daniiel skrev 2011-11-30 17:37:23 följande:
Alla påpekar det där hela tiden, att man ska välja någon med erfarenhet. Någon som fotat bröllop förut och vet hur det ska göras osv. Hur har de fotograferna fått den erfarenheten då? Någonstans måste de ju ha börjat? Även de fotade väl ett första bröllop?
Om man bara ska anlita fotografer med erfarenhet och inte låta de nya få en chans, när kommer då bröllopsfotograferna dö ut? För det händer ju förr eller senare isåfall.
Så sant så sant....
Fördelen men en erfaren "riktig" fotograf är väl att man har lite mer garantier och kan komma med klagomål på ett sätt som du kanske inte kan göra till någon som håller på att lära sig. Men alla vill ju inte lägga ut hur mycket som helst på foto och då är ju en student eller hobbyfotograf ett utmärkt val. Dessutom gav ni ju tjejen som fotade er en bra erfarenhet.
Vi kommer att ha en vän till oss som fotar. Han är inte yrkesfotograf men väldigt duktig och har medverkat på en del utställningar här och i andra städer. Jag gillar hans "fotospråk" eller vad man nu ska säga. Pris har vi inte diskuterat än. Men ett par tusen i alla fall...
Om vi hade valt en yrkesfotograf hade jag nog föredragit ett paketpris där det ingått ett antal utskrivna bilder så att man vet vad det kommer att kosta. De bilder som man då fått utskrivna hade jag gärna tagit som digitala bilder också.