• GabbiW

    Vad fick ni i morgongåva? :)

    Det finns ju en himla massa trådar med förslag på vad man kan ge i morgongåva! Men det skulle vara himla roligt att veta vad man tillslut fick! Så vad fick ni? Fick ingen alls? Valde bort det? Gav båda eller bara ena parten?


    gabbithegirl.blogg.se - bilder från bröllopet under bröllopskategorin!
  • Svar på tråden Vad fick ni i morgongåva? :)
  • MuBu

    Min sambo säger att morgongåvor bara är en löjlig ursäkt att få mer presenter.
    Han tycker att det räcker att man gifter sig.
    Så jag kommer inte få någon morgongåva.

    Men ni andra har fått och gett väldigt fina gåvor Glad

  • förlovadflicka
    MuBu skrev 2011-09-15 10:02:16 följande:
    Min sambo säger att morgongåvor bara är en löjlig ursäkt att få mer presenter.
    Han tycker att det räcker att man gifter sig.
    Så jag kommer inte få någon morgongåva.

    Men ni andra har fått och gett väldigt fina gåvor Glad
    Ja, det är klart att det är!! Det är ju underbart att ge varandra presenter...
  • förlovadflicka

    Om man inte får något behöver man nog inte bli så ledsen, det kan ju faktiskt vara så att han inte hört talas om detta fenomen, det hade ingen av oss men så fort jag upptäckte det uppmärksammade jag honom på det ;)


  • MuBu
    förlovadflicka skrev 2011-09-15 10:20:50 följande:
    Ja, det är klart att det är!! Det är ju underbart att ge varandra presenter...
    Det tycker jag med, men min sambo bara tycker att det är löjligt tjafs
  • GabbiW

    Var det någon som fick/gav bort ngt riktigt otippat och annorlunda? (typ bungyjump lr nå?!) :P

  • Kattpoet

    Jag fick en familj och maken  dörrnycklarna.   Dotterns idé att  göra mig offeciellt till hennes mamma, tyvärr så funkar det bara i hennes hemland och inte här, men det kanske går till slut det med.

  • Kiin80

    jag tror inte jag kommer få något... tror inte han riktigt vet vad som gäller... men visst hade det varit mysigt med en liten present dagen efter... något från min man... klart man vill ha det.
    själv tänkte jag nog bara pyssla ihop något personligt... typ en '100 anledningar till att jag älskar dig' bok eller något sånt...

  • niamh

    Vad mysigt det är att läsa om allas små gåvor! Jag tycker absolut inte att en morgongåva är nödvändig och att det ska vara ett "måste", men om det är något spontant som kommer från hjärtat är det ju bara jättefint, vare sig det är ett smycke eller en liten kärlekslapp :) Vi har inte pratat om morgongåvor, och jag förväntar mig inte att få någon, men planerar att snickra ihop något litet egenkomponerat till honom i alla fall, bara för att :)

  • Niini

    Trodde för övrigt inte att jag skulle få något av maken då jag brukar vara den som ger saker. Därför blev jag verkligen positivt överraskad :)


  • Lanin

    Jag fick en medaljong där han satt ett kort på sig och lagt i 4 stenar som står för kärlek, trohet, vännskap och ärlighet, samt en liten dikt som han skrivit :)

    Jag älskar den verkligen för den är så personlig.

  • Syrinx
    Lanin skrev 2011-09-18 17:52:40 följande:
    Jag fick en medaljong där han satt ett kort på sig och lagt i 4 stenar som står för kärlek, trohet, vännskap och ärlighet, samt en liten dikt som han skrivit :)

    Jag älskar den verkligen för den är så personlig.
    Så fint!!!
  • iSusanna

    Jag fick en Louis Vuitton Tivoli. LYCKA!

    Han fick ett handgjort fat med inskription: "...vårt band är oförgängligt.  Susanna ♥ Daniel" 

     

Svar på tråden Vad fick ni i morgongåva? :)