Manstralen skrev 2012-01-09 17:27:33 följande:
Det var inte kul att höra att ni inte blev nöjda med ert bröllop! :( Bra att du håller humöret uppe och tänker framåt ändå! Jag tar gärna del av de händelser som inte gjorde det så bra (om det inte är privat) som ni önskat så kanske man kan dra lite lärdom utav det. Hoppas på bättre lycka nästa gång! (usch, jag blir faktiskt lite ledsen när jag tänker på att ert bröllop inte blev som ni velat!)
Oj, det var en hel del. Dels var det väl så att jag blev påmind om att min släkt kanske inte står mig så nära som jag hade velat av en anledning. Fler av dom besvärade sig inte ens med att svara på OSA och när vår toastmaster försökte få tag på dom, så svarade de inte. Vi hade lämnat nummer till flera av oss, mejladresser och sagt att det går bra att skicka ett sms. Samt att flera av dom har facebook och hade ju kunnat skriva där.. men nej.
En av våra gäster smög in sin "flickvän" på festen, de är inte ett etablerat par och vi hade aldrig träffat henne tidigare. Det träffades typ två veckor innan bröllopet och vi hade sagt att det var okej att hon kom till kyrkan såklart, men att det inte fanns plats på festen för henne.
Jag fick ingen möhippa för det var ingen av mina "vänner" som orkade dra ihop något. De sa att det skulle bli en möhippa, men den blev aldrig. Sedan blev jag lovad en efter bröllopet, den har jag dock ännu inte sett röken av, vi gifte oss i augusti. Det är inte så att jag absolut måste ha en hippa, men det känns lite trist att ingen tyckte det skulle vara roligt att ens äta en middag ihop med mig. Min makes svensexa blev inte bra heller, kvällen slutade med att han ringde hem och grät och bönade om att få komma hem och att han skulle smita ifrån sina vänner. Han är glad att de gjorde något och han hade stundtals riktigt kul, men första delen av hans svensexa var en riktig sådan förnedrings-svensexa och det ville han absolut inte vara med om.
Sedan var det misstag från personalen som strulade till det mesta. Vi valde att ha middagen i en festvåning på ett hotell här och det var ju inte direkt jättebilligt (om än inte hutlöst dyrt). Vi fick dock inte saker vi hade bokat, betalat och blivit lovade. Personalen åt upp det som var kvar av vår bröllopstårta (som maken skulle ta med och bjuda på jobbet ur måndagen efter), trots att vi tydligt hade talat om att den skulle sparas. De försökte dessutom in i det sista mörka det hela, vi fick inte ens en ursäkt. De serverade sådant vi inte hade kommit överens om och min tanke blev ju direkt då, vem ska betala det? De plockade bort maten innan vi, brudparet, hade ätit färdigt. De hade noll koll på allergikerna, trots att vi och flera andra visat upprepade gånger vart de satt osv. Dessutom var maten till dom allt annat än vällagad och vacker. På rummet vi hade bokat skulle det finnas choklad, fruktskål och champange. Vi hade dock vid ett flertal tillfällen sagt till om att vi ville ha ett alkoholfritt alternativ istället och de frågade vad vi ville ha. Äppelcider svarade vi, eftersom jag inte riktigt tål päron. När vi kom upp på rummet så fanns där två bitar kaffechoklad, några jordgubbar och en kiwi samt en liten flaska champange och en ramlösa glasflaska 33cl. När maken då gick ner för att påpeka detta, så fick han först inte ens tag på någon i personalen, men tillslut så. Återigen så bad de inte honom om ursäkt, utan försedde honom bara med en varm flaska Coops egna päroncider. Det var de enda dom hade påstod tjejen, så det var den flaskan eller inget.
Det var alltså mycket vi inte hade kunnat veta och påverka i förväg, vilket ju på ett sätt känns bra, men det drar verkligen ner minnena från bröllospdagen. Det ska ju vara en sån underbar dag, då man bara ska vara lycklig och glad. Vi fick mest jaga personal och försöka förklara ditten och datten för gästerna, med hjälp av vårt toastpar.
Självklart var stora delar av dagen bra, så vi har ju fina minnen också :) Hoppas dock att eran blir betydligt bättre! hehe