• Josefin521

Blivande brudar i Skaraborgstrakten?

Jag och min sambo gifter oss i juli i Tun utanför Lidköping. Jag är inte därifrån utan det kommer att vara på min sambos landställe. Vore jättekul att få tips från er andra brudar som skall gifta sig i trakterna. Hur långt har ni kommit? Vart kommer ni spendera bröllopsnatten? Tips på bra band? Frisörer och smink?

• Svar på tråden Blivande brudar i Skaraborgstrakten?
  • Cosy

yo

såg att du var lite ensam. själv ska jag vigas i skövde till sen sommaren/hösten 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • annelie1981

Här är en till Skövde brud, vi gifter oss 30/6 2012

• idaa

Ska gifta mig i Lidköping den 7/1, så vi har kommit ganska långt med planeringen!
    Bor dock inte i LIdköping för tillfället pga studier, men är uppvuxen där och har min blivande där. 

• grynet103

Vi ska gifta oss 14 juli 2012, uppe på Kinnekulle! Vi bor utanför Lidköping! Vi har kommit ganska så långt, bokat vigselplats och festlokal, bokat DJ och kontaktat catering! Ringar klara, frack fixad, tema vald, stolsöverdrag och det mesta till själva festens dekorering är inköpt! Inbjudningskort och festprogram är klara utvändigt...så nu har projekt leta den perfekta bröllopsklänningen börjat hehe...vilken djungel!

• Josefin521
    idaa skrev 2011-12-08 10:58:05 följande:
    Ska gifta mig i Lidköping den 7/1, så vi har kommit ganska långt med planeringen!
    Bor dock inte i LIdköping för tillfället pga studier, men är uppvuxen där och har min blivande där.
    Vilken vacker klänning du har på din bild, är det den du ska ha? Hur kommer det sig att ni gifter er så unga?
  • Josefin521
    grynet103 skrev 2011-12-08 23:13:03 följande:
    Vi ska gifta oss 14 juli 2012, uppe på Kinnekulle! Vi bor utanför Lidköping! Vi har kommit ganska så långt, bokat vigselplats och festlokal, bokat DJ och kontaktat catering! Ringar klara, frack fixad, tema vald, stolsöverdrag och det mesta till själva festens dekorering är inköpt! Inbjudningskort och festprogram är klara utvändigt...så nu har projekt leta den perfekta bröllopsklänningen börjat hehe...vilken djungel!
    Va kul, då gifter ni er 2 veckor innan oss! Vart har ni tänkt att köpa bröllopstårtan? Vilket är det bästa konditoriet i Lidköping? Håller också på att titta på klänningar och håller verkligen med om att det är en riktig jungel....hur skall man kunna bestämma sig? Har kollat en del på kinaklänningar men har tänkt att prova lite olika modeller i butiker för att sedan beställa online.
  • vår2012

Vi gifter oss i juli 2012 i Vreten mellan Skövde och Tidaholm. Tror jag har börjat planeringen i andra änden mot många andra. Har köpt två brudklänningar, klänningar till våra tre små näbbar, mängder med dekorationer osv. Men har inte bestämt mat, dj eller band, frisör, tårta och allt annat stort. Har hela tiden sagt att det är så långt kvar, men nu börjar det bli dags att sätta fart tror jag.

• grynet103

Har varit runt lite och kollat priser på de olika konditorierna och det kommer nog bli att vi beställer från Garströms! Vi går jämt dit och fikar och de hade bästa tårtbitspriset, endast 25 kr biten...betydligt billigare än på de flesta andra *lite finare* ställena! Vi kommer nog ha en modell av bröllopstårta med bara en riktig liten tårta längst upp och sen små tårtbakelser under! Tjejen på Garströms föreslog den idén och när jag surfade runt och kollade på lite bilder vart jag heltänd på den idén! =)

Jag har faktiskt beställt en kinaklänning men vart tyvärr besviken när den kom hem, den passade inte alls min stil! Satt fint och var välsydd men alldeles för glittrig vilket inte framgick på bilderna på nätet! Så nu har jag börjat prova runt lite och har hittat två klänningar som jag funderar på! Väldigt prisvärda båda två! Behöver beställa senast i slutet på januari för att hinna få hem den i tid, så jag har liite tid kvar att vela på haha

• annelie1981

Någon som har koll pånågon bra och billig frisör i Skövde?

Svar på tråden Blivande brudar i Skaraborgstrakten?