• GuteCa­rra
    Äldre 13 Dec 20:32
    12598 visningar
    32 svar
    32
    12598

    Bröllop på Gotland sommaren 2012

    Finns det fler som planerar bröllop på Gotland sommaren 2012?


    Här i tråden kan vi ge varann tips och följas åt fram till den stora dagen!


     

  • Svar på tråden Bröllop på Gotland sommaren 2012
  • helhel
    Äldre 22 Dec 10:12
    #11

    Har ingen aning om injudningskort till brölllp. Helt ny inom detta=) vi ska heller inte ha, då det är hemligt. MEN har flertal ggr beställt injudningskort till barnkalas från optimalprint. Alltid nöjd, får hem de fort! de kanske har till bröllp oxå. tänkte jag...

  • helhel
    Äldre 10 Jan 14:05
    #12

    Vad har ni för fotografer att tipsa om, ni som bor på gotland kanske har mer koll än mig?! ;)

  • GuteCa­rra
    Äldre 11 Jan 13:20
    #13

    www.bildvision.nu/ 

    fotoochform.nu/

    Är två st som jag kan rekommendera :)

  • Gotlan­dsdröm
    Äldre 12 Jan 09:49
    #14

    Hej!
    Jag ska också gifta mig på Gotland i sommar!
    Vi gifter oss på midsommarafton i Ganns ödekyrka och vid regn i Hall kyrka. Vi ska ha ett litet bröllop med bara den närmsta familjen så vi blir runt 22 personer. Ska ha middagen i Groddagården i Fleringe.

    Jag bor inte heller på ön så det är lite pyssel att få ihop allt :) Men kul!

    Kul att läsa om fler Gotlandsbrudar!

  • nymåne
    Äldre 12 Jan 13:55
    #15

    Hej gotlandsbrudar! Kul att kunna bidra med lite tips. Vi gifte oss själva på Gotland 2010 men bor i Stockholm.

    Vi beställde inbjudningskort hos Calligraphen (http://www.calligraphen.se/?id=188)som blev jättefina. Mycket proffsigt intryck och många valmöjlighter.

    Blommor hos Linds, http://www.vaxthusetlinds.se/ en enkel bukett  som ochså blev väldigt fin.

    Frisören vart jag inte helt nöjd med, så det råder jag er att boka nu om ni inte redan gjort det, de bästa blir snabbt uppbokade. Det verkar vara populärt att gifta sig på Gotland, vi fick tom ändra datum eftersom det ställe vi valt redan var uppbokat och då var vi ändå ute mer än ett halvår innan.

    Vi hade www.ulrikafinnberg.com som fotograf och hon gjorde ett fantastiskt bra jobb.

  • sannas­ofia
    Äldre 12 Jan 17:18
    #16

    Klart man ska vara med i den här tråden :)


    Jag och sambon ska gifta oss i Eke kyrka den 18 augusti i sommar.. och nu efter alla helger har planeringen satt fart igen.


    Vi har hittills bokat kyrka, präst, festlokal, pratat med toastmasterpar och just nu sitter jag med inbjudningskorten och andra trycksaker som ska bli färdiga.. bra att vara ute i god tid eftersom jag gör dem själv. Fotograf är också bokad, Leanderfotograf, har verkligen superfina bilder på sin hemsida. Gå in och kolla!

  • Mjau
    Äldre 12 Jan 20:52
    #17

    Jag hänger med i tråden! Vi gifter oss på Fridhem 30 juni. Bjuder cirka 90 personer och har tänkt att göra det enkelt för oss genom att beställa alla tjänster. Men jag lovar, det blir lite att förbereda ändå
    Bra tips om att boka upp frisören redan nu! Ska ta tag i det omgående.

  • Olofss­onMart­ina
    Äldre 18 Feb 21:46
    #18

    Nu har vi äntligen fått iväg alla inbjudningskort! Så här blev de efter många timmars pyssel:



  • Oddsto­rmy
    Äldre 24 Feb 15:40
    #19

    Hej alla Gotlandsbrudar,


    En till som ska gifta sej på Gotland i sommar, den 29 juni i Botaniska trädgården! Har seriös nedräkning redan...längtar!


    Vi har kommit så pass långt att bröllopskläder är beställda (anländer nog nästa vecka), vigselförrättare bokad, hotell bokat (svit på Medeltidshotellet), ringen har kommit, frisör bokad (Sax o Kam) osv osv osv.


    Hur ska ni göra med era brudbuketter? Ska ni binda själva eller beställa färdigt?


    Har dock inte bokat restaurangen än :-S Har försökt maila med Lindgården men deras mail-service verkar inte fungera just nu så jag ringer nog nästa vecka istället.


    Jag ska hålla tummarna för att ni får en underbar dag!

  • Wimmis
    Äldre 29 Feb 09:00
    #20

    En till gotlandsfotograf värd att spana in! Hon är grym!  www.saranorrehed.com

    Någon som har erfarenhet av Muramaris för middag/fest för litet sällskap?

Svar på tråden Bröllop på Gotland sommaren 2012