• alle3932

Vad tror ni om det här (Förlovning)

Hej jag och min flickvän ska förlova oss, vi har kollat på ringar och så. Men tanken är ju att jag ska överraska henne då. Skulle vilja veta vad ni tror om det här upplägget.

Har bokat rum på Elite Palace Hotel, Stockholm, lagt till det så kallade love paketet : http://www.elite.se/sv/erbjudande/love

Har tänkt den här ringen http://www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-753-forlovningsring-5mm-rodguld-p-3132.html?cPath=61 till oss båda, eventuellt en 4mm till henne.

Tanken är att när vi anländer till Stockholm så checkar vi in på hotellet, tar på oss "vanliga" kläder för att ta en tur på stan, ta en fika på något mysigt fik. Sedan tillbaka till hotellet där jag tänkt att vi ska klä upp oss inför middagen på kvällen.

Men nu är det ju när man ska ställa frågan :)

En tanke är att när vi klätt upp oss och sitter där och pratar och delar på frukten och chokladen som ska finnas på rummet att jag berättar för henne hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag älskar henne, att jag vill dela resten av mitt liv med henne och sedan fråga då. Om hon säger ja, ta fram champagnen, ta på oss ringarna och skåla. Sedan gå ner och äta middagen för att sedan ha en romantisk natt tillsammans på hotellrummet.

Ja, vad tror ni? :)

• Svar på tråden Vad tror ni om det här (Förlovning)
  • daniiel

Jag känner inte din flickvän, så vet inte vad hon gillar eller inte, men jag tycker det låter toppenbra :) Ringen är fin, mysigt med hotell och jag tycker du valt bra tillfälle att fråga :)

Hoppas allt ska gå bra, lycka till! :D

• Stjärnfall

Jag tycker att det låter helt perfekt!!!!!!! Lycka till

• MissySophie

Låter kanon! Annars kan du fria till henne ute på en mer romantisk plats i Stockholm än på hotellrummet men som sagt det är helt efter egen smak :o)

• Jane

Låter jättebra planerat. men hade jag varit dig hade jag kanske friat vid middagen eller efter. Jag antar att middagen är på kvällen och det blir mer att man haft en heldag med massa skoj och romantik och att fria på kvällen skulle bli ett fint avslut.

Jag är dock en sådan där person som tänker på konsekvenser. Så jag undrar vad ni skulle göra efter att du friat på hotellrummet och om hon säger nej (det gör hon säkert inte men ändå...), skulle ni fortfarande gå och käka en lyxmiddag då eller? Jag menar att stämningen absolut inte kommer bli densamma. Det är inte min mening att låta hård eller pesimistisk och din plan fungerar säkert jättebra också (jag känner ju inte er), men jag skulle rekommendera dig att tänka vidare på det där.
    Lycka till

• ClaraH

Du vet kanske att du kommer att få ett JA, men annars är det kanske bättre att fria vid middagen som Jane säger. Sedan tyckte jag i och för sig att ringarna var fina, men jag hade velat välja ring själv. Min man fraide utan ring och sedan gick vi och beställde dem gemensamt. Man kan också använda en symbolisk ring, en billig silverring t.ex. eller en garnring - vad som helst om man känner att man måste ha ringar.

Jag valde en helt annan ring än den min man skulle ha valt till mig.

• daniiel

Bara en fundering, varför är det bättre att fria vid middagen? Då man sitter i ett rum fullt av andra människor? Är det inte mysigare att göra det ensamma på hotellrummet? :)

• Dannedo

Vid middagen eller inte, det måste du välja beroende på vad du tror att din tjej gillar bäst ELLER vad du helst vill göra. Är din första tanke att göra det på hotellrummet innan så gör det! Jag tycker det låter väldigt bra. Vissa kanske drömt om att bli friade till på en restaurang full med människor, men jag tycker det är fint om det är en stund för sig själv. Som någon sa i en tidigare tråd: ditt frieri kommer bli det perfekta frieriet för henne oavsett hur du gör!

• TheD

Självklart beror det på dig och tjejen men jag skulle rösta på ett frieri vid middagen :)

• Mikina

Jag tycker det är kanon att du valt ringar själva, vilket initiativ.
    tjejer vill ofta ha "på sitt sätt" osv, men en enkel och stilren förlovningsring tycker jag inte kan bli så "fel" att hon ska vara med och välja själv. om det nu är så viktigt att ha egenvald ring så kan hon ju välja vigselring.
    jag skulle bara bli glad av att min fästman valt ring till mig, det det är en ära att få bära ringen han valt!

