• moonlightgirl

Hur färdas ni från kyrkan till festlokalen?

Som rubriken lyder så undrar jag hur färdas/färdades ni från kyrkan/vigselplats till festlokalen. Åkte ni fin bil, häst och vagn eller hur/med vad färdades ni med? Alla ni som ska gifta er och ni som har gift er får gärna skriva här. Är nyfiken på hur ni andra ska ta er från ena punkten till den andra.

Vi själva har diskuterat detta och min dröm har ju alltid varit att åka häst och vagn men vi vet ingen här runt omkring som kan göra det för en vettig peng. Vi har ingen som vi känner som har fin bil som vi kan färdas i heller så vi försöker hitta på något fint och roligt sätt. Det är bara en kilometer så vi skulle kunna gå men vi vill inte det utan vi vill bli lite av vinkade och så möts vi vid festlokalen. Någon som har några roliga tips och ideér??

• Svar på tråden Hur färdas ni från kyrkan till festlokalen?
  • moonlightgirl

Puffar lite. Finns det ingen som vill dela med sig och berätta hur ni färdas från vigselplatsen till festlokalen??

• daniiel

Vi åkte bil. Min systers sambos pappa har en fin Buick -52 som han körde oss i :) Vi åkte från kyrkan till fotograferingen (vi fotades efter vigseln) och sedan därifrån till festlokalen. Hade vi inte fått låna den gratis, så hade vi nog kört vår egen bil, då vi inte hade utrymme i budgeten för att hyra något.

Har ni hört er för om häst och vagn? :)

Svar på tråden Hur färdas ni från kyrkan till festlokalen?