• Tinzi

Vad skulle ni tycka om ni fick dela festhäfte?

Har en skrivare där jag själv måste vända pappret och det kommer ta en EVIGHET att skriva ut 88 festhäften.

Vad hade ni tyckt om ni kom till ett bröllop där det låg festhäften på borden som inte räckte till alla? tex 1 per 4 pers? eller 1 per 2 iaf?
    typ mellan borden i mitten här å var?

Skulle underlätta såååå mkt! Och inte bli så dyrt heller...*osäker*

• Svar på tråden Vad skulle ni tycka om ni fick dela festhäfte?
  • Aleta

Ett häfte per två är OK, sedan blir det lite svårt att läsa samtidigt när det är sånger.

• 201212

Kan inte du be en tryck firma/grafiker eller något sådant tryka upp det för dig? Och så får alla ett häfte var.

Annars tycker jag att 1 familj kan få ett häfte att dela på.

• Tinzi
    201212 skrev 2012-01-02 00:37:07 följande:

Kan inte du be en tryck firma/grafiker eller något sådant tryka upp det för dig? Och så får alla ett häfte var.

Annars tycker jag att 1 familj kan få ett häfte att dela på.

Blir ju inte särskilt billigt då dock :(
  • Tinzi
    Aleta skrev 2012-01-02 00:35:32 följande:
    Ett häfte per två är OK, sedan blir det lite svårt att läsa samtidigt när det är sånger.
    Är bara 1 sång med så mest annan läsning, men funderar också på 1 per 2 st, det skulle göra allt mkt enklare bara det.
  • daniiel

Vi fick våra häften (60 festhäften & 60 vigselprogram) upptryckta på ett lokalt tryckeri för 400kr. Jag trodde innan att det skulle bli jättedyrt, så vi vågade knappt fråga vad det skulle kosta. Vi blev glatt överraskade, då det blev billigare än att köpa nya patroner till svärföräldrarnas skrivare och ordna allt själva :P

Men jag tycker att man kan dela 2 personer på ett häfte, det skulle vara okej :)

• Juni 2012

Att sitta bredvid och dela med sin respektive funkar fint.
    Att dela med nån annan blir kanske värre, vem av oss ska få ta hem och spara festhäftet? Men det kanske bara är jag som spar sådant?

Delar gärna om det ska sjungas (pinsamt trams i mina ögon) för då kan man alltid skylla på att man inte såg texten ordentligt..... 

• Tinzi
    daniiel skrev 2012-01-02 00:51:11 följande:
    Vi fick våra häften (60 festhäften & 60 vigselprogram) upptryckta på ett lokalt tryckeri för 400kr. Jag trodde innan att det skulle bli jättedyrt, så vi vågade knappt fråga vad det skulle kosta. Vi blev glatt överraskade, då det blev billigare än att köpa nya patroner till svärföräldrarnas skrivare och ordna allt själva :P

Men jag tycker att man kan dela 2 personer på ett häfte, det skulle vara okej :)
    Ojj så billigt! Vi har fått prisförslag på allt från 1000:- till 4000:- får se hur jag gör, kanske enklast att fixa det så..
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-01-02 11:53:13 följande:
    Ojj så billigt! Vi har fått prisförslag på allt från 1000:- till 4000:- får se hur jag gör, kanske enklast att fixa det så..
    Ja, jag var ju beredd på såna priser och han som jobbade där sa till oss att "Det blir väldigt dyrt om ni ska ha allt i färg, så jag rekommenderar svartvitt. I färg blir det dubbelt så dyrt.". Då hade vi ännu inte fått någon prisuppgift och jag antog att svartvitt skulle kosta 1000-2000kr och färg det dubbla då. Vi ordnade detta ca 2-3 dagar innan vigseln, så vi hade fullt upp. Maken åkte dit själv för att lämna sista versionen av festhäftet och då sa han att vi ville ha det i svartvitt och fick då prisuppgiften 400kr för allt. Jag är liiite bitter på honom att han inte valde i färg då, för det hade ju bara kostat ca 800kr. Nåja.. det blev bra ändå :)
  • annapanna88

Jag tycker det är helt OK att dela på två. Färre häften än så tror jag inte man ska ha, då blir det himla svårt för alla att kunna läsa...

• Darling Daisy

För mig, som inte är något superfan av häften, är det helt ok att dela ett häfte med 3 personer.

Hur många ni behöver beror ju förstås på vad det står i häftena och varför ni har dem.
     - Är häftena till för att presentera menyn så räcker det ju med några fina menyblad utlagda här och var på bordet.  - Är häftena till för att presentera gästerna kan man väl dela ett häfte på fyra personer eller så?
     - Är häftena till för allsång och pyssel som korsord behövs det ett per person.

När jag är gäst på bröllop vill jag inte ha något häfte att ta med mig hem, för mig är det en onödig pryl som bara samlar damm. 

(vi hade inga festhäften på vårt bröllop och det funkade också)  

• Silketuss

Den enda jag skulle kunna tänka mig att dela häfte med, vore blivande maken, och nätt och jämnt det. :-P Vare sig det handlar om sång eller presentation eller annat. Jag skulle definitivt inte vilja sitta med huvudet tätt intill en främmande människa för att kunna sjunga, tex. Och samma sak om det är en presentation av gästerna...jag skulle vilja ta med häftet hem, som ett minne av bröllopet. Så mitt svar blir alltså just det, jag skulle vilja ha ett eget häfte som jag slipper dela med någon alls.

• CJIGBG

:) Oj vad olika tankar man har om allt möjligt! Det är väl det som är så bra här på forumet!

Vet inte om det är min umgängeskrets och diverse sittningar på studentkåren etc. med sånger och spex men jag ser det nästan som en fördel att ha ett häfte per 2 gäster eftersom det blir någon man "tvingas" börja konversera med.
    Så personligen tycker jag verkligen att du kan minska antalet häften per gäst, men 4 låter lite mycket kanske.

• Polventon

På de flesta skrivare kan du skriva ut första sidan i full upplaga för att sedan lägga in utskrifterna i pappersmataren igen (på rätt håll!) och skriva ut sida 2. Det kan ju ta sin tid men då kan du göra annat under tiden. 

Testa några gånger först så det blir åt rätt håll! :)

• Tinzi
    Polventon skrev 2012-01-02 22:25:42 följande:
    På de flesta skrivare kan du skriva ut första sidan i full upplaga för att sedan lägga in utskrifterna i pappersmataren igen (på rätt håll!) och skriva ut sida 2. Det kan ju ta sin tid men då kan du göra annat under tiden. 

Testa några gånger först så det blir åt rätt håll! :)

*vet* men kommer ta mkt mkt lång tid känner jag, tid som jag inte har just nu...men blir nog ett häfte till 2 personer ca om jag inte tar tryckeritet som fixar det för 1000:-. Beror på ekonomin :)
Svar på tråden Vad skulle ni tycka om ni fick dela festhäfte?