Fria du vart du vill! rummet, restaurangen kvittar!

och ett tips!!!
    FILMA ALLT I SMYG!
    Det gjorde min fästman, han låtsades som att han skulle fotografera oss och satte på automatgrejen men istället hade han startat videoinsplening och så stod vid och posade för ett foto och då sa han att han var så lycklig med mig och det inte kunde bli bättre än såhär....eller...? och så gick han ner på knä... !
    Helt ovärderligt nu att ha på film i efterhand. Tråkigt nog så reagerade jag inte alls som jag hade trott (gråta av lycka osv) utan jag blev helt stel och blyg och räckte fram handen snabbt så han kunde sätta på ringen, ser lite roligt ut på filmen.

• alle3932

Tack för alla tips. Vi har kollat lite på ringar tillsammans, de kunde jag ju skrivit. Så hon sa 3 stycken hon tyckte va fina då :) Så har jag valt en av dem.

Ni har nog rätt, är nog bättre att göra det vid middagen eller efter.

Tack så mycket allihopa :)

• alle3932

Vad tror ni, ska jag ta 4 eller 5 mm till henne?

• misslane

4 eller 5 mm det är ju också en smaksak. 
    Jag har 4 mm, med tanke på att kunna kompletera med en till ring.
    Men jag är heller inte en "ringmänniska"  och vill ha något mindre.

Så titta på de ringar hon har idag (on hon har några) är de stora och täcker 
    mycket eller är de små?

• Mikina

Jag har en fyra om jag minns rätt, så blir det en fyra till sen.
    tilläggas ska att jag har rätt små händer så en större ring hade nog sett klumpigt ut.

Ja, när kommer frieriet att ske? :)

• Stjärnfall

Om ni redan har tittat på ringar och hon själv valt ut några så är ju risken att hnn säger nejär ju näst intill obefintlig

Jag själv skulle inet uppskatat ett frieri på en ofentlig plats. Jag skulle ha föredragit att ha det exakt som du skrev,

I hotellrummet med något gott att dricka.

Lycka till med allt och jag önskar er en underbar kväll.

• Ekorren

Jag själv skulle vara mer bekväm med ett frieri på tumanhand och inte mitt i en resturang med massor av folk runtomkring. Då kan man gråta, kramas, kyssas och vara känslosam utan att tänka på alla andra som lyssnar och dessutom sitter och äter. Om du friar på hotellrummet före middagen har ni ju hela kvällen på er som nyförlovade, istället för att göra det efter middagen när det nästan är dags att gå och lägga sig. Jag röstar på frieri bara du och hon före middagen alltså som du tänkt från början :) jättebra planerat!

• ClaraH
    Stjärnfall skrev 2011-12-19 13:59:36 följande:

Om ni redan har tittat på ringar och hon själv valt ut några så är ju risken att hnn säger nejär ju näst intill obefintlig

Jag själv skulle inet uppskatat ett frieri på en ofentlig plats. Jag skulle ha föredragit att ha det exakt som du skrev,

I hotellrummet med något gott att dricka.

Lycka till med allt och jag önskar er en underbar kväll.

Efter att du kar sagt att ni tittat på ringar tillsammans håller jag med om att jag också tycker att det är bättre på hotellrummet och sedan gå ner och fira. Då är du ju säker på att få ett ja.
  • pernillaochhenrik

Man är ju så olika. Du känner ju din tjej bäst. Jag hade inte velat bli friad till i en restaurang.. Men det är ju jag.. Min sambo friade i solen utanför stugan när vi hade åkt snowboard hela förmiddagen.. Sen åkte vi hundspann efter (vilket jag har velat göra heeela livet)  Det var en helt fantastiska dag/kväll. Passade mig.. oss perfekt! Jag är supernöjd med allt den dagen/helgen.. Han kunde inte gjort det bättre.. Så mitt råd.. Lita på din magkänsla.. Det är ju din tjej och du känner henne bäst.
    Jag tror att hon kommer kännas sig som världens stoltaste kvinna som får bli din fastmö. Så känner jag.. Jag är världens stoltaste kvinna och världens lyckligaste för att Henrik valt just mig till sin blivande fru!!! Hjärta

Lycka till.. Glöm inte att berätta hur du gjorde och hur det blev..

• Anneli256

Ett tips är att man hos visa guldsmeder kan köpa en symbolisk ring.. och sedan välja den rätta. Vet att Lyxxa har det så iaf. Men hon har kanske redan sagt att hon tycker om den. Eftersom ni tittat gemensamt innan. Lycka till.

Svar på tråden Vad tror ni om det här (Förlovning)