• Jag han

    Har ni nåt speciellt minne från er dag?

    har ni någon särskilt minne från er dag. Något extra som känns i hjärtat. Allt var väl säkerligen underbart, men om något oväntat kanske hänt, eller om något gick extra bra? Nåt oväntat tal, eller nåt helt annat..


     


    Något som fick mig lite extra lycklig var när vi kom tillbaka från vår åktur med bilen, till herrgården vi skulle vara vid.


    Då stod alla våra gäster uppradade framför oss och välkomnade oss. Visste ju vilka vi bjudit, men den känslan att se alla nära och kära samlade på samma ställe (i kyrkan var jag för nervös för att uppfatta alla gäster). Och alla var där för VÅR skull! Då fick jag en extra lyckokick..


     


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-20 21:32
    ber om ursäkt för mitt "sluddriga" inlägg. Är lite trött och ser på tv samtidigt.. ;)
  • Svar på tråden Har ni nåt speciellt minne från er dag?
  • Pinkgrape
    Jhkk skrev 2011-09-22 01:03:53 följande:
    Sajo1981: hur gjorde ni med rislyktorna? Hade ni en till varje gäst eller ett par stycken bara? Vem släppte upp dem? Tog det lång tid? Fick alla gå ut under tiden? Snälla berätta, tror att vi köpt för många lyktor och att genomförandet kan bli svårt!
    Vi hade såna, khom loys, på en minnesstund för en vän. Jag vet inte exakt hur många vi var, men en rätt stor skara och vi hade många lyktor, kanske 50st. Precis som Sajo skriver ovan, så måste man hålla dom rakt och låta dom fyllas med varmluft innan man släpper iväg dom. Ett tips är att vara två personer på en lykta, det blir mycket lättare då än att göra det ensam. Speciellt om man aldrig gjort det förut. Då kan ju två personer skicka iväg två lyktor om man vill, det tar bara några minuter att skicka iväg en, men hjälpas åt med båda. Alltså, dela ut lyktorna bland era vuxna gäster och låt dom skicka iväg :)

    Det är otroligt vackert och effektfullt när man ser alla lyktorna stiga mot skyn :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Jhkk

    Tack snälla ni! Vi har köpt en till varje gäst, 70 st. Skönt att höra att det kan fungera! Vi provade en i vintras och den flög efter mångt och mycket iväg men sjönk sedan ner i ett träd där den tog eld. Så jag är lite orolig. Men vi testar! Det är ju november och blött ute:) Jättefina bilder!!

  • fruhgan

    När vi såg varanadra uppklädda och "klara" första gången (alltså uppklädda i brudklänning och kostym...ni fattar) och vi hade en liten stund innan fotografen kom, bara vi två - jättemysigt.
    När vi åt lunch ihop, bara vi två efter fotograferingen och vi kunde prata och ta det lugnt. Överhuvudtaget hade vi ingen stress under hela dagen - jätteskönt och jag är så glad vi tog till rejält med tid till varje "moment" så vi behövde inte stressa utan njöt verkligen hela dagen.
    I kyrkan när vi sa våra löften, hur känslosamt det blev och hur det hördes som en enda stor snyftning från alla församlade ( som om alla snyftade till precis samtidigt)  när vi sagt våra löften.
    Tärnans tal - min bästa vän som grät och pratade om vartannat och jag grät också.
    Mannens vän (de har känt varandra i 30 år) som höll ett tal som gick ut på att de tyckte bra om mig direkt medan om min man sa de (på skoj alltså) att "jo vi har ju haft tid att vänja oss vid dig de senaste 30 åren"
    När vi badade buubbelpool och bastade med de vänner som sov över på hotelelt med oss, att dricka skumpa och bada och slappna av och bara ha det hur kul som helst.
    När vi gick och la oss, känslan av att "vilken underbar fantastisk dag, hurra - nu är vi gifta!"
    När vi vaknade dagen efter, lyckliga och glada och nygifta och gav varandra morgongåva och bara känslan att livet är fantastiskt och att känna in hur härligt allt är.
    Frukosten dagen efter med våra vänner, så härligt att vakna upp så lycklig och få äta frukost ihop med sina bästa vänner och prata om bröllopet.

