• Yez

    Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?

    Jag tycker att man alltid ska bära sin förlovningsring eller vigselring, men vissa tar av dom vid olika aktiviteter..

    Varför gör ni detta? Är det inte bättre att "vänja" sig att alltid ha ringen på, oavsett vilken aktivitet man gör?!

    Väldigt nyfiken på hur ni andra gör (:

  • Svar på tråden Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?
  • 2 0 1 2

    Gör som de flesta andra brukar göra; tar av ringen när jag gör något kletigt i köket (hanterar köttfärs eller bakar). Sedan är min ring liiiite för stor för mig, så jag tar oftast av den när jag duschar och blir halkig om fingrarna också. Lite rädd att den ska hamna i avloppet annars. Men jag lämnar aldrig hemmet utan min ring.

  • förlovadflicka

    Måste bara fråga er som har på ringarna alltid förutom när ni tvättar händerna: Om ni tex har hackat tomater och blir kladdig om vänsterhanden, tar ni av ringarna, tvättar händerna och sätter på ringarna igen? :)


  • Yez
    förlovadflicka skrev 2011-12-15 12:53:43 följande:
    Måste bara fråga er som har på ringarna alltid förutom när ni tvättar händerna: Om ni tex har hackat tomater och blir kladdig om vänsterhanden, tar ni av ringarna, tvättar händerna och sätter på ringarna igen? :)
    Jag har ju ännu inte min förlovningsring på mig, men använder två andra ringar på höger handen.. När jag tex hackar tomater och skulle bli kladdig så tvättar jag händerna med ringarna på.. Men drar liksom upp ringen på fingret för att även tvätta under ringen.. Hehe, svårt att förklara men hoppas du förstod :-P Ser även till att torka ordentligt under där ringarna sitter..
  • SofieGog

    Jag tar aldrig av mig min ring bara for att tvatta handerna - speciellt inte pa offentliga platser! men jag har en stor antik solitardiamantring so ar jatte radd att bli av med den....

  • MissySophie

    Jag tar alltid av mig min förlovningsring när jag sover,tränar och tvättar händerna. Eftersom jag är lite av en perfektionista så vill jag behålla charmen och glansen på ringen, eftersom man ska inte putsa den för mycket heller för då repas den. Folk får tycka vad dom vill men sådan är jag Solig

    Sen har jag en nostalgi ring som jag har fått utav mamma när hon och pappa var förlovade så jag är extra rädd om den.

  • sagoprinsessa

    Jag tar av mig min ring när jag jobbar, får inte ha ringar på jobbet, och sen ibland när jag bakar, det är så jäkla jobbigt att rengöra bakom diamanten Tungan ute Men annars har jag den jämt, tycker att den jämt ska bäras Glad

  • Yarrow

    Jag tar bara av mig ringarna när jag bakar eller lagar annan mat där man kladdar med händerna (köttbullar eller nåt) . Annars sitter den där den sitter :)

  • Marys

    Ringarna åker på innan jobbet och åker av när jag kommer hem. Tas även av inför träningen på gymmet..men ligger då i fickan tills jag är klar.
    Är jag ledig och är hemma och pysslar så har jag dom inte på. Man sliter lite för mycket på stenar osv ändå.
    {#emotions_dlg.flower}

  • usamamman

    Om jag hade en slat "svensk" ring sa hade den kanske inte behovt komma av alls, men jag har en stor ring med detaljer, sa om jag diskar, tvattar haret, stadar osv sa ar det battre att ta av den.



  • Mikina

    Jag har ringeni en kedja runt halsen då jag pluggar (och snart jobbar :) ) inom vården, och när jag är på gymet så tar jag av den efteraom jag bla boxas och kan få svullna fingrar så jag vill inte riskera att behöva klippa upp den efteråt...
    Likaså vid bakning etc tar jag av mig den av hygieniska skäl men då kan den hänga i min halskedja! :)

  • Just Me

    Tar av den när jag ska baka eller laga mat - vet ni hur mycket bakterier det finns i en ring? Urk  
    Skulle aldrig idas stå o laga mat/baka med ringar på och sen äta det själv eller bjuda till någon annan!

     

  • pernillaochhenrik

    Jag har typ alltid min ring på.. Som vissa säger.. När man kladdar (mat, bak, målning osv) så kan den åka av.. Men jag känner mig ''naken'' utan min ring..

  • Krystal

    Jag har alltid på mig förlovningsringen...förutom om jag är ute och grejar i trädgården, fixar med motorn eller andra oljiga saker i bilen..eller badar i sjön/havet. Har har den i 7,5 år nu. M2b brukar ta av sig sin så fort han kommer hem, lägger den på en bokhylla, och sen så tar han på den igen när har ska ut igen.

  • Vott

    Jag jobbar inom livsmedelsindustrin där alla typer av smycken är totalförbjudna. Så för att inte glömma ta av mig ringarna när jag går in i anläggningen och för att förhindra att jag glömmer de nånstans (typ i skåpet eller i nån byxficka som kankse åker in i nån tvättmaskin) så har jag aldrig på mig ringarna när jag åker till jobbet.

    Skulle jag gå till simhallen med ringarna på skulle jag lämna de i skåpet, skulle jag bli av med de hoppas jag verkligen att det går på försäkringen (det kanske det inte gör, vilket som så känns det säkrare med ringarna i skåpet än i bassängen).

    När jag kletar i köket eller i trädgården har jag inte på mig ringarna.

    När jag duschar och sover har jag inte på mig ringarna eftersom jag inte vill slita på de i onödan.

    Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att jag inte har på mig ringarna så mycket. Jag är lika gift och älskar min man lika mycket med eller utan ring på. 

  • Isis
    usamamman skrev 2011-12-19 21:46:52 följande:
    Om jag hade en slat "svensk" ring sa hade den kanske inte behovt komma av alls, men jag har en stor ring med detaljer, sa om jag diskar, tvattar haret, stadar osv sa ar det battre att ta av den.


    Wow, med en sådan ring, måste du diska och städa själv då?
  • Leif210

    Om man är vuxen och har fått lära sig om hygien, så är det självklart att man tar av sig ringarna när man ska laga mat, eller baka. 

Svar på tråden Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?