• Amelia

kommer ni byta om på festen?

hur gör ni efter bröllopet, byter ni om till en annan klänning under festen eller kommer ni ha er brudklänning hela kvällen?
    Jag hade ju tänkt ha min hela kvällen, men en kompis säger att man brukar byta efter middagen till nåt bekvämare

• Svar på tråden kommer ni byta om på festen?
  • Amelia

nä jag har inte alls tänkt byta, klänningen används ju ändå bara en enda gång.
    just nu så har den ett långt släp, men då jag ändå måste sy upp den då jag är kort och den är lite för lång(trots höga skor) så funderar jag på att ta bort släpet med. då blir det nog lättare på festen med om man slipper släpet

• Cosy

jag funderar på att byta, mest för att jag vart på ett flertal baler i olika klänningar och ingen jag har burit har vart behaglig att bära en hel dag...

KLänningarna jag är inne på att köpa kostar dock inte över 3000kr så det skulle inte vara hela världen om jag sydde en enkel klänning att ha senare på kvällen, Kanske en i orange eller gult^^ 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • förlovadflicka

Brukar och brukar, det är knappast tradition... Jag bytte inte om, lade ner hur mycket tid (och pengar) som helst på min outfit tills den var enligt mig helt perfekt. Det var helt enkelt min brudlook och håret och sminket och brudbuketten var så klart anpassade till den. :)

• AndroSid

Jag tänker inte byta om. Nu har vi inte ett traditionellt bröllop så jag vet faktiskt inte vad som är brukligt, men jag har svårt att tro att det "vanliga" skulle vara att byta om. Vissa gör det säkert, men jag hade aldrig ens hört talas om det innan jag började läsa på BT faktiskt...

• Wintercandles

Jag har två klänningar. En lång med släp & en kortare variant till dansen framåt kvällen. Den korta kostade bara 280 spänn från kina, så det är ingen direkt förlust om jag bestämmer mig för att behålla den långa hela natten :)

• Estelle

Oftast byter man till något bekvämare (inte mysbyxor och T-shirt!!) :)

• sollan

Jag kommer inte att byta.  Kommer vilja ha min brudklänning hela kvällen och långt in på natten.
    Den kostar jue trots allt flera tusen kronor så kommer vilja ha den på mig så länge som möjligt för jag känner mig dessutom så vacker i den. Tror inte jag kommer tycka att den är klumpig eller varm?
    Gifter mig visserligen i en klänning utan släp och i April när det inte är så varmt.

Blivande vårbrud
  • ElinFalk85

jag kommr inte byta, däremot kommer jag nog ha med mig nån stor servett (handuk?) eller be personalen på restaurangen om en extra servett när vi ska äta. inte så att jag är klumpig, men jag brukar ha otur haha.
    jag har inte släp på min klänning (jag skulle snubbla på mig själv), men en lång puffig sak med underkjol under. mina klackar är inte så höga kanske 4-5cm (högt för mig som brukar gå i gympaskor) så jag kommer ha skavsårsplåster i väskan =)

• knyttan
    Estelle skrev 2012-02-26 16:47:44 följande:
    Oftast byter man till något bekvämare (inte mysbyxor och T-shirt!!) :)
    nej det tror jag inte. Det är nog rätt sällan som man har två klänningar. Har bara hört om det här på BT att det ens skulle förekomma. Så "oftast" tror jag är att överdriva ganska mycket.
  • 1700tal

Kommer inte byta. Men en reservklänning om olyckan skulle vara framme är ingen dum idé.

• Tokig

Jag kommer byta om. Som sagt, man är bara brud en gång och det finns alldeles för många fantastiska klänningar för att bara välja en :)

Jag kommer ha en lång klänning med litet släp under vigsel och middag. När taffeln sedan bryts har jag och min ,då, nyblivna make tänk gå undan en liten stund och andas. Då tänkte jag passa på att byta till en kort, mer festanpassad klänning.

Dels för att jag ska vara mer bekväm under själva festen men också för att göra ett avstamp och få våra gäster att förstå att "nu kör vi"...

• ElinFalk85
    knyttan skrev 2012-02-26 17:54:11 följande:
    nej det tror jag inte. Det är nog rätt sällan som man har två klänningar. Har bara hört om det här på BT att det ens skulle förekomma. Så "oftast" tror jag är att överdriva ganska mycket.
    håller helt med, hade aldrig hört talas om detta fenomen.
  • Pyttsan

Nej jag har en klänning jag kan dansa och ha kul i! Har jobbat med bröllop och varit på många bröllop och har aldrig varit med om att någon bytt klänning i europa. I amerika har jag vänner som gör så, det verkar inte ovanligt där. Man har en för vigsel och en reception dress, som är lite enklare och lättare att röra sig i.

Kanske det blir vanligare här också, eftersom klänningarna blivit så stora och vräkiga. Eller så vänder modet igen.Tyst 

Svar på tråden kommer ni byta om på festen?