• LindaochJohn

Bildtråd: Vigselprogram

Hej!

Hur ser era vigselprogram ut?
    Vad har ni skrivit/tagit med?

• Svar på tråden Bildtråd: Vigselprogram
  • Niini
    Vårt festprogram i punktform:
    Välkomna! Meny Dagens schema upplagt som tv-program Ordningsregler Information om gästerna enligt procent "Ifall tystnad uppstår" - mer eller mindre seriösa förslag på samtalsämnen Onödigt vetande om brud & brudgum Barns tankar om bröllop Snapsvisor Tack!

• Niini

Oh, tjena så bra jag e o läsa då!
    Vigselprogrammet var en dubbelvikt A4

Ingångsmusik Psalm Vigselakt Musik Förbön Bön Välsignelse Psalm Utgångsmusik Vigselförättare/kantor/musiker
  • daniiel

Vi hade dubbelvikt A4 med vårt monogram på framsidan. Omslaget var ljusrosa. Våra festprogram såg likadana ut. fast var A4 vikta på lägden istället, så de var avlånga. Jag har inga bilder på dom, men här är en väldigt dålig bild på ett festprogram. Vigselprogrammen såg alltså likadana ut, fast de var vikta åt andra hållet. Enkla, men de var faktiskt väldigt fina och de fyllde uppgiften :)

Det var alltså 4 sidor, ett ljusrosa papper som omslag med monogram på och ett vitt papper inuti med texten på. På insidan omslaget var ingen text. På första vita sidan stod det:
    "Väkomna
    till vigsel mellan
    XXX XXX
    och
    XXX XXX
    Kyrkans namn, stadens namn
    Datum"

Mittuppslaget var fyllt av detta:

På sista sidan, sista vita sidan alltså, skrev vi namnet på alla som deltog, tex
    "Präst: XXX XXX
    Brudnäbb: XXX XXX
    Tärnor: XXX XXX och XXX XXX
    Marskalker: XXX XXX och XXX XXX
    Organist: XXX XXX
    Solist: XXX XXX
    Gitarr: XXX XXX"
  • mikaela86

Vi hade ett skimmrigt ljusrosa A5 papper med programmet på ena sidan och psalmerna på andra sen stansade jag ut hörnen, detta är resultatet!!

• hjgs

klickalite för fort... insidan har vi inte gjort riktigt klart än men hittade nån mall på internet som jag kommer utgå ifrån.

Svar på tråden Bildtråd: Vigselprogram