Hjälp hur ska vi fixa bordsplaceringen..
Vi ska gifta oss i maj nästa år..planeringen är i full gång. Har varit lite orolig för hur jag ska göra med inbjudan då min mamma och pappa är skilda. Mamma är omgift o pappa sambo. Min mor har dock givit klartecken att hon kommer även om jag bjuder min far.. Tyvärr så är deras relation minst sagt frostig.. Dessutom så vet vi inte om min m2b pappa är tillräckligt kry för att kunna närvara vid bröllopet. Ett "sedvanligt" honnörsbord känns helt uteslutet. Dom gäster som kan tänkas närvara som jag inte vet hur och var jag ska placera är ju då.. min mor och hennes man ( känns nästan som min biologiska far), min far och hans sambo.. och eventuellt min blivandes pappa. Förutorm dessa så kommer ju även mina tre söner (vuxna) min mans vuxna son, ev hans två yngre söner 13 o 10 år gamla (vet ej ännu om dom kommer att närvara vid middagen..och om dom gör det så blir de dom enda barnen) Jag har två tärnor den ena min svärdotter och den andra en god vän, samt en hederstärna ( som ej ska gå med OSS in i kyrkan av personliga skäl..) Min man har en eventuellt två bestman varav den ena är hans vuxna son och den andra en god vän. Dessutom så har vi vår toastmadame och hennes man, och våra goda vänner som ska agera värd och värdinna. Sammanlagt så blir vi ungefär 30 personer.. Jag kan inte få ihop det på något sätt. Min mor och far bör ju helst inte sitta i närheten av varandra... helst inte så dom kan få direkt ögonkontakt heller. Usch hoppas att ni förstår hur jag menar.. o kanske har något råd till oss.
Måste bara säga att jag precis beställt ett par helt underbara brudskor på dreambride.. längtar tills dom kommer med posten