• AlwaysAndForever2012

TIPS TACK .Någon som vet nån låt med jättefin matchande text??

Jag är en människa som älskar musik och framför allt texter. Jag tycker de är jätteviktiga och förmedlar så otroligt mycket känslor.
    jag har flertal låtar till bröllopet med texter som passar oss och bröllop. Har några bestämda och några tveksamma. Vill ändå inte ha en "jättevanlig" låt, även om endel är det ädnå Men är alltid lite kul att ha nån som inte alla vet också.
    om vi säger så här Shania Twain -from this moment är ju en låt som många vet, men ändå inte hörs jäätteofta och alla vet ändå. Sådana är okej. Men tyvärr kan jag inte ha den låten med då sambon har nåt minne med nåt ex till den..tyyypiskt.. ex ska inte vara i huvduet den dagen ju

Tips tack?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-05 13:06
    Jag älskar engelska låtar..texter..känslor för mig uttrycks mycket starkare.. MEN nu är jag faktiskt sugen på nån mer svensk fin enkel låt som kan spelas med piano/orgel och en tjej sjunger i kyrkan.
    Sonjas låt var fin som en skrev här innan, men jag vill inte ta första bästa.. är det nån som har fler tips?

• Svar på tråden TIPS TACK .Någon som vet nån låt med jättefin matchande text??
  • AlwaysAndForever2012

Menar du alla låtar jag valt eller den låten jag valt utan frågan här
    Jag tror det blir sonja aldéns vi tar härifrån iaf. få in nåt som bara är tjej och piano så jag inte känner av att det saknas så mycket om man tex tar en kille med jättefin röst och instrumentalt som inte går ersätta

• durrasflikka

M2b spelade en bon jovi låt som jag förälskade mig i för länge sedan MEN han lyssnade massor på den med sitt ena ex och är själv inte så förtjust i den. Men texten är helt underbar. Thank you for loving me heter den.

Någon tipsade om I don't want to miss a thing och den ska jag lägga fram som förslag för honom då vi har ett roligt minne från den låten.

• AlwaysAndForever2012
    durrasflikka skrev 2011-10-12 16:09:58 följande:

M2b spelade en bon jovi låt som jag förälskade mig i för länge sedan MEN han lyssnade massor på den med sitt ena ex och är själv inte så förtjust i den. Men texten är helt underbar. Thank you for loving me heter den.

Någon tipsade om I don't want to miss a thing och den ska jag lägga fram som förslag för honom då vi har ett roligt minne från den låten.

Japp, den låten med Bon Jovi är fin. :) Typiskt att ex ska existera och förstöra fna låtar :-P
  • Minuz
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-10-12 13:49:39 följande:

Menar du alla låtar jag valt eller den låten jag valt utan frågan här
    Jag tror det blir sonja aldéns vi tar härifrån iaf. få in nåt som bara är tjej och piano så jag inte känner av att det saknas så mycket om man tex tar en kille med jättefin röst och instrumentalt som inte går ersätta

Tänkte nog mer på om du fick någon hjälp här inne, men är självklart nyfiken på alla låtarna om du vill dela med dig. :0)
  • Lucky Heart

Har inte läst hela tråden så någon kanske redan har tipsat om denna... Vi hade Peter LeMarcs "Ett av dom sätt". Tycker att den är så fin!

• Cylt

Vi skulle haft Av längtan till dig, Annie's song och Kärleken förde oss samman - i den ordningen! Underbara sånger alla tre!! Ett av de sätt... En jättefin sång jag helt glömt

• Fru Nordström 2011

Många tips blev det i den här tråden =)
    Så jag bidrar lite ja med....

In- funderar jag oxå på Everything I Do (instrumental)
    Sen 2 sånger under själva vigseln: Kärleksvisan med Sarah Dawn Finer & From -This Moment med Shania Twain- fast på svenska.
    Ut- The Power Of Love med Celine Dion :Cause I´m Your Lady..."And You Are My Man....".

Men jag är inte 100% säker. Vi har :All My Life (under själva vigseln) - som "våran",men vet ej hur den blir i kyrkan och med en kvinna som sjunger....

....bara 29 dagar kvar Hjärta

Lycka till!

• Växjöbrud2011

Vi har tänkt ha en låt som jag inte tror är så välkänd, "Lyckorus" heter den med Elin Sigvardsson. Jättefin låt som har blivit "vår" låt då vi lyssnade mycket på den när vi precis hade träffats. Känns klockren för oss, väldigt vacker kärlekslåt.

">

• Tokig
    Cissy85 skrev 2011-10-30 14:27:08 följande:
    Vi har tänkt ha en låt som jag inte tror är så välkänd, "Lyckorus" heter den med Elin Sigvardsson. Jättefin låt som har blivit "vår" låt då vi lyssnade mycket på den när vi precis hade träffats. Känns klockren för oss, väldigt vacker kärlekslåt.

">

" target="_blank">

Jag älskar den låten och har letat som en tok efter den hur länge som helst. Du råkar inte ha den och vill dela med dig?
  • Växjöbrud2011

Tyvärr inte.. brukar gå in o lyssna på youtube, den finns ju inte på spotify. Hade den förut på en gammal dator men den försvann. Blir väl att köpa den istället om det går.

• Tokig
    Cissy85 skrev 2011-10-31 16:43:04 följande:
    Tyvärr inte.. brukar gå in o lyssna på youtube, den finns ju inte på spotify. Hade den förut på en gammal dator men den försvann. Blir väl att köpa den istället om det går.
    Vad synd. Jag hade den på en skiva innan som tyvärr försvann i en av alla studenttlyttar.

Den fanns på skivan Through my self and back. Men jag kan inte hitta någonstans man kan köpa plattan nu.
  • Aniara4
    Fru Nordström 2011 skrev 2011-10-13 10:05:57 följande:
    Ut- The Power Of Love med Celine Dion :Cause I´m Your Lady..."And You Are My Man....".
    Psssst!  Det var Jennifer Rush som gjorde originalet - och den bästa versionen om du frågar mig. För jag antar att du inte menar att ni ska ha den med Céline Dion i kyrkan, hon är väl rätt dyr? Flört
Svar på tråden TIPS TACK .Någon som vet nån låt med jättefin matchande text??