• AlwaysAndForever2012

TIPS TACK .Någon som vet nån låt med jättefin matchande text??

Jag är en människa som älskar musik och framför allt texter. Jag tycker de är jätteviktiga och förmedlar så otroligt mycket känslor.
    jag har flertal låtar till bröllopet med texter som passar oss och bröllop. Har några bestämda och några tveksamma. Vill ändå inte ha en "jättevanlig" låt, även om endel är det ädnå Men är alltid lite kul att ha nån som inte alla vet också.
    om vi säger så här Shania Twain -from this moment är ju en låt som många vet, men ändå inte hörs jäätteofta och alla vet ändå. Sådana är okej. Men tyvärr kan jag inte ha den låten med då sambon har nåt minne med nåt ex till den..tyyypiskt.. ex ska inte vara i huvduet den dagen ju

Tips tack?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-05 13:06
    Jag älskar engelska låtar..texter..känslor för mig uttrycks mycket starkare.. MEN nu är jag faktiskt sugen på nån mer svensk fin enkel låt som kan spelas med piano/orgel och en tjej sjunger i kyrkan.
    Sonjas låt var fin som en skrev här innan, men jag vill inte ta första bästa.. är det nån som har fler tips?

• Svar på tråden TIPS TACK .Någon som vet nån låt med jättefin matchande text??
  • Jane
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-10-05 13:40:27 följande:

MEN hon ska få sjunga "this moment" med marie picasso. den låtens text passar oss perfekt
    Men när man ändå betalar henne vill man gärna ha en låt till med henne..hmm..å då känns det som jag måste sikta in mig på en låt som en tjej sjunger så jag inte jämför så med en bra kille som bryan hehe

Jaaaa då förstår jag!.... Glad
    04.08.2012
  • Jenny P

Håller med om att svenska låtar oftast låter för sliskiga och kladdiga. Dessutom brukar kärleksballader vara sönderspelade i bröllopssammanhang.
    Men här kommer ett tips på en svensk låt, med fantastisk text! Vi hade den på vårt bröllop och alla gästerna blev förälskade i den. Min svägerska sjöng och blev ackompanierad av en gitarrist och en violinist.
    "Jag har gått inunder stjärnor" har spelats in av olika artister sedan dikten skrevs, men denna version med Bo Sundström och Frida Öhrn är fantastisk!!!
    Musik: Fredrik Jonsson
    Text:Pär Lagerkvist

">

• BlomAnna

Hope and glory med Måns Zermelöw (stavning?) det finns en akustisk version av låten som är sjukt bra och jag tror även en tjej skulle göra den bra.

">

• LillaMi

Jag började nyss storböla till 'Av längtan till dig' med CajsaStina Åkerström, ifall det kan vara nåt? :P

• AlwaysAndForever2012
    Jenny P skrev 2011-10-05 13:48:53 följande:
    Håller med om att svenska låtar oftast låter för sliskiga och kladdiga. Dessutom brukar kärleksballader vara sönderspelade i bröllopssammanhang.
    Men här kommer ett tips på en svensk låt, med fantastisk text! Vi hade den på vårt bröllop och alla gästerna blev förälskade i den. Min svägerska sjöng och blev ackompanierad av en gitarrist och en violinist.
    "Jag har gått inunder stjärnor" har spelats in av olika artister sedan dikten skrevs, men denna version med Bo Sundström och Frida Öhrn är fantastisk!!!

">

" target="_blank">

Då måste jag kika går den att göra bara med orgel/piano fin tro
  • Aniara4
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-10-05 17:02:04 följande:
    Då måste jag kika går den att göra bara med orgel/piano fin tro
    Absolut! Vi hade den med bara piano. Däremot gör den sig bäst om man har två personer som sjunger i stämmor. Vi löste det genom att kyrkomusikern både spelade piano och sjöng andrastämman, det blev jättefint.
  • alwaysabridesmaid
    Jenny P skrev 2011-10-05 13:48:53 följande:

">

" target="_blank">

Fast även denna låten börjar vara rätt sönderspelad i bröllopssammanhang, tyvärr, för det är en väldigt fin låt :)
  • Jenny P
    alwaysabridesmaid skrev 2011-10-05 18:21:35 följande:
    Fast även denna låten börjar vara rätt sönderspelad i bröllopssammanhang, tyvärr, för det är en väldigt fin låt :)

Haha! Hade jag ingen aning om! Skrattande Hade själv inte hört den tidigare och blev helt frälst.

• AlwaysAndForever2012
    LillaMi skrev 2011-10-05 15:40:46 följande:
    Jag började nyss storböla till 'Av längtan till dig' med CajsaStina Åkerström, ifall det kan vara nåt? :P
    Ah, missa att du måste skrivit detta när jag skrev ett och då hamnade det över Den får jag kika på också :)
Svar på tråden TIPS TACK .Någon som vet nån låt med jättefin matchande text??