• Äldre 31 Oct 11:13
    6699 visningar
    24 svar
    24
    6699

    Vilka tävlingar skulle du vilja tävla i

    Om ni fick önska vilka typer av tävlingar skulle ni vilja se mer av?
    Vad tycker ni är roligt?
    Kom med förslag, tips och idéer!

  • Svar på tråden Vilka tävlingar skulle du vilja tävla i
  • Äldre 7 Nov 14:03
    #11

    Kanontips!!
    Tackar för dessa och planerar för roliga tävlingar framöver Solig

  • RiNa
    Äldre 7 Nov 16:51
    #12

    Jag har en sambo som älskar att hitta på rim så en rimtävling hade han tyckt var skoj

  • Äldre 7 Nov 17:15
    #13
    aniara skrev 2011-11-01 13:35:42 följande:
    Hotell-/herrgårdsweekends vill jag gärna vinna. Likaså ätbara saker (brunsch, middagar, chokladprovning osv) :)
    Prylar vill jag inte ha, där väljer jag helst själv ut det jag ska ha på mig eller pynta mitt hem med. Jag är inte med och tävlar om sånt jag inte verkligen vill ha.
    Jag tycker dock lite tvärtom angående det där, för hotellweekends och liknande brukar till 99% av gångerna ligga i södra Sverige och jag och min make skulle aldrig ha råd eller tid att ta oss så pass långt bara för en/två nätter. Då vinner jag mycket hellre prylar som jag kan få hem och antingen använda själv eller ge bort i presenter till min familj och vänner :)
  • Äldre 7 Nov 17:16
    #14
    Sörön10 skrev 2011-11-01 13:52:48 följande:
    Frågor eller slump!

    Bildtävlingar undviker jag!  
    Håller med :)
  • Äldre 7 Nov 17:50
    #15
    daniiel skrev 2011-11-07 17:15:05 följande:
    Jag tycker dock lite tvärtom angående det där, för hotellweekends och liknande brukar till 99% av gångerna ligga i södra Sverige och jag och min make skulle aldrig ha råd eller tid att ta oss så pass långt bara för en/två nätter. Då vinner jag mycket hellre prylar som jag kan få hem och antingen använda själv eller ge bort i presenter till min familj och vänner :)
    Det behöver väl inte vara på ett speciellt hotell? Utan ett presentkort att utnyttja i en större hotellkedja, Scandic, Choice, Elite eller något annat som finns på flera ställen i landet...
  • Äldre 7 Nov 17:56
    #16
    Chicita skrev 2011-11-07 17:50:28 följande:
    Det behöver väl inte vara på ett speciellt hotell? Utan ett presentkort att utnyttja i en större hotellkedja, Scandic, Choice, Elite eller något annat som finns på flera ställen i landet...
    Absolut, det är mycket bättre, men här finns inte något Elite eller Choice i närheten heller :P Oftast tycker jag att det är på ett specifikt ställe och då är det lite tråkigt. Nu säger jag inte heller att det inte ska finnas några sådana tävlingar, men påpekade bara att jag personligen skulle uppskatta prylar mer pga delvis den anledningen.
  • Äldre 7 Nov 17:59
    #17
    daniiel skrev 2011-11-07 17:56:07 följande:
    Absolut, det är mycket bättre, men här finns inte något Elite eller Choice i närheten heller :P Oftast tycker jag att det är på ett specifikt ställe och då är det lite tråkigt. Nu säger jag inte heller att det inte ska finnas några sådana tävlingar, men påpekade bara att jag personligen skulle uppskatta prylar mer pga delvis den anledningen.
    Så länge det inte är prylar som man bara kan använda när man gifter sig så är det ok för min del också Flört
    Varken jag eller nån jag känner är i behov av en tiara eller slöja eller ringkudde eller andra såna saker nu liksom.

    Jag tror att det viktigaste (oavsett vad priset är) är att det är något som många kan vilja vinna. Annars blir det så få tävlande och då blir ju inte tävlingarna intressanta heller Glad 
  • Äldre 7 Nov 18:11
    #18
    Chicita skrev 2011-11-07 17:59:59 följande:
    Så länge det inte är prylar som man bara kan använda när man gifter sig så är det ok för min del också Flört
    Varken jag eller nån jag känner är i behov av en tiara eller slöja eller ringkudde eller andra såna saker nu liksom.

