• Lillis­82
    Äldre 31 Dec 17:39
    1963 visningar
    5 svar
    5
    1963

    Dukning för rött tema?

    Hej,

    Är det någon mer där ute som har haft/skall ha rött som tema och som skulle kunna dela med sig av sina dukningar? Har lite stopp i huvudet på hur jag skall få ihop det med blommor.. 

    Från början ville jag ha som en slinga med ljus och röda rosor längs med hela bordet och inget mer.. men har insett att det kommer bli svindyrt.. Rynkar på näsan så har ni några bilder på hur ni gjort tänkt göra och vill dela med er så är jag all ears..  Glad

    vi gifter oss i augusti 2012

  • Svar på tråden Dukning för rött tema?
  • Äldre 1 Jan 10:27
    #1

    För att det ska bli som du önskar så kan du fråga floristen om dom kan ta hem röda små kvistrosor som du binder en girlang av, ev med murgröneslingor som drygar ut det hela.
    Annars om du är den pyssliga typen kan du göra blommor i silkespapper som blandas upp med riktiga rosor.

    Det var iaf några förslag som poppade upp i huvudet på mig....

  • Äldre 1 Jan 11:28
    #2

    Här kommer lite bilder jag hittade som hastigast på google, kanske kan inspirera lite?!? Hoppas ni kommer fram till hur ni vill ha det Glad    

  • lilja
    Äldre 1 Jan 15:41
    #3

    Jag kommer oxå ha rött i min duskning, blandat med svart och vitt. Kommer ha röda rosor avklippta, så bara själva blomman ligger i vatten i IKEA:s galej ljuskopp. Vita dukar, svarta servetter. Röda inslag på festprogrammen i form av att jag syr pärmen med röd tråd. Röda godisar i genomskinliga favorsaskar med svarta tunna band runt. Där är jag nu, kommer säkert ändra något, ett tag kvar... ;-D


    * 21 juli 2012 *
  • Äldre 1 Jan 16:09
    #4

    Du kanske kan använda dig av tex röda vaser med blommor i istället?
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90187197/

    Röda ljushållare för värmeljus?
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00158552/
    Eller göra ljushållare av röda äpplen?

    Köpa en röd tapet och göra servettringar av? Eller rött organzaband och knyta runt servetterna? Eller röda servetter? Om ni ska ha festprogram, så kanske omslaget kan vara i rött papper?

    Här kanske du kan hitta något?
    www.myheart.se/98-rod-fargtema-brollop

    Är röd den enda färgen ni har tänkt er? Rött och vitt? Eller har ni någon fler färg ni kan få in i det hela?

  • Lillis­82
    Äldre 8 Jan 00:15
    #5
    lyckliga jag skrev 2012-01-01 10:27:10 följande:
    För att det ska bli som du önskar så kan du fråga floristen om dom kan ta hem röda små kvistrosor som du binder en girlang av, ev med murgröneslingor som drygar ut det hela.
    Annars om du är den pyssliga typen kan du göra blommor i silkespapper som blandas upp med riktiga rosor.

    Det var iaf några förslag som poppade upp i huvudet på mig....
    Har du någon länk till hur man kan göra blommor av silkespapper hade jag jätte gärna tittat på det.. 
Svar på tråden Dukning för rött tema?