• MsChevy

Svenska brudar, norska brudgummar!

Har sett att det finns ganska många svenska blivande fruar som ska äkta en norrman. Jag är en av dom! 

Min underbara gutt och jag träffades för drygt två år sen på Power Meet o i somras friade han. Vi har satt 28 juli 2012 som datum för vår vigsel, och vi ska gifta oss vid Alvastra Klosterruin med fest i Ödeshög. 
    Jag är född o uppvuxen i Linköping, men är sedan 13 år bosatt i Köping. Sambon kommer från Sarpsborg o flyttade till mig hösten det året vi blev ihop o nu bor vi i hus på landet.
    Biltokiga och lost in the 50´s är vi så självklart är vår röda tråd rockabilly.Skrattande 

Tänkte att vi som ska bli "svorska" fruar kunde samlas i en tråd o utbyta idéer o lära varandra om traditioner i våra länder o följas åtSolig 

Nån som hänger på...?  
  • Svar på tråden Svenska brudar, norska brudgummar!
  • MsChevy

Smink ska en kompis fixa, håret vet jag inte riktigt än. Ska prata med min frisör om vilken frisyr jag skulle passa i o sen får ja se om det är nåt som går att fixa själv/med hjälp av vänner.

Klänningen ska en sömmerska sy upp, så är iaf planenSkrattande du då?

• missfroggy

Jag vet inte riktigt hur jag ska gøra med klänningen, men är lite inne på iden att køpa en "kinaklänning"

Hur ska du gøra med fotograf? Jag har fått en kompis att filma dagen. Han är amatørregissør och har gjort 2 långfilmer. Fotograf ska jag till efter vigseln. Vill ju ha fina kort av oss.

• MsChevy

Min pappa är fotograf så han är given till den uppgiften. En av tärnorna plåtar under dagen, med sminkning o hår o allt sånt. Under tiden jag blir spacklad, blir M2B fotograferad av pappa. Våra bröllopsbilder tar vi efter vigseln eftersom han inte vill se mig innanSolig Sen ska vi utse en som filmar, har en jäkligt bra videokamera. Tänkte be alla som har kamera att filma o ta så mycket kort de bara kan o så kopierar vi allt sen. Funderar på att ta med datorn o externa hårddisken så kan man kopiera alla bilder direkt, istället för att man ska behöva krångla med att skicka bilder fram o tillbaka.

• missfroggy

Bra ide med att kopiera bilderna på en gång.

Vi ska också fotograferas efter vigseln. Jag vill inte att M2B ska se mig innan vigseln.

• missfroggy

Puffar lite før denna tråd.

Måste finnas flera här inne som ska gifta sig med en norrman.

• mjeanettek

Ja, jag skall gifta mig med min norska sambo från Bergen. Vi bor på en ö utanför Bergen men skall gifta oss i trädgården hos mina föräldrar i Ljungskile. Blir buffet, massa gäster (80stk) inkl 40 barn! Eftersom vi har långväga gäster har jag bokat hela Ljungskile turisthotell och de får självklart ta med sig barnen. Vi skall servera øl/vin till maten men inte sprit.

Jag köpte först en brudklänning hos Dreambride.se, jättefin men lite för mycket prinsessa för mig som är nästan 40, men sen ångrade jag mig och väntar nu i spänning på klänning nr 2 från Lightinthebox.com. Denna gången en enkel klänning i tealenght :)

http://www.lightinthebox.com/A-line-V-neck-Asymmetrical-Satin-Organza-Wedding-Dress--HSX1199-_p34807.html

• mjeanettek

Jag var på ett underbart bondbröllöp i ôdeshög för några år sen. :) det var fantastiskt där! Min vännina bor i ôdeshög.

MsChevy skrev 2011-09-21 09:29:00 följande:
    Har sett att det finns ganska många svenska blivande fruar som ska äkta en norrman. Jag är en av dom!

Min underbara gutt och jag träffades för drygt två år sen på Power Meet o i somras friade han. Vi har satt 28 juli 2012 som datum för vår vigsel, och vi ska gifta oss vid Alvastra Klosterruin med fest i Ödeshög.
    Jag är född o uppvuxen i Linköping, men är sedan 13 år bosatt i Köping. Sambon kommer från Sarpsborg o flyttade till mig hösten det året vi blev ihop o nu bor vi i hus på landet.
    Biltokiga och lost in the 50´s är vi så självklart är vår röda tråd rockabilly.Skrattande

Tänkte att vi som ska bli "svorska" fruar kunde samlas i en tråd o utbyta idéer o lära varandra om traditioner i våra länder o följas åtSolig

Nån som hänger på...?
  • mjeanettek

Oj, min m2b släkt är från Skjeberg :) Det kommer storinryck från Skjeberg till vårat bröllop i sommar :)

missfroggy skrev 2011-09-22 21:17:55 följande:
    Vi bor på Hafslundsøy, men sambon kommer ursprungligen från Skjeberg. Tydligen väldigt viktigt.
    Har inte kommit så långt i planeringen men har bestämt att vi ska ha vinrøtt och silver som färgtema. Vi vill även ha bordservering och vi ska inte ha starksprit. Hur långt har ni kommit och har ni valt tema eller färgtema?
  • maraia

Här kommer en till tjej från linkøping som fann sin oslo gutt. Vi gifter oss i september och har sofar bara fått ut save the date kort!!
    min brøllopsplanläggare som jag har lagt så gott som hela planeringen på är lite dålig på att uppdatera om hon jobbar men det ska nog gå bra... :)

Flickor! hur har ni gjort med inbjudningar? sender ni både norska ock svenska? Och eftersom vi ska ta vårt lilla brøllopsfølge ut av landet o hela vägen till kroatien, så vill vi utform invitationerna som pass. Nån som vet om en grafisk designer som skulle anta utmaningen??

• MsChevy

Välkommen tjejer! 
    När ska ni gifta er o var? Vi velar fortfarande om datum, kan inte bestämma oss om vi ska gifta oss i år eller nästa...vilka i-landsproblem! hehe

maraia: om du googlar inbjudning pass får du fram några förslag. Det finns även en tråd här inne på bt där en tjej gjort nåt liknande, ska se om ja hittar den...

mjeanettek skrev 2012-04-26 14:39:55 följande:
    Oj, min m2b släkt är från Skjeberg :) Det kommer storinryck från Skjeberg till vårat bröllop i sommar :)
    där har jag en kompis som bor o min blivandes släkt härstammar från Skjeberg (lökkeberg) Skrattande

• maraia

Vi gifter oss 15e september på hvar i kroatien.
    Jag strugglar lite hur jag kan skriva i inbjudan om nån har førslag? de betalat biljett istællet før present och vi har betalt hotellrum mellan 14e-17e
     børjat lite med:

vi har valt att hålla brøllop i annat land
    men familj och vänner på en solig strand
    presenter i all ära
    men vi firar hellre med nära och kära.
    Ditt flyg fram och tillbaka
    är vår present
    och din biljett till hotell vin dans och bröllopskaka

Suupert med den pass sidan du linka till. hitta en mall så ska se om jag klara att använda den. :) ja har googlat o letat som en galning!

Svar på tråden Svenska brudar, norska brudgummar!