    Jag tror att det viktigaste (oavsett vad priset är) är att det är något som många kan vilja vinna. Annars blir det så få tävlande och då blir ju inte tävlingarna intressanta heller Glad 
    Haha det håller jag med om :) Det finns ju faktiskt saker som man skulle kunna använda både till bröllop och till annat. Presentkort är ju också bra :)

    Ja, även det håller jag med om, det är klart att det ska vara sådant som intresserar många :) Både pris och tävling. Förhoppningsvis får dom in fler svar i denna tråden, så det blir lättare för dom att få en bra överblick över vad som intresserar många :)
  • Äldre 7 Nov 19:55
    #19
    daniiel skrev 2011-11-07 18:11:53 följande:
    Haha det håller jag med om :) Det finns ju faktiskt saker som man skulle kunna använda både till bröllop och till annat. Presentkort är ju också bra :)

    Ja, även det håller jag med om, det är klart att det ska vara sådant som intresserar många :) Både pris och tävling. Förhoppningsvis får dom in fler svar i denna tråden, så det blir lättare för dom att få en bra överblick över vad som intresserar många :)
    Precis Skrattande
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 7 Nov 20:09
    #20

    Jag tycker också det är bra med vinster som inte är bröllopsrelaterade :) vad sägs om en tävling där man får välja priset själv? Man säger vad man vill ge sin fästman/man i överraskning och man vinner på bäst idé. Så kan ni sätta ett maxpris på vad presenten/upplevelsen får kosta :)


  • Aleta
    Äldre 7 Nov 20:23
    #21
    Det är jättekul med tävlingar där man ska komma med tips om något. Det är ju lite i BT:s anda också, att hjälpa varandra.

    Rimtävling som RiNa föreslog lät kul med. (Det var när jag skulle hjälpa till med ett rim som jag drogs in här en gång för längesedan... )

    Angående att man redan är gift. Många ställen har ju andra saker än t ex brudklänningar eller brudskor. Kan det inte översättas till festklänning och festsko ibland? Nog skulle det vara kul att kunna ha en riktig nyårsblåsa.

    Annars tycker jag att det är kul att bara se på när folk vinner saker till sina bröllop. 
  • Äldre 7 Nov 20:28
    #22
    Aleta skrev 2011-11-07 20:23:10 följande:
    Det är jättekul med tävlingar där man ska komma med tips om något. Det är ju lite i BT:s anda också, att hjälpa varandra.

    Rimtävling som RiNa föreslog lät kul med. (Det var när jag skulle hjälpa till med ett rim som jag drogs in här en gång för längesedan... )

    Angående att man redan är gift. Många ställen har ju andra saker än t ex brudklänningar eller brudskor. Kan det inte översättas till festklänning och festsko ibland? Nog skulle det vara kul att kunna ha en riktig nyårsblåsa.

    Annars tycker jag att det är kul att bara se på när folk vinner saker till sina bröllop. 
    Jo visst är det roligt att se någon bli glad för en vinst till sitt bröllop Glad
    Det enda jag känner för min del, är att såna tävlingar deltar ju inte jag och säkert en hel del andra i. 

    Så det blir ju färre tävlande.

    Din idé om festblåsa eller festskor var ju jättebra... Där kan det ju faktiskt vara så att man kan vinna en brudklänning eller festklänning, beroende på om man är gift eller inte exempelvis. Glad

    Bra idé från förlovadflicka också, om att tävlingen är ett förslag på vad man vill vinna med motivering. Där det är ett maxpris satt på vad vinsten får vara värd...
  • Äldre 7 Nov 20:32
    #23

    Jag gillade "hemliga-lådan-tävlingen", alla kan vara med och det handlar om att ha fantasi! Störtkul att det blir en till 10 november - LÄÄÄNGTAR! :)

    Kramis

  • pärlan­01
    Äldre 7 Nov 20:37
    #24
    Indra skrev 2011-11-07 20:32:34 följande:

    Jag gillade "hemliga-lådan-tävlingen", alla kan vara med och det handlar om att ha fantasi! Störtkul att det blir en till 10 november - LÄÄÄNGTAR! :)

    Kramis


    ja håller med dej den va riktigt rolig :)
Svar på tråden Vilka tävlingar skulle du vilja tävla i