För oss började vi båda tänka på vad våra drömmar skulle vara. Jag visste bara att jag ville gifta mig vid vatten.
Det började med att jag hitta en jätte fin lokal vid Gardasjön. Dock skulle det visa sig att den var riktigt dyr att hyra, så det sprack. Men då hade idéen satt sig i huvudet att det skulle bli just vid Gardasjön. Så jag började leta runt där och hittade en helt underbar plats. Ett slott precis vid sjön där dom gör borgliga viglsar, och det var inte så farligt dyrt heller! De hade bara ETT enda datum ledigt till hela nästa sommar! (fr. maj till september) trotts att de har 3 viglsar per dag, alla dagar i veckan! Så ja, vi tog alltså den 18/08 kl. 17.00.
Därifrån började vi leta efter restauranger mer eller mindre i närheten. Vi skrev och skickade email till ett 30-tal. Flera var redan uppbokade (är folk galna som fixar det såå långt i förväg, tänkte vi!!). Men till slut hittade vi en underbar restuarang i ett gammalt fort. Det negativa är att det är 45 min ifrån vigselplattsen, så maten serveras rätt sent för svenska standard men helt normalt för dom italienska.
Så börja med att sätta dig ner med din M2b och kom fram till vilka element som är viktigast, hur mycket ni vill lägga ner på det, osv. Om pengar styr så får man prioritera vilket är viktigast.
Lycka till!