  • Liten
    SaJo1981 skrev 2011-09-21 21:12:01 följande:
    Det var verkligen en toppendag :) wow för mig var nog när min man blev alldeles tårögd och tjock i halsen under vigseln när det var hans tur att prata samtidigt hör jag hur alla mina tre tärnor gråter bakom mig..,då grät jag ännu mer (blödig som jag är grät jag mycket den dagen...men av lycka då!) och talet från två av mina närmsta kompisar som de höll tillsammanas trots att dom inte kände varandra innan möhippan var också wow!
    Usch hur blödig är inte jag då om jag själv sitter och blir tårögd av att läsa detta Flört
  • MrsT2011

    På fotograferingen när vi stod i skuggan på en äng med högt gräs. Plötsligt kommer en sval, underbar sommarbris och tar tag i slöjan. Ett "kodak-moment" som även var riktigt mysigt, vi tittar extra förälskat på varann på den bilden. Glad

    Inmarschen i kyrkan. Ett fantastiskt minne när portarna öppnades, organisten spelade världens pampigaste "Trumpet Voluntary" och vi fick se alla våra närmaste uppklädda och rörda till tårar.

    Under vigseln när solisten började sjunga första sången, "Av längtan till dig". Hon sjöng så otroligt vackert och sången är min absoluta favorit.

    Bilturen efter vigseln. Skönaste chauffören och fantastiskt med en svalkande åktur på tu man hand i en cabbad bil. Vi fick smälta intrycken från vigseln i lugn och ro, och småprata och skämta med både varann och chauffören.

    Min älskade bror spelade "Love me tender" på gitarr! Han som aldrig vill prata inför folk. Underbart!

    Dansgolvet. Schlager-bonanza med en grym trubadur som även spontant plockade fram några party-tricks som höjde stämningen. "Det headbangande brudparet" och "bruden sjunger i mikrofon" var klara höjdpunkter!

    Eftersom det var en varm dag och dansgolvet innebar fullt ös var vi helt genomsvettiga när vi åkte från festlokalen. Detta löste sig väldigt smidigt med en gemensam dusch innan vi gick och la oss. Frukost på rummet i den vackra bröllopssviten var också en höjdare.

  • Kattpoet

    Jag har en CD skiva med  mitt bröllop ur den diskodansande  isbjörnens  ögon och det är jättekul att se det.

  • SaJo1981
    Liten skrev 2011-09-23 09:21:12 följande:
    Usch hur blödig är inte jag då om jag själv sitter och blir tårögd av att läsa detta Flört
    hahaha=) härligt att det finns fler än jag ;P
  • Liten
    SaJo1981 skrev 2011-09-23 10:13:13 följande:
    hahaha=) härligt att det finns fler än jag ;P
    Jag kan se hemska nyheter och bli tårögd ^^ och det är inte kul :P Blir nog snart kalladför lipsillen eller så! Flört
  • Kattpoet

    Gha fick inte med orsaken att jag gillar filmen,  man kan se dottern fån le och även maken fån ler när han dansar med sin dotter.

  • pimory

    mitt bästa minne:

    När musiken börjar spela , kyrkportarna öppnas, och alla gäster vänder sig om och tittar på en, så jäkla magiskt, det pirrade i hela kroppen,
    och jag sa nu är vi här!

    Det ögonblicket lever jag länge på!

  • iSusanna
    pimory skrev 2011-09-23 18:02:07 följande:
    mitt bästa minne:

    När musiken börjar spela , kyrkportarna öppnas, och alla gäster vänder sig om och tittar på en, så jäkla magiskt, det pirrade i hela kroppen,

    Det ögonblicket lever jag länge på!
    Exakt samma som mitt!

    Fantastisk stund. 

    www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m4066010.html
  • Sörön10

    Ett av de starkaste, mest speciella minnen från vår dag är min makes överraskning under middagen.

    Han höll ett helt underbart tal och mitt i det säger han att han har en speciell sak till mig. In kommer (med hjälp av restaurangpersonalen) ett fat med syrener!

