• daniiel

    Brudbukett i rött och "guld", tips?

    Jag eftersöker  förslag på blommor som finns att få tag på i december månad i färgerna rött (helst väldigt mörk röd) och i guldiga toner.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-21 02:57
    Jag har lagt in en bild nedan på en bukett med röda kallor, rosor, vita rosor, några gröna saker och röda bär.

    Någon som vet vad de gröna sakerna, inte murgrönan utan den andra, är för något?

    Och något som kanske vet vad de röda bären är?

  • Svar på tråden Brudbukett i rött och "guld", tips?
  • daniiel

    Ja, det är sant :) Jag vill dock gärna ha lite "guld" i själva blommorna, kanske lite gulaktiga/creme-färgade rosor skulle kunna vara något? :)

  • daniiel
    Fjärilen skrev 2011-11-17 11:28:08 följande:
    Eller kanske orkideer:
    Ja, dom var jättefinam, men känns det inte mer som en sommarblomma än vinter? Hm, kanske bara är jag :P Kallor är jag inte förtjust i, men det borde ju gå att kombinera med någon annan blomma :)
  • daniiel
    Ekorren skrev 2011-11-17 14:57:21 följande:


    Eller en broch-bukett kanske? Fryser inte på vintern :)
    Hehe nej, är inte intresserad utav det. Jag tycker de är vackra (vissa) men verkar tunga och är ofta väldigt dyra om man ska ha någon av de finare. Hade dessutom inte tänkt vara utomhus, så tror inte blommorna ska behöva frysa ;P

    Jag är redan gift, gifte mig nu i sommar, så egentligen behöver jag inte brudbukett. Det blev dock lite... ja.. Vi vill iaf gifta om oss och förnya löftena (inte ännu, såhär nära, såklart), så jag vill bara andra gången planera allt i otroligt god tid så att det blir som vi tänkt oss den andra gången :P
  • Jane

    Jag kom på en sak.....Det finns väl sprayburkar att köpa i Åhlens t.ex. som man använde när man var liten och man sprayade slingor i håret? Det fanns i alla möjliga regnbågsfärger och det fanns även guld och silver. Testa om en sådan guldspray kan fastna på en röd ros, det hade sätt jättehäftigt ut!


  • daniiel
    Jane skrev 2011-11-17 15:35:07 följande:
    Jag kom på en sak.....Det finns väl sprayburkar att köpa i Åhlens t.ex. som man använde när man var liten och man sprayade slingor i håret? Det fanns i alla möjliga regnbågsfärger och det fanns även guld och silver. Testa om en sådan guldspray kan fastna på en röd ros, det hade sätt jättehäftigt ut!
    Åh, det är ju sant :) Annars kanske vanlig sprayfärg skulle funka? Haha det kanske luktar för starkt :P Men det skulle man ju faktiskt kunna pröva :)
  • Lommila1

    på en fest jag har gick färgtemat i rött o guld, där var dekorationerna rödarosor och nått slags guldsprejade saker..  nån slags kvistar med bär
    skall se om jag hittar bilder

  • daniiel
    Lommila1 skrev 2011-11-17 16:12:12 följande:


    lite kass bild, men du ser säkert vad jag menar
    Ja, det var ju jättefint :)
  • daniiel

    Jag hittade denna bilden. Vad tror ni om att plocka bort kallorna (ha fler röda rosor) och byta ur de vita rosorna mot mer cremefärgade? Är det någon som vet vad det där gröna som är som spretigt är och de röda bären?


  • daniiel
    Brudiframtiden skrev 2011-11-19 08:43:48 följande:


    Något sådant?
    Nej, mer liknande bilden jag la in ovan :)
  • Brudiframtiden

    Hehe--läste bara rött och guld och inte kollat tråden så väldigt noga!!


    daniiel skrev 2011-11-19 14:03:03 följande:
    Nej, mer liknande bilden jag la in ovan :)
  • daniiel
    Brudiframtiden skrev 2011-11-20 20:05:29 följande:
    Hehe--läste bara rött och guld och inte kollat tråden så väldigt noga!!
    Det är lätt hänt, har själv gjort det flera gånger :P
  • BigAppleGal

    Dom röda bären heter Hypericum på engelska, men jag vet inte vad svenska namned är.
     

  • daniiel
    BigAppleGal skrev 2011-11-26 06:25:25 följande:
    Dom röda bären heter Hypericum på engelska, men jag vet inte vad svenska namned är.
    Tack, googlade och de verkar heta samma sak på svenska :)
Svar på tråden Brudbukett i rött och "guld", tips?