• martinoevalotta

Så mycket kostar min vigselring

Vi har lite svårt att komma överens här hemma om hur mycket som är värt (och brukligt) att lägga på vigselringen och tänkte att det vore kul att se lite hur ni andra gör (och tänker). 

Kommentera gärna. 

Tack för deltagandet!  Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Så mycket kostar min vigselring
  • Marylojs

Allt som allt kommer den kosta 20 000 kr ungefär. Då har jag köpt lösa diamanter och vi låter göra en trestensring av en ärvd guldring som betyder oerhört mycket för mig. 

• Limele85

Jag har ingen aning om vad våra förlovningsringar kostade då jag inte var med vid köpet och det är 7 år sedan vi förlovade oss Flört

Min blivande make vill inte ha en till ring så det blev bara min att lägga pengar på. Nu är det så att jag har fått ärva min mormors vigselring och en diamant ring av min farmor. Vi bestämde oss snabbt för att helt enkelt löda ihop våra ringar och spara gravyren i min mormors ring och sedan bara lägga till vårt vigseldatum. Känns väldigt speciellt att ha farmor och mormor så nära då de inte längre finns med oss.

• Emsiepemsie

Jag kommer nog satsa på en enstensring med en diamant. 

Men 15 000 är nog smärtgränsen för mig tror jag.

Tänk på att man kan sätta på fler stenar vid bröllopsdagar och andra firanden.
    Vi har ju hela livet att fylla på ringarna. :)

• Lissie84

Min vigselring kommer kosta runt 14000 tror vi, vet inte säkert förrens den är klar, den kommer handsmidas i platina.  

• Paris 111202

Jag gillar inte smycken egentligen och använder nästan aldrig varken ringar, halsband eller örhängen, så när jag lyckades hitta en ring som jag verkligen älskar så var det bara att slå till, trots att den kostade 145 000kr. Jag ville dock inte ha något stort bröllop, utan vi la pengarna på ringarna och en resa och smet iväg bara vi två!

• Guffi

2400kr med rabatt och presentkort... 3900 ord. pris.

• gbg2012

Har guldet och ska göra min vigselring hos en guldsmed, bra priser och kommer kosta runt 10 000 kr. Samma ring skulle kosta över 15 000 kr i en affär. 

• gbg2012
    Paris 111202 skrev 2011-12-27 11:07:16 följande:
    Jag gillar inte smycken egentligen och använder nästan aldrig varken ringar, halsband eller örhängen, så när jag lyckades hitta en ring som jag verkligen älskar så var det bara att slå till, trots att den kostade 145 000kr. Jag ville dock inte ha något stort bröllop, utan vi la pengarna på ringarna och en resa och smet iväg bara vi två!
    Det måste vara en ordentlig diamant! =) Men jag tänker mer att man ska våga ha ringen också till vardags. Hur tänker du kring det? Jag skulle vara jätterädd att ha en sådan dyr ring när jag är ute och festar till exempel. 

• Tokig

Mina ringar + min blivande makes ring kommer att totalt gå på cirka 45 000 kr.

• Paris 111202
    gbg2012 skrev 2011-12-27 12:28:28 följande:
    Det måste vara en ordentlig diamant! =) Men jag tänker mer att man ska våga ha ringen också till vardags. Hur tänker du kring det? Jag skulle vara jätterädd att ha en sådan dyr ring när jag är ute och festar till exempel.

Japp! =) Jag har specialförsäkrat ringen, men det vore ju ändå jättehemskt att tappa den eller bli bestulen... Om en månad åker vi till karibien, och då kommer jag nog att köpa en fake-ring att ha på fingret och lämna den riktiga hemma. Annars har jag den på mig jämt, jag tror inte att folk fattar att den är så dyr som tur var, det är inte heller något som jag berättar till folk. Det går ju bra att snurra på ringen och vända stenen inåt mot handflatan om man är i tvivelaktiga kvarter, så ser det ut som att man har en vanlig slät silverring. =)

• Isis

Min vigselring kostade 55 000 kronor. Råd att välja den ring jag tycker bäst om, vilket jag är mycket tacksam för.

• mikita

Vi ville båda ha varsin ny ring. Så det blev ca 13000 totalt. Förutom maten det vi la mest pengar på, men ringarna har vi ju tänkt ha hela livet, plus att de är lite anorlunda. Och det få man ju ibland betala lite extra för ;)

• martinoevalotta

Tack alla som har deltagit och kommenterat!

Jätteintressant att det kan vara så olika! Själv kommer jag till slut att använda en vigselring som finns i familjen och göra om den lite grann. Jag tror inte det kommer att gå på så många kronor men förstås kommer det vara värt jättemycket för mig ändå.

Jag hoppas ni alla andra också har hittat ringar som känns speciella för er, vare sig det rör sig om 500 kronor eller  60.000 kronor.

Allt gott!

Svar på tråden Så mycket kostar min vigselring