• Anonym

När/hur märkte du att du var gravid?

Vi har börjat försöka så smått, använde ägglossningstest och hade sex under den period som testet indikerade som lämpligt. Detär isåfall inte mer än två veckor sen. När och hur märkte du att du var gravid?

• Svar på tråden När/hur märkte du att du var gravid?
  • Anonym

Började må illa i v 5, men det var först i v 6 som jag kopplade och gjorde ett test. Glad

• Anonym

Jag fick missfall i v 6 Hade det inte varit för att vi försökte bli gravid hade jag nog aldrig gjort något gravtest utan då bara trott att mensen varit sen...

• Emma84

Båda mina graviditeter började med jättespända bröst samt molande värk i magen/mensvärk.
    Första graviditeten mådde jag illa v.9-11 bara, sen mådde jag finfint resten. Blev en pojk!

Andra graviditeten mådde jag illa då och då hela graviditeten, men för övrigt bra. Blev en flicka!

• Anonym (v 9+6)

Jag hade slutat med p-piller då vi trodde att det nog skulle ta lång tid.
    På den beräknade ägglossningsdagen så hade vi sex, inget mer med det. Nyfiken som jag var så tog jag ett test på beräknad mensdag och testet var positivt.
    Så om allt går som det ska så kommer klänningen att behöva sys ut :)

• Emma84
    Anonym (v 9+6) skrev 2012-01-24 08:56:26 följande:
    På den beräknade ägglossningsdagen så hade vi sex, inget mer med det. Nyfiken som jag var så tog jag ett test på beräknad mensdag och testet var positivt.
    Ohh, va underbart!! Stort grattis!!
    "När man minst anar det" - eller vad är det man säjer
    Lycka till med allt; bröllop och graviditet!
  • Emelie 87
    Anonym (v 9+6) skrev 2012-01-24 08:56:26 följande:
    Grattis! :)
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • daniiel

Jag blev gravid när jag var 19år gammal, det var inte planerat. Misstankarna började när vi var på en väns födelsedagsfest och jag inte kunde dricka alkohol. Det tog mig ca tre timmar att dricka upp en, vad är det.. 33cl?, Cube. Det tog emot och jag blev illamående, så vi åkte hem. Det gick ett par veckor och Valborg kom. Vi flyttade in i vår lägenhet samma dag som valborg. Vi hade en säng och en tv där, mer hann vi inte flytta in den dagen. Vi satt på golvet och åt pizza till middag innan vi skulle iväg och träffa kompisarna. Vi drack sådan cider från matbutiken, 2,25% eller vad det är, och jag blev lite illamående. Samma sak som på födelsedagsfesten hände sedan under kvällen, jag kunde inte dricka alkohol. Jag blev illamående och vi åkte hem vid 22.30-tiden. Morgonen efter, 1 maj, så bestämde vi oss för att kolla iaf, så jag gjorde ett test. Det var positivt - jag var gravid.

LYCKA! :D

Det var dock inte så jag trodde att jag skulle upptäckta det, genom att inte kunna dricka alkohol. När vi väl visste om att jag var gravid, så började vi dock tänka efter ordentligt och jag hade missat en mens. Mer symptom än så hade jag dock inte. Ännu ett par veckor senare så kom morgonillamåendet.

• JuliBrud89

Jag kænde ca 2 veckor efter ÆL, nær mensen inte kom. Eller faktiskt nån dag innan den skulle komma. Først sløhet, sen ENORMT ømma brøst, kunde knappt ha på mig bh! Och den molande "mensværken". Testade mig nær mensen var 3 dagar sen och PANG, ett plus :D Lycka till!!

• Anonym (regn)
    Hanna05 skrev 2011-10-02 22:33:08 följande:
    Brösten blev spända, fick halsbränna men annars ingenting.
    Mensen uteblev :)

Det var mest kanske 1-2 månader efter att jag plussat som symtomen började komma lite mer! :)
    Jag mådde dock ganska bra i min graviditet förutom foglossningen!

Använde ägglossningstest första gången, fick då ett missfall.
    Sen sket vi i det och bara myste istället. Det resulterade till en underbar son som är 1 år idag! :D
    max alexis skrev 2011-10-02 22:40:29 följande:
    Första gånen Blev jag  kissignödig jätte ofta, veckan innan beräknad mens sen blev jag ssjuk. fick feber och mådde jätte illa. Testade posivitv efter 5 dagar. andra gången använde jag också äggl test och gjorde grav test beräknad mensdag. +. Lite spända bröst annars inget.
    Just nu är min mens sen med ca 5 dagar. Det är konstigt för min mens brukar komma samma datum eller komma 1-2 dagar tidigare eller senare. I december hade jag mens den 25-30:e, nu är vi 31 januari och den har inte kommit. Men det kanske kan vara normalt att den inte kommer också?

Idag känner jag mig jättedålig, jag har ont i halsen som Hanna05 skrev och känner mig slö och febrig som max alexis skrev. Jag har dessutom haft mycket flytningar nu i dagarna då jag väntade mens, men det brukar jag ha. Angående kissnödigheten så har jag varit det också, men jag brukar kissa ofta annars också. Men är det vanliga symptom man kan få när man är gravid?

Jag vet inte om jag ska vänta någon dag till och se om mensen kommer eller ska jag göra ett gravditetstest?
    Har någon några goda råd?
  • Emma84
    Anonym (regn) skrev 2012-01-31 14:26:49 följande:
    max alexis skrev 2011-10-02 22:40:29 följande:
    Första gånen Blev jag  kissignödig jätte ofta, veckan innan beräknad mens sen blev jag ssjuk. fick feber och mådde jätte illa. Testade posivitv efter 5 dagar. andra gången använde jag också äggl test och gjorde grav test beräknad mensdag. +. Lite spända bröst annars inget.
    Just nu är min mens sen med ca 5 dagar. Det är konstigt för min mens brukar komma samma datum eller komma 1-2 dagar tidigare eller senare. I december hade jag mens den 25-30:e, nu är vi 31 januari och den har inte kommit. Men det kanske kan vara normalt att den inte kommer också?

Idag känner jag mig jättedålig, jag har ont i halsen som Hanna05 skrev och känner mig slö och febrig som max alexis skrev. Jag har dessutom haft mycket flytningar nu i dagarna då jag väntade mens, men det brukar jag ha. Angående kissnödigheten så har jag varit det också, men jag brukar kissa ofta annars också. Men är det vanliga symptom man kan få när man är gravid?

Jag vet inte om jag ska vänta någon dag till och se om mensen kommer eller ska jag göra ett gravditetstest?
    Har någon några goda råd?
    Ömmande bröst är ju ett vanligt tidigt tecken på graviditet oxå!
    Gör som du känner, antingen väntar du några dagar till..kanske till helgen? Får du ett plus då, kan nu ju fira i ledighet :)
    De rekommenderar morgonurinen iallafall Den sägs visa "säkrast"

Lycka till!
Svar på tråden När/hur märkte du att du var gravid?