• GuteCa­rra
    Äldre 13 Dec 20:32
    12516 visningar
    32 svar
    32
    12516

    Bröllop på Gotland sommaren 2012

    Finns det fler som planerar bröllop på Gotland sommaren 2012?


    Här i tråden kan vi ge varann tips och följas åt fram till den stora dagen!


     

  • Svar på tråden Bröllop på Gotland sommaren 2012
  • sannas­ofia
    Äldre 18 Apr 15:44
    #21

    Ska vi inte skaka liv i den här tråden igen?

    Hur går det för er alla som ska gifta er på Gotland?

  • IdaGot­land
    Äldre 18 Apr 15:57
    #22

    Här börjar det närma sig med stormsteg!! 37 dagar kvar idag, iihh!


    Sitter just nu å fixar med festhäftet, tror att det börjar närma sig att vara klart.


    Det mesta andra är under kontroll, en del saker ska dubbelkollas och lite lösa ändar ska knytas i hop. Det jag är mest nervös för just nu är att klänningarna jag beställde den 26 februari från en kinasida ännu inte kommit! *hick* Men men, det är ju ännu lite tid kvar...


    Jag har hunnit bli hippad två gånger redan å det är en kvar, som jag vet om...


    Hur går det för er andra??

  • Äldre 23 Apr 09:27
    #23

    Vad kul med en gotlandstråd!!

    Funderar över tårtor, var hittar man fina bröllopstårtor!? Var har ni beställt er!?

  • sannas­ofia
    Äldre 24 Apr 11:21
    #24
    Maraschino skrev 2012-04-23 09:27:48 följande:
    Vad kul med en gotlandstråd!!

    Funderar över tårtor, var hittar man fina bröllopstårtor!? Var har ni beställt er!?
    Vi har beställt tårtan från Bagarns i Hemse. Vit våningstårta med rosa rosor och murgröna som dekoration. Jättefin, och de gör ju verkligen goda tårtor där också!
  • GuteCa­rra
    Äldre 24 Apr 11:39
    #25
    sannasofia skrev 2012-04-24 11:21:07 följande:
    Vi har beställt tårtan från Bagarns i Hemse. Vit våningstårta med rosa rosor och murgröna som dekoration. Jättefin, och de gör ju verkligen goda tårtor där också!
    Oh de lät jättefint!! Är det sant som jag hört att om man vill ha en våningstårta så är det bara rena sockerkaksbottnar utan fyllning för att den ska hålla ihop?

    Vi funderar på att kolla med ICA maxi. Nån som har erfarenhet från dom? 
  • sannas­ofia
    Äldre 24 Apr 11:44
    #26
    GuteCarra skrev 2012-04-24 11:39:07 följande:
    Oh de lät jättefint!! Är det sant som jag hört att om man vill ha en våningstårta så är det bara rena sockerkaksbottnar utan fyllning för att den ska hålla ihop?

    Vi funderar på att kolla med ICA maxi. Nån som har erfarenhet från dom? 
    Jag är helt kass på bakning, så din fråga överlämnar jag med varm hand till någon som kan det här med bakning Glad 

    Den här tårtan har en ställning, så varje tårta har en egen våning eller hur man nu ska säga.. Alltså de olika våningarna nuddar inte varandra.  

    Istället för en caketopper ska vi ha en bild på oss på den översta biten, från dagen då blivande mannen friade.  
  • LizaK
    Äldre 24 Apr 11:48
    #27

    Lycka till på den stora dagen

  • sannas­ofia
    Äldre 24 Apr 11:50
    #28
    GuteCarra skrev 2012-04-24 11:39:07 följande:
    Oh de lät jättefint!! Är det sant som jag hört att om man vill ha en våningstårta så är det bara rena sockerkaksbottnar utan fyllning för att den ska hålla ihop?

    Vi funderar på att kolla med ICA maxi. Nån som har erfarenhet från dom? 
    Förresten, har tyvärr ingen erfarenhet av MAXIs tårtor..
  • GuteCa­rra
    Äldre 24 Apr 12:41
    #29
    sannasofia skrev 2012-04-24 11:44:35 följande:
    Jag är helt kass på bakning, så din fråga överlämnar jag med varm hand till någon som kan det här med bakning Glad 

    Den här tårtan har en ställning, så varje tårta har en egen våning eller hur man nu ska säga.. Alltså de olika våningarna nuddar inte varandra.  

    Istället för en caketopper ska vi ha en bild på oss på den översta biten, från dagen då blivande mannen friade.  
    Jaha då förstår jag ;) Trodde du menade en sån annan våningstårta.
    Jag beställde en miranda cake topper från någon utländsk sida idag. Älskar dom nallarna och tycker dom andra vanliga är så tråkiga :) Men ett eget kort lär häftigt de med.  
  • sannas­ofia
    Äldre 12 Jun 14:59
    #30

    Hur går det för er andra brudar på Gotland?

    Jag har en fundering angående ansiktsbehandling, tänkte göra en innan bröllopet, men vart ska man gå? Var är de bäst och mest prisvärda? 

  • GuteCa­rra
    Äldre 13 Jun 09:11
    #31
    sannasofia skrev 2012-06-12 14:59:17 följande:
    Hur går det för er andra brudar på Gotland?

    Jag har en fundering angående ansiktsbehandling, tänkte göra en innan bröllopet, men vart ska man gå? Var är de bäst och mest prisvärda? 
    Här går det framåt med all planering. Men tycker att så fort man gjort klart en grej på den långa listan så kommer man på nått mer :p 
    Jag vart hippad i helgen, drog iväg mig på galen kryssning :p

    Till din fråga om ansiktsbehandling sannasofia, så råder jag dig att inte göra nån alls. När ska du gifta dig förrästen? Jag pratade med body shop och hon sa att om man inte brukar göra de regelbundet så skall man undvika att göra de veckorna innan då de kan (oftast gör) orsakar massa röda "plaffor" mm i ansiktet då porerna rensas på smuts mm.
    Inte så fint och lyckat inför den stora dagen :/
    Enligt dom skulle man börja nån månad innan och underhålla de isf.

    Men de här är alltså bara deras ord, jag har själv ingen erfarenhet. 
  • sannas­ofia
    Äldre 13 Jun 14:41
    #32
    GuteCarra skrev 2012-06-13 09:11:25 följande:
    Här går det framåt med all planering. Men tycker att så fort man gjort klart en grej på den långa listan så kommer man på nått mer :p 
    Jag vart hippad i helgen, drog iväg mig på galen kryssning :p

    Till din fråga om ansiktsbehandling sannasofia, så råder jag dig att inte göra nån alls. När ska du gifta dig förrästen? Jag pratade med body shop och hon sa att om man inte brukar göra de regelbundet så skall man undvika att göra de veckorna innan då de kan (oftast gör) orsakar massa röda "plaffor" mm i ansiktet då porerna rensas på smuts mm.
    Inte så fint och lyckat inför den stora dagen :/
    Enligt dom skulle man börja nån månad innan och underhålla de isf.

    Men de här är alltså bara deras ord, jag har själv ingen erfarenhet. 
    kul att bli hippad! Glad Jag blev totalöverraskad när jag själv blev det!! 

    oj, då.. jag gjorde ansiktsbehandling innan min studentbal och det gick superbra trots att det var första och enda gången jag gjort det.. så då tänkte jag att varför inte nu också?! men nu blev jag osäker.. får kanske höra med någon som har en salong och höra vad de rekomenderar.. 

    Vi gifter oss ju inte förrän den 18 augusti, så det är ju ett tag kvar att fundera! 
Svar på tråden Bröllop på Gotland sommaren 2012