• Forumvärd

    Skulle det vara okej för dig om din blivande valde din ring?

    En till fundering appropå ringar!

    I vissa kulturer är det ju vanligt eller vanligare att mannen väljer ringen och bruden får liksom gilla läget.
    Skulle du acceptera det eller vill du vara med och välja ring?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle det vara okej för dig om din blivande valde din ring?
  • Blivande fru B

    Jag & min M2B valde/designade våra förlovningsringar tillsammans (i silver) eftersom det är den enda metallen vi båda använder. 
    Nu ska vi gifta oss snart & jag valde vigselring själv. Han älskade mitt val =)
    I början hade vi tänkt att även han skulle få en vigselring men ångrade oss sedan,vad han inte vet är att jag tänker överraska honom vid vigseln (ringbytet) med en ring iallafall Skrattande
    Jag vet vad han vill ha eftersom han provade ut en när vi planerade att han också skulle få en ring ;)

    Jag skulle inte haft något emot att min blivande skulee valt ringar till mig själv,han vet vad jag gillar. Men nu valde vi tillsammans det blev ett roligt projekt att göra tillsammans. 

  • Pyttsan

    När vi förlovade oss bestämde vi att det inte var viktigt att våra ringar såg likadana ut, både skulle välja en ring som de ville bära. Det blev samma ringar, och nu när vi skulle välja vigselring hade jag 2 ideer, men ville gå på den ena linjen och jag kunde inte vara mer nöjd! Jag är så himla glad att jag lät honom bestämma, för ringen jag ska bära passar verkligen OSS. 

    Jag tyckte det var mysigt och roligt att välja tillsammans, så jag hade inte velat vara utan den stunden, men hade han valt att fria och köpt ringar eller insisterat på att få köpa vigselringen själv, så hade det gått bra. Vi gillar enkla, klassiska saker så han hade nog inte valt bort sig. 

  • Annavi
    Berlan skrev 2012-01-25 20:07:38 följande:
    Nej, det skulle jag inte vilja. Ringen är jätteviktig för mig och jag vill inte riskera att inte få min drömring. Vi valde våra förlovningsringar tillsammans och byter snart ut dem mot våra vigselringar. Vigselringarna köpte vi tillsammans men valde, med smakråd av varandra, våra egna ringar.
    Håller med. Lika lite som jag skulle välja hans ring (jag planerar att fria till min sambo). Jag vill, precis som Berlan, välja ringarna tillsammans med min partner.

    Men men, smaken är som baken :D
  • anette83

    Min numera man valde min förlovningsring eftersom han friade helt utan att jag visste om att det skulle ske. Han hade varit inne hos en juvlerare och tillsammans med honom fått uppritat en ring åt mig. Min ring kunde inte varit finare och den är helt perfekt för mig! Hade inte velat ha den annorlunda på något sätt GladHjärta

  • MissRaspberry

    Jag vill helst att min sambo ska fria på ett amerikanskt vis, han ska överraska mig med frieriet och ha köpt en ring. För att vara säker på att han inte köper en ring som absolut inte är "jag" kom jag på en lurig idé! Jag berättade om en kompis som köpt en förlovningsring i guld med massa pyttesmå diamanter på. Jag förklarade att hon hade valt mellan den och en annan i vitt guld med en solitär stor diamant med prinsess skärning och sa att jag tycker hon borde valt den istl eftersom en sån ring är mycket finare ;) Så nu har jag "omedvetet" gett honom en hint om vad jag vill ha för ring haha


     


    Sen måste man väl i värsta fall kunna byta ringen? Man graverar väl den inte förens efter man friat ändå?

  • moa2012

    min man valde både förlovningsring och vigselring utan att jag visste nått =)..jag kunde inte vara mer nöjd..

  • Tokig

    Min blivande överraskade mig med frieriet och har/kommer även välja vigselring... känns galet nervös men även lite romantiskt. 

  • Sandia

    Hade bara tyckt det varit roligt om han valt ring, mer personligt

  • GustavB

    Jag valde den ring jag friade med, hon var ovetandes. Så vitt jag vet så tycker hon den är perfekt

  • underdrift

    När vi förlovade oss så friade han med en "så länge ring", eftersom jag var helt ovetande om det hela. Sedan valde och skapade vi våra ringar själva efteråt så vi fick dem precis som vi ville ha dem. De blev lite dyrare än väntat, men vi är så nöjda med dem!
    Gällande vigselringen så har jag väldigt tydligt styrt honom kring vad det är för ring jag vill ha och hur den absolut inte ska se ut. Han vet vad jag har för smak och vad jag är ute efter så jag litar fullt ut på honom. 

  • dellelgarin

    Min blivande friade med ring, den är jättefin , själv hade jag nog valt en ring som var lite blygare tror jag, han sa att jag självklart fick byta men jag luskade ut att han hade valt den han tyckte var alldra finast, så självklart behöll jag den. Vigselringen har jag "valt" men han fick säga sitt innan vi slog till.

  • Jessa

    Min m2b fixade "fejkringar" och friade (jag hade ingen aning) och sedan gick vi tillsammans och valde förlovningsringarna.  

    Det var för mig helt klart det bästa sättet; överraskning och sen fick jag vara med och bestämma  Flört

  • PiaB

    Jag skulle blivit rörd om han hade köpt en ring och friat. Jag älskar alla smycken jag får av honom och det har blivit några eftersom han, som han säger, har taskig fantasi Jag har ett Tomas Sabo armband som han köper berlocker till då och då när jag minst anar det. Dem älskar jag allihop även om några är sådana jag inte skulle valt själv.


     


    Dock valde vi våra ringar tillsammans, både förlovnings- och vigselringarna. Vi ville ha likadana och vi ville välja dem tillsammans. Jag tror inte vi tänkte på att göra på något annat sätt. När vi bestämt en nyårsafton att vi skulle förlova oss, blev följdfrågan nästan i mun på varandra "när ska vi kolla på ringar".


     


    Men jag hade inte haft problem med att han köpte min ring, tror dock inte han skulle utsatt sig för det {#emotions_dlg.tongue-out}


Svar på tråden Skulle det vara okej för dig om din blivande valde din ring?