• Josefin521

Blivande brudar i Skaraborgstrakten?

Jag och min sambo gifter oss i juli i Tun utanför Lidköping. Jag är inte därifrån utan det kommer att vara på min sambos landställe. Vore jättekul att få tips från er andra brudar som skall gifta sig i trakterna. Hur långt har ni kommit? Vart kommer ni spendera bröllopsnatten? Tips på bra band? Frisörer och smink?

• Svar på tråden Blivande brudar i Skaraborgstrakten?
  • idaa
    Josefin521 skrev 2011-12-10 10:28:47 följande:
    Vilken vacker klänning du har på din bild, är det den du ska ha? Hur kommer det sig att ni gifter er så unga?
    Ja det är den klänningen jag ska ha :)
    Jag är 21 och min blivande är 31, så jag tycker väl inte att vi är så jätteunga egentligen. Eller jag kanske är ung, beror ju på vad man jämför med.
    Vi älskar varandra och har valt att dela resten av livet med varandra! Så varför vänta? 
  • Cosy

jag puffar lite här, tror det är fler skaratjejer som ska gifta sig.

Jag har köpt klänning nu ^^ 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Josefin521
    Cosy skrev 2012-01-02 11:52:00 följande:
    jag puffar lite här, tror det är fler skaratjejer som ska gifta sig.

Jag har köpt klänning nu ^^
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Va kul! Vad blev det för någon? Bild? Tänkte beställa min på någon kinasida men har bestämt mig för att bli av med några vinterkilon och hoppas kunna beställa i början av mars!
  • Hairspraymaniac

Hoppar in här då! Vi gifter oss i hjo 16/6-2012! Har fixat en hel del, tror jag? :P Känns som att det är massor kvar ändå! Drömde min första "bröllopsmardröm" i natt, så det borde väl betyda att jag har lite för mycket bröllop i huvudet just nu! haha

Idaa, är 21 år gammal, håller helt med i hur du resonerar :) Vi har levt ihop i 5 år nu, så det känns inte allt för tidigt för oss :) 

Någon som börjat kolla på festprogram? Vet inte vilken ände jag ska börja när det kommer till dessa. Vad ska man ha med? 

• förortsbruden

Halloj!
    Jag hoppar in här också!
    Vi gifter oss i Mariestad 4 augusti.
    Bor dock i Stoxkholm så det är lite krångel att planera då man inte bor i Mariestad längre.
    Är det ngn som har koll på bra frisörer och sminktjejer i Mariestad? Eller annat bröllopsrelaterat....

• Hairspraymaniac
    förortsbruden skrev 2012-01-26 14:52:18 följande:
    Halloj!
    Jag hoppar in här också!
    Vi gifter oss i Mariestad 4 augusti.
    Bor dock i Stoxkholm så det är lite krångel att planera då man inte bor i Mariestad längre.
    Är det ngn som har koll på bra frisörer och sminktjejer i Mariestad? Eller annat bröllopsrelaterat....
    tyvärr inte i mariestad :/ skövde har jag någorlunda koll på dock

• Ajje82

Vi gifter oss utaför skara den 19 maj

• Ajje82

Ligger bra till i planeringen hoppas jag. Kyrka bokad, klänning beställd, frisör bokad, mat bestämt ska prov smaka lite längre fram, tårtan köper vi från livsmedelsprogrammet på katedral, dj bokad, ringen beställd och fest lokal bokad.

• ichboll

från Skövde gifter oss i värings kyrka utanför skövde den 2/6 
    Började planera väldigt tidigt och har nog gjort det allra mesta utom det som inte riktigt går att göra än...
    Sen harvi tagit hjälp av vänner tex. kompis som är konditor ska göra våran tårta make up artist fixar sminket min m2b:s mamma har fixat med en kock som hon jobbar med.
    men jag/vi har kvar att fixa fest och kyrkoprogrammen annars är allt under kontroll så vi tänkte ta o njuta av vår förlovning det lilla som är kvar utav den ;) 

Svar på tråden Blivande brudar i Skaraborgstrakten?