Häften till kyrkan?
Kan inte riktigt bestämma mig om vi ska trycka upp ett vigsel program eller ej. Hur har ni gjort? Roligt om musik och sånt kommer som en "överraskning" på sätt och vis. Hur resonerar ni?
Kan inte riktigt bestämma mig om vi ska trycka upp ett vigsel program eller ej. Hur har ni gjort? Roligt om musik och sånt kommer som en "överraskning" på sätt och vis. Hur resonerar ni?
Vi vill absolut ha ett vigselprogram! Det är trevligt om gästerna kan följa med i vad som händer, se namn på präst och eventuella solister, se vad det är för musik och så dessutom ha något att spara sedan. Min mormor kommer vilja spara vigselprogrammet iallafall.
Ska ni dela ut psalmböcker isåfall? Så att prästen får annonsera psalmerna? Det går ju förstås bra, men jag vet att många brukar skriva psalmtexterna i vigselprogrammet. Vi ska ha fyra psalmer och är dessutom båda från musikersläkter, så vi vill ha psalmböcker (både för att folk kan läsa noter och för att det blir för mycket att skriva ut fyra psalmer i vigselprogrammet). Ja, lite så resonerar vi.
Ni kan ju skriva "Ingångsmusik", "solosång" etc. utan att skriva vilka stycken de får höra - så blir det fortfarande lika mycket överraskning. Många som är kyrkovana tycker att det är skönt att kunna följa med i ett program.
Tack för tipsen. Tror vi kör på cantatons förslag om att skriva solosång etc.
Lycka till! :)
Tack :)
Vi skrev såhär i våra häften:
Själva vigselceremonin går snabbt, även om man lagt in solosånger osv, så det kan vara kul för gästerna att se vad som händer. Jag som brud hade också uppskattat om jag haft ett vigselprogram, så jag hade hängt med :P
Vi hade inga vigselprogram. Det enda vi hade var en lapp med fader vår på latin. Jag tycker att det hör till att bläddra sig fram i en psalmbok också... Det känns lite mer gammaldags
Vi ska inte ha några vigselprogram, men vi gifter oss inte heller i kyrkan.