• jeth
    Äldre 8 Jan 20:49
    6033 visningar
    5 svar
    5
    6033

    När är löven som vackrast?

    Hej alla höstbrudar :)

    Vi tänkte gifta oss i september 2012 men kan inte riktigt  bestämma datum. Jag vill gifta mej när höstlöven är som vackrast så jag kan dekorera med höstlöv och rönnbär....men när är dom som vackrast då?

    Jag bor i Hälsingland är det nån som vet på ett ungefär när träden är så där röd-orange-gula och fina?

    Hur har ni andra valt de datum ni har?

  • Svar på tråden När är löven som vackrast?
  • hysch
    Äldre 8 Jan 20:52
    #1

    Den 22a september förra året plockade mina elever (i stockholm) fantastiskt vackra lövbuketter som såg ut som brudbuketter i gult, rött och orange, så september är perfekt!

  • Äldre 8 Jan 20:56
    #2

    Jag skulle säga slutet av september eller början av oktober :)

  • jeth
    Äldre 11 Jan 13:43
    #3

    Tack för svar :)
    Här i hälsingland tror jag det är i början och mitten på spetember så det lutar åt den 8-15-22 sept!

  • Äldre 11 Jan 17:14
    #4

    Slutet av september tror jag är bra.


    Det är bra att hellre ta det lite för tidigt, så att det säkert blir före första höst stormen för då blåser ju hälften av alla löv bort.

  • Daludd
    Äldre 29 Feb 13:46
    #5

    Vi har sjätte oktober och hoppas på lite fina löv, men man vet ju aldrig. Det kan ju bli så att löven blåst bort, men å andra sidan kan det vara så att i september är löven bara lite sketgulna istället för orange och vackert röda - man får försöka se det positiva! I så fall får man ju lite mer sensommarkänsla, det är härligt! Och om löven blåst bort och det regnar i oktober så har vi ett härligt höstruskigt kvällsbröllop med levande ljus :)

Svar på tråden När är löven som vackrast?