• Yourstruly

Vad tycker ni om denna ring som förlovningsring? Svara ärligt!

Är den för mycket? Fin/ful? Alla svar uppskattas jättemycket! 

Själv tycker jag den är söt och gullig men vill gärna ha andra åsikter på hur den uppfattas som förlovningsring.

Hoppas länken fungerar nu... :)

http://www.nordstansguld.se/product_details.asp?cat=&cat2=5&id=222&sida=Schalins%20Tropic%20|%20Tropic%20Tonga%200,21%20ct

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-18 19:46
    En konkurrent är denna:

www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=53&id=721&sida=Schalins%20Norrsken%20|%20Himla%200,45%20ct

Vilken hade ni valt?
    Så tacksam för alla svar! :)

• Svar på tråden Vad tycker ni om denna ring som förlovningsring? Svara ärligt!
  • Yourstruly
    Fröken Emma skrev 2011-09-21 16:54:56 följande:
    Brukar det inte vara tvärt om? Slät till förlovningen o en med stenar som vigselring?
    Självklart får du ju göra precis som du vill. Blav bara lite fundersam.
    Nej så är det inte nu längre. Förr var det dock ganska reglerat hur ringarna skulle se ut.  I de flesta andra länder är det brukligt att förlovningsringen är den finaste av ringarna. :)
  • Dejli
    Yourstruly skrev 2011-09-23 15:29:12 följande:
    Nej så är det inte nu längre. Förr var det dock ganska reglerat hur ringarna skulle se ut.  I de flesta andra länder är det brukligt att förlovningsringen är den finaste av ringarna. :)
    Fast så "brukar" det nog fortfarande vara, jag vet iaf ingen i min bekantskapskrets som förlovat sig med den finaste ringen... men det är inte längre så att man "måste" göra så även om den svenska traditionen fortfarande är slät ring till förlovningen (eller iaf en ngt enklare, den måste ju inte vara slät). Däremot så vet jag många som i efterhand sätter vigselringen (den finare ringen) längst in, för att det ska vara den enklare som ramlar av först om det skulle inträffa...

Jag röstar hur som helst på den sista, tyckte inte den första var fin.
  • Sessan67

Tycker att ettan är jättefin {#emotions_dlg.flower}

Inget fel på tvåan heller, men känns som om "alla" har den just nu!

• 201212

jag tycker den första ringen var klart snyggast! lycka till!

• Strawberry

Älskar den första ringen. Tittade på en liknande men gav upp den efter mycket beslutsångest. Allt för svårt att hitta en snygg vigselring som passar. Ska dock köpa en någon dag, eller kanske få när man fått första barnet (ger alltid en gåva i min släkt, tradition). Kanske kan önska dig den i motto gåva? Andra ringen är riktigt vacker den med! :)

• Strawberry

Menade självklart i morgongåva..

• sollan

Jag personligen gillade inte första ringen...Men Himla är däremot så fin.

• Yourstruly

Uppdatering! Jag är numera gift och jag har en himla med tillhörande slät vitguldsring. Det är en mycket vacker kombination!:)

• Pillan

Länkarna funkar tyvärr inte för mig (använder iPad, kan vara problemet) men jag ville bara säga att jag har precis beställt våra ringar därifrån och har än så länge fått VÄLDIGT bra service. Hoppas jag är lika nöjd om ett par veckor när jag hämtat dem :)

• Yourstruly

Pillan: googla schalins himla på bilder bara så ser du den!:)

• Pillan

Ja jag fick fram dem! Himla var fin tyckte jag. Jag ska ha en med bara en sten, annars slät. Jag tycker de egendesignade ringarna där är fina och då kan man bestämma själv hur hög klo/fattning man vill ha (eller vad det nu heter). Kollade på en som var rätt lik himla. Hette CB caroline sidestone tror jag. Bara ett tips!

• Pillan

Förlåt nu såg jag att detta var en gammal tråd!!! Så tokigt det kan gå. Så det blev en himla då förstår jag :) är du nöjd med den?

Svar på tråden Vad tycker ni om denna ring som förlovningsring? Svara ärligt!