• JEMPAN

Tips på Save the day inbjudningar

Hej!

Unrar om någon har tips på smarta och inte så dyra save the day utsick. Har hørt om någon som skikcade ut en magnet med bild och datumet på. Någon som har andra tips och æven pris och bilder.

Ha det fint!

Jenny

• Svar på tråden Tips på Save the day inbjudningar
  • Chicita

Vi skickade aldrig ut några sådana kort. Det kändes för amerikaniserat och onödigt för oss, speciellt eftersom vi skickade ut inbjudningarna extremt tidigt pga vissa saker. Men det är ju en fin gest. Glad

Jag tror inte att ni behöver göra det så avancerat.
    Varför inte göra något fint i datorn med bild på er två, och sen i en vacker font skriva datumet...
    Typ:

XX-XX-XX händer det
    Save the date!

Skriv ut på ett lite kraftigare snyggt papper.
    Om ni gillar bling bling så kan ni alltid dekorera med någon dekorsten från panduro sen Glad

• RedHead

Jag ska skicka ut Save The Date kort till jul iom ingen vet att vi ska gifta oss än i varken släkt eller bekanskap (bara mina tärnor och en kusin till m2b)
    Vi skickar STD kort pga att vi giter oss på Midsommarafton och folk har tendens att boka upp sig väldigt tidigt men vi skrev bara

Save the date

Fredagen den 22 Juni 2012 blir
    Cassandra och Johan
    Äkta makar

Inbjudan och mer information
    kommer senare.

betalat 65kr för 30kort och 30 kuvert på Vistaprint.

• daniiel

På vistaprint har de ju också såna magnet som du pratar om i TS, samt lite annat smått och gott, tex anteckningsblock, visitkort, kalendrar, klistermärken, nyckelringar, pennor osv som man kan sätta valfri text på :)

Vi skickade inte heller STD-kort, för vi tyckte det var en onödig extra kostnad. Personligen tycker jag bara det behövs om man ska gifta sig på en speciell högtid, tex midsommar eller nyår osv. Då vill man ju kanske förvarna i väldigt god tid :) Annars räcker det ju med att skicka ut inbjudningarna ca 3 månader i förväg :)

• Fröken Emma

Vi skirver bara en liten notis med julkorten att dom ska resarvera vårt datum i aug, och några har då fortfarande semester. Inget mer om varken tider eller plats. Tror nog att alla vet det vid det här laget. För vi har involverat nästan hela vår släkt med olika uppdrag.

• Soffan44
    JEMPAN skrev 2011-10-29 18:26:46 följande:

Hej!

Unrar om någon har tips på smarta och inte så dyra save the day utsick. Har hørt om någon som skikcade ut en magnet med bild och datumet på. Någon som har andra tips och æven pris och bilder.

Ha det fint!

Jenny

Jag hade en kompis som skickade ut riktigt charmigt save the date-kort. Hon och hennes blivande hade tagit flera bilder i en såndär automat man använder för pass/id-kort. De lade sedan dessa i en kopiator, skrev till save the date och datum mellan bilderna och skickade ut. Inte så avancerat, ganska billigt men väldigt roligt och uppskattat av många ;)
  • ajom

Finns många bra på etsy.com som inte är så dyra. Går ju även att få gratis inspiration där till att göra egna.

Min favorit bland bröllopsbloggar har även den en massa idéer med både pappersform och vissa som även gör avancerade videor.

www.greenweddingshoes.com

Kolla även på
    www.rocknrollbride.com

Massa skojiga idéer. 

• Victoria

Vi ska skicka ut save the date kort! Jag har gjort dom själv, köpte tjockare papper i vinrött och vitt. Knöt ett orgazaband runt och klistra på lite pärlor. Skulle väl gissa på att varje kort kostade max 20 kr styck!! Ganska enkelt en sjukt kul att göra och så får man det ju så personligt som man vill!

Svar på tråden Tips på Save the day inbjudningar