• LinaPelle Lindman

    Tips på vart jag hittar fina bröllopsskor

    Tips på fina bröllopsskor... Ge gärna massor av tips på sidor o affärer.

  • Svar på tråden Tips på vart jag hittar fina bröllopsskor
  • LinaPelle Lindman

    Jo det vet jag, har hittat några där men inga hundra Hundra.

  • car1021

    Jag köpte mina på Ebay för 174 kr inkl. frakt! Det finns hur mycket skor som helst där.


  • Darling Daisy

    Det beror ju på vad du menar med fina brudskor..

    Om du hinner vänta så kan du med fördel kolla i vanliga skobutiker när det drar ihop sig till studenten. Då finns det en uppsjö av vita festliga skor i typ alla butiker.

    Mina köptes för 250 kr på skopunkten  

  • LinaPelle Lindman

    Jag har funderat på det med. Men vill lägga upp klänningen O då behöver jag ha rätt höjd på klacken. Det finns många fina. Jag letar efter nätta, halv höga, stilrena men Gärna inte spetsiga skor. Klär inte i de men de är snygga.

  • Darling Daisy
    LinaPelle Lindman skrev 2012-01-02 15:02:19 följande:
    Jag har funderat på det med. Men vill lägga upp klänningen O då behöver jag ha rätt höjd på klacken. Det finns många fina. Jag letar efter nätta, halv höga, stilrena men Gärna inte spetsiga skor. Klär inte i de men de är snygga.
    Det är svårt, det där med skor... För mig var det allra viktigaste att jag fick ett par skor som jag verkligen kunde gå i heeeeeela dagen (vigseln var kl 11! ) så jag köpte bekväma skor och använde dem inomhus under ca tre månader. På bröllopet var skorna perfekta!

    Se till att du, om du vill ha ett extra par att byta om till senare på kvällen, väljer ett par med samma klackhöjd. Det blir lite svårt att dansa i platta ballerinaskor om klänningen var upplagd för 7 cm klackar!!!
  • aniara

    Jag tycker dessa är fina om man inte vill ha så hög klack:
    http://www.brandos.se/wildflower/claudette-01464910-97-ivory/a45888

    Men troligtvis kommer jag själv ha ännu mindre klack, kanske dessa:
    http://www.brandos.se/wildflower/chessa-01464915-97-ivory/a45890

    Jag har också funderat på ballerinaskor och tittat på såna på bl.a. Etsy, Ebay och Brandos men eftersom jag är hälgångare vill jag komma upp lite i hälen (bekvämare och mer skonsamt för kroppen).

  • Lommila1

    jag beställde custom-made härifrån: www.etsy.com/shop/Parisxox
    Dom blev SÅ snygga!! inte billiga ~1000 kr men jag har aldrig sett något så vackert i de butiker jag sprungit i och sökt skor! så mina rekomendationer!

  • LinaPelle Lindman

    Har du nån bild på skorna som du designade? Hur funkade? Får man välja lite olika eller kan man Braka hej vilt Jag vill nog ha 7-9 cm klack.. Men samtidigt Så måste det vara snyggt o skönt. Gillar vissa skor tex Donna girl London. Har ett par Svarta o ett par röda med rosett på hälen. Det stuket. Men alla tips är jätte välkomna. Blir så glad sååå :)

  • Lommila1

    Hon hade bara en modell med klack så den tog jag på 2.5 inch och sen valde man färg från färgkartor o sist valde man blingbling... kan fota dem så kommer en bild om 5 min

  • LinaPelle Lindman

    Jaha :) Det måste jag prova när jag kommer hem. Tipsa gärna så mkt ni kan :)

  • Lommila1



    färgen är Wintermelon och blinget tror jag var F. Tget har en härlig lyster som man inte ser på bilden, men de liksom blänker ( i positiv bemärkelse altså-inte som plast skor)
  • moonlightgirl
    aniara skrev 2012-01-02 15:37:10 följande:

    Jag tycker dessa är fina om man inte vill ha så hög klack:
    www.brandos.se/wildflower/claudette-01464910-...

    Men troligtvis kommer jag själv ha ännu mindre klack, kanske dessa:
    www.brandos.se/wildflower/chessa-01464915-97-...

    Jag har också funderat på ballerinaskor och tittat på såna på bl.a. Etsy, Ebay och Brandos men eftersom jag är hälgångare vill jag komma upp lite i hälen (bekvämare och mer skonsamt för kroppen).


    Hej hej. Jag fullkomligt älskade skor nr 1. Men nu till mitt problem, det var ju små storlekar kvar bara.  =(
    Förut hittade jag massor med snygga skor på Matildas fest och speciellt ett par som jag tyckte så mycket om, men upptäckte sent i höstas att de gjort om sidan och att mina favoritskor inte finns med längre och det är inte alls lika mycket att välja på.  =( Vet inte vad jag ska göra nu för jag har letat och letat men hittar inte DE skorna som jag verkligen vill ha.
  • Lommila1

    Dom är helt ok bekväma-inget speciellt utan som  finskor brukar vara (dvs efter x-timmar användning skaver dom:P)

  • moonlightgirl
    1700tal skrev 2012-01-02 17:19:20 följande:

    För mig var prio ett att de skulle va bekväma och kunna gå att ha hela kvällen så jag beställde ett par dansskor från dansshopen.


     


    www.dansshopen.nu/shop/index.php?act=viewCat&...


    Har varit in på den sidan men tycker att de är för dyra.
Svar på tråden Tips på vart jag hittar fina bröllopsskor