E6Zfp1s94ilZFgH

• julle79

jag älskar ju denna men den e kanske inte så passande
    ">

jag får rysningar av denna ii höjningen....men de finns ett litet men...i eftertexten på denna e den tllägnad nån som gått bort vilekt fick mig å tänka jaha de kanske passar sig bättre på begravning :-/ va tror ni??

jag älskar denna ialla fall

• Cattis77

Har faktiskt börjat fundera på om jag ska välja denna låten istället för vad jag tänkt från början:

">

Made it all this way.... :)

• julle79

Den va ju inte dum den e fin....man skulle kanske ha nån som gör om den i valstakt....va nu de är så som dom gör i lets dance me populära låtar.

Eller ta hjälp av nått proffs å öva in den till denna låten.

Fan nu fick jag ideer....bor ju i närheten av dermot clemengers dansstudio

Cattis77 skrev 2012-01-26 08:16:24 följande:
    Har faktiskt börjat fundera på om jag ska välja denna låten istället för vad jag tänkt från början:

">

" target="_blank">

Made it all this way.... :)
  • AndroSid

OT: Hej från bukefalos! Skrattande

/Andromedae - här på delat account (jättediskret va?).

• malin martin

vi ska dansa till bed of roses - spelat på piano

• Dj LASSE

En rolig vals ! låt Man ska aldrig gifta sig med en man med " röa hossor" artist Agaton Band

• Carro1210

vi ska ha Journey-Faithfully. Den är så fin men ändå lite pondus. Och när sångaren sjunger refrängen får jag gåååååshud.

• pulmonate
    Dj LASSE skrev 2012-01-30 11:20:26 följande:
    En rolig vals ! låt Man ska aldrig gifta sig med en man med " röa hossor" artist Agaton Band
    Hehe, har vi en skåning i rummet? Extra kul hade det varit eftersom man gifter sig i Italien. Men dansband är jag inte så glad för. Nån Peps låt kanske. 
  • teddy
    Vilse skrev 2012-01-23 12:16:33 följande:
    Någon som kan takt.

Curly sue - Takida

Är det något man kan dansa vals till?
    Ingen valslåt tyvärr... men en riktig tryckare! :))
  • teddy

Gillar denna:

Hoffmaestro - im not leaving now :) 

• CarPer

Sam Brown och Jools Holland's "Valentine Moon"   ...är en vals

• Jane

V kommer dansa till någon utav Elvis lugnare låtar, Bryan Adams, Bon Jovi eller någon rockballad vi hittar, kanske Guns n' roses

• kaju

Vi kör nog When I need you eftersom den har en bra takt och är fantastiskt fin!

• hemajo13

Vi funderar på Make you feel my love med Adele...=) Väldigt fin och adele har ju en ljuvlig röst!::=)

• Dj LASSE

Hej igen ett roligt tips Lions sleeps tonight finns med många olika artister!!

Svar på tråden Lite "fräckare" låt att dansa vals till...