• Virvel­flicka
    Äldre 17 Oct 23:11
    6910 visningar
    13 svar
    13
    6910

    Bloggare, var ska man blogga?

    Hej!


    Jag har märkt att många läser och är inloggade här på BT. Och är bra på att svara! :) Detta uppskattas. Min fråga rör egentligen inte bröllopsämnet alls, utan att blogga.


    Jag skulle vilja starta en blogg, men var ska man göra det för att synas och bli läst? Det finns så många sidor!! Blogspot, wordpress,...? Jag har tänkt mig att bloggen ska vara anonym eller under pseudonym, för vill kunna skriva om privata o personliga grejer utan att riskera att hänga ut någon nära eller kär eller mig själv för den delen......


    Kram på er!!

  • Svar på tråden Bloggare, var ska man blogga?
  • Äldre 17 Oct 23:13
    #1

    Vill du ha det enkelt och inte behöva fixa och trixa så mycket själv, så rekommenderar jag www.bloggplatsen.se Tycker det funkar jättebra och är väldigt smidigt att skriva inlägg, hantera kommentarer osv.

  • Liten
    Äldre 18 Oct 09:29
    #2

    Jag bloggar på blogg.se finns mycket utrymme till eget designande om man vill, annars kan man enkelt välja en färdig design och bara sätta igång och blogga. Men det är helt upp till en själv Glad
    Om du vill ha en design annars kan jag ställa upp för en 50kr!

  • Äldre 18 Oct 09:46
    #3

    Jag gillar blogspot.com! Enkelt att fixa design! Väldigt enkelt med inlägg etc.

    Har bloggat där i flera år! Startade en blogg på en annan domän också men blev inte klok på den och gav upp! 


  • förlov­adflic­ka
    Äldre 18 Oct 10:08
    #4

    Jag gillar också bloggplatsen, har inga klagomål alls på det :)


  • Always And Foreve­r87
    Äldre 18 Oct 15:20
    #5

    Jag föredrar blogg.se, lätt att skapa, lätt att arbeta med, samt att om man vill lösenordskydda den kan man göra det.

  • Äldre 18 Oct 16:10
    #6
    förlovadflicka skrev 2011-10-18 10:08:14 följande:
    Jag gillar också bloggplatsen, har inga klagomål alls på det :)
    Inte jag heller :) Det är otroligt lätt att komma igång och förstå allting. Har själv tidigare bloggat på blogg.se, blogspot och wordpress, men ingen av dom har varit så enkel och bekväm som bloggplatsen.se :)

    Lösenordsskydda kan man göra även på bloggplatsen, både hela bloggen och enstaka inlägg. Det är lätt att få den personlig och fin, utan att man behöver stora kunskaper med designer som på ex blogg.se

    Man kan även enkelt göra en undersökning, flytta om i menyerna och hantera kommentarer och kolla statistik. De har även en bra mall för köp- och sälj om man eventuellt skulle vara intresserad av det :)
  • Äldre 18 Oct 18:38
    #7

    Jag bloggar på www.blogspot.com och jag har tre bloggar;

    www.salstamm.blotspot.com
    www.carinpeter.blogspot.com
    www.salstatosee.blogspot.com

    De är alla lite olika och jag har använt olika mallar.

  • Virvel­flicka
    Äldre 27 Oct 23:19
    #8

    Tack för alla tips! Men jag kommer ju aldrig igång... ska nog testa bloggplatsen.se. Hur menar du Liten, att du skulle kunna göra en design åt mig?

  • Liten
    Äldre 27 Oct 23:29
    #9
    Virvelflicka skrev 2011-10-27 23:19:03 följande:

    Tack för alla tips! Men jag kommer ju aldrig igång... ska nog testa bloggplatsen.se. Hur menar du Liten, att du skulle kunna göra en design åt mig?


    Att det går att få bloggen att se ut i princip hur man vill och att jag skulle kunna designa den med html och css kodning!
  • 070831
    Äldre 28 Oct 00:56
    #10

    ja du finns så många olika ställen jag hade blogger.com förut men sen så äger jag ett domän och webbhotell som jag betalar för varje år (179kr) dvs att jag kan konstruktera min blogg hur jag vill dock lägger jag inte bilderna på nätet och då tar det inte upp så mycke plats ifs heller och det är det bästa med min blogg..


    Min blogg styrs genom wordpress. Sen kan jag ha 5 olika bloggar inom just nu är min 3:e på väg och konstrukteras med design :p så där kan man läsa om mitt vardagsliv, mina virkade alster( snart) och sen har jag även min scrapblogg som är pausad tillsvidare för jag har mycket annat att stå i med bröllopet bland annat.. PMA mig om ni vill ha lösen.. det är lösenskyddat så inte min syster ska läsa för annars kommer det vidare till min far och det jag skriver behöver han inte få reda på!!


     


    Gå gärna in och kika.. vissa inlägg är skyddade

    Adressen är: surpricebox.com

    kommentera gärna .. gästboken i min scrapblogg funkar bara men jag ska göra så att den ska fungera i vardagsbloggen oxå :) ..

  • livlin­ess
    Äldre 28 Oct 07:12
    #11

    Jag bloggar på blogg.se och trivs rätt bra där. Jag har haft en blogg där tidigare som jag hade i över 2 år Jag tror dock att det kan vara lite krångligt där som nybörjare när det kommer till design osv... när man väl har lärt sig dock så trivs man bättre :)


  • Liten
    Äldre 28 Oct 09:06
    #12
    livliness skrev 2011-10-28 07:12:39 följande:
    Jag bloggar på blogg.se och trivs rätt bra där. Jag har haft en blogg där tidigare som jag hade i över 2 år Jag tror dock att det kan vara lite krångligt där som nybörjare när det kommer till design osv... när man väl har lärt sig dock så trivs man bättre :)
    Jo just det med designer när man är nybörjare, därför jag gav tips om att jag enkelt kan fixa en design efter önskemål (om det är mycket småsaker vill jag såklart ha en liten ersättning). Har läst kursen webbdesign så är kunnig inom området! Glad
  • Virvel­flicka
    Äldre 9 Nov 22:51
    #13

    Ok, tack allihopa! Jag ska göra ett eget försök till designen. Återkommer om jag behöver hjälp...! :)

Svar på tråden Bloggare, var ska man blogga?