    Det är nu augusti och syrenerna har blommat över för längesen men han har då tydligen plockat dem i maj/juni och förvarat dem i vår frys(!) i flera månader!

    De var bruna och jättefula men doftade fortfarande alldeles fantastiskt!!

    Mina favvorblommor och jag var lite ledsen innan för att jag inte skulle kunna ha dem i min brudbukett.

     


  • Mogen

    Då har man fyllt 50 år (i onsdags) och gift sig för första gången, vilken härlig känsla.

    Vi gifte oss i lördags 24/9.  Jag har alltså varit fru i två dagar, smakar på ordet fru, jo det känns riktigt bra att säga det.

    Ett av de största minnena  från i lördags var när vi har fallit på knä för att få välsignelsen så tittar Eva våran präst (som är helt underbar) mig djupt i ögonen, då får jag en sådan kostig känsla av att min döda mamma är närvarande. Tårarna började välla upp i ögonen och jag måste blinka febrilt för att inte börja gråta ordentligt.
    Det var en sådan verklig och märklig känsla.

    Andra minnet är när min 22 åriga dotter sjunger "Utan dina andetag" då var det inte några ögon som var torra.

  • SnartFruSir

    Min pappas tal.

    Mina föräldrar separerade när jag var 1,5 år så jag är mest uppvuxen med min mamma och sedemera styvpappa. Min pappa är en väldigt glad och skämtsam typ så därför kom hans tal som en otrolig överraskning, när han börjar med att be om förlåtelse för hans och mammas misslyckade förhållande och hur sårad jag har blivit genom årens lopp när han inte kommit på skolavlsutningar eller kalas. Och att han är väldigt tacksam för att jag ändå älskat honom och att han var så stolt över den kvinna jag är idag. Och sedan tackar han min styvpappa för att han klivit in i den rollen som han själv inte tagit.

     Att säga att han gjort fel framför alla dessa människor och tacka min styvpappa, det var inget jag förväntade mig att han skulle göra. Det är inget som jag längtat efter att han skulle göra eller funderat på heller. Men när han ändå gjorde det, så kände jag hur oerhört glad jag blev för detta och att det nog trots allt var en bekräftelse för mig att det inte varit mitt fel att han inte kom, utan hans eget.


  • Aleta
    SnartFruSir skrev 2011-09-26 17:48:35 följande:
    Min pappas tal.

    Mina föräldrar separerade när jag var 1,5 år så jag är mest uppvuxen med min mamma och sedemera styvpappa. Min pappa är en väldigt glad och skämtsam typ så därför kom hans tal som en otrolig överraskning, när han börjar med att be om förlåtelse för hans och mammas misslyckade förhållande och hur sårad jag har blivit genom årens lopp när han inte kommit på skolavlsutningar eller kalas. Och att han är väldigt tacksam för att jag ändå älskat honom och att han var så stolt över den kvinna jag är idag. Och sedan tackar han min styvpappa för att han klivit in i den rollen som han själv inte tagit.

     Att säga att han gjort fel framför alla dessa människor och tacka min styvpappa, det var inget jag förväntade mig att han skulle göra. Det är inget som jag längtat efter att han skulle göra eller funderat på heller. Men när han ändå gjorde det, så kände jag hur oerhört glad jag blev för detta och att det nog trots allt var en bekräftelse för mig att det inte varit mitt fel att han inte kom, utan hans eget.
    Oj! Det var starkt gjort, och säkert väldigt bra för alla.  
  • SaJo1981

    SnartFruSir:woooow! Det var så jag blev tårögd här henma..

  • SnartFruSir
    Aleta skrev 2011-09-26 22:11:34 följande:
    Oj! Det var starkt gjort, och säkert väldigt bra för alla.  
    SaJo1981 skrev 2011-09-27 21:01:53 följande:
    SnartFruSir:woooow! Det var så jag blev tårögd här henma..
    Tack tjejer:) Ryser fortfarande när jag tänker på det. Och talet är sparat i bröllopsboken för alla framtid <3
Svar på tråden Har ni nåt speciellt minne från